Honda Civic Sedan 1.6 I-DTEC Executive TESZT
Mindig izgalommal tölt el minket, ha egy különleges tesztautó érkezik hozzánk. Jelen tesztünk főszereplője a Honda legújabb Civic generációjának a sedan változata, amely igazi gyönyörű szürke köntösben és csúcsfelszereltségben érkezett a tesztre. Hab a tortán pedig, hogy az orrában a márka legújabb dízelmotorja kapott helyt, amely minden olyan tulajdonságot megkapott a gyártótól, ami miatt mindig is szerettük a dízel motorokat, annak ellenére, hogy mára kicsit megkopott a fényük. Lássuk hogyan teljesített a japánok legújabb és egyben legszebb üdvöskéje.
Tavalyi év folyamán már volt szerencsénk egy benzines automata váltós modellhez, most pedig a gyártó előrukkolt a vadonatúj 1.6 literes dízelmotorjával, amely azon túl hogy nagyon szerethető karakter, igazi éhezőművész, ugyanakkor sportosságával, csendességével és dinamizmusával nagyon sok új hívet is szerezhet magának. Mára sajnos úgy tűnik divat lett utálni és temetni a dízelmotorokat, de szerencsére a gyártó új motorja mindenből a legjobbat kapta, így korántsem vall szégyent a mindennapokban.
Külcsín:
A tesztautó ismét a legmagasabb Executive szinttel érkezett, már kívülről hirdette, hogy nagyon extrázott prémium modell. Továbbra is nagyon sportos, határozott vonalakkal rajzolták meg az autót a tervezők, minden szegletéből sugárzik a japán pontosság és átgondoltság. Az egész autó a mai autókhoz képest sokkal laposabban fekszik az úton.
Az orr részen a japán kard motívum formáját fedeztük fel, mind a lámpák, mind a hűtőmaszk nagyon harmonikusra és szépen sikerült, nem sajnálták a sok króm kiegészítőt az autóra. Középen minden eddiginél méltóságteljesebben ragyog a Honda márkajelzés. Sajnos a fényszórók és a motorháztető között egy gumitömítés kandikál ki, nem gondolom, hogy ezt ne lehetett volna szebben is megoldani. Ráadásul nagyobb sebességnél a motorháztető az örvények miatt mozgásba kezd, ez inkább esztétikai mint valós hiba, de ez sajnos nem méltó az autóhoz. A fényszórók az alap modelltől eltérően itt LED fénytechnikával működnek, igen különleges a megjelenésük, valamint a fényerejük is nagyon meggyőző. Oldalnézete a legjobb limuzin hagyományokat követi, nagyon szépen sikerültek a krómkilincsek, valamint az ablakok felső keretére került szintén egy kis króm. Az autóról sem hiányzott már a legújabb divat szerinti cápauszony antenna sem.
Sajnos már ezen az autón sem található semmilyen védelem, tekintve, hogy minden eleme fényezett, így a kasztni megóvása érdekében ajánlatosabb messzebb parkolni a bejárattól, így megóvható a karosszéria a rányitásoktól.
Az autó hátsó traktusa méltó lezárása az egész formának, LED technikás lámpák, modern japános vonalak jellemzik. Szerencsére a tervezők nem estek abba a hibába, hogy a rendszámtábla világítás hagyományos izzót kapjon, szerencsére ez is LED-ed lett, így az összkép teljesen rendben van.
Az autó 17 colos alufelniken gurult, amelyek kiváló egyenesfutást biztosítanak az autónak. A sedan kivitelű autó török gyártásból érkezik, ami mint tudjuk hullámzó minőségű, de mi ezen az autón nem fedeztünk fel ebből hátrányt, teljesen japános összeszerelést sugall minden eleme.
Belbecs:
Az autó kulcsa sajnos még mindig csak átlagos megjelenési szintet képvisel, csúcsmodellhez méltóan ehhez el kellett volna egy szebb példány. Az ajtók a szép kilinccsel könnyen és tágra nyithatóak, nem utolsó sorban nagyon szép hanggal nyílnak, záródnak. Belül egy igazi japános, sportos hangulat fogad.
Csodaszép kivitelezésű sötét színű bőr ülések, puha anyagok és harmonikus, modern formák mindenütt. Az ajtók szépen burkoltak, bőrrel és ezüst betéttel látták el őket. Nagyon mélyre kell ülni az ülésbe, de igazán kényelmesek és tág határok között állíthatóak.
Az egész kabin ahogy körbe nézünk nagyon egyben van, egyből otthonosan érzi magát benne az ember. A kormány multifunkciós, extra finom puhaságú bőrrel burkolt, nagyon jó a fogása. Sajnos nem igazán érthető, hogy ebből az autóból miért maradt ki az apró, de kedvenc részletem, hogy a hangerő gomb simításával lehet fel-le állítani a médiarendszer hangerejét. Ezért kár. A műszerfal teljesen digitális, gazdag grafikai elemekkel látták el. Bal oldalon a víz hőfok kijelzője, középen a fedélzeti számítógéppel ellátott kombinált km/h kijelzője, jobb oldalon pedig a gázolajszint mutatója került elhelyezésre. Nagyon szép, ahogy minden indítással a kék alapszínnel operáló mutatók végigfutnak fel le a rendszeren. Az autó központi médiarendszere szép grafikájú, okosan, könnyen kezelhető, de egy nagyobb kijelzőt azért megérdemelt volna az autó. A hangminőség viszont fantasztikus az autóban, gazdag tónusok jellemzik, igazi guruló koncerttermet varázsolhatunk belőle.
Kapunk a rendszerhez USB csatlakozót, valamint a mobiltelefonunkat is tudjuk csatlakoztathatni a rendszerhez bluetoothon keresztül is. A középkonzolon találjuk még az okos és hatékonyan működő légkondícionáló rendszer kapcsolóit, valamint a csodaszépen dolgozó 6 fokozatú kéziváltó karját is. Kapunk még az ülésekhez elöl hátul egyaránt, télen eszméletlen hasznos és hatékony 3 fokozatos ülésfűtést is.
A kabin minden irányban elöl hátul nagyon tágas, a világosságért az árnyékolóval ellátott tetőablak felel. A csomagtartó is minden igényt kielégítően tágas, 519 literes, minden csomagunkat el tudunk rejteni benne.
Induljunk!
Piros színnel izzó nyomógomb megnyomása után japános kerregéssel kel életre autónk lelke, az 1.6 literes négyhengeres 120 lóerős és 300 nm-es turbós dízel erőforrás, amelyhez egy 6 fokozatú kiváló kéziváltót kapcsoltak a japánok.
Alapjáraton rezzenéstelenül némán jár az új dízelmotor, hangját meglepő módon a fordulatszám emelésével sem hallani. Sajnos viszont a nagy hidegben nagyon sokáig tart még bemelegszik, ez nem az ő hibája, dízeles sajátosság. Menet közben a futómű igazán otthonos, puha utazást tesz lehetővő, nem ráz, puhán, pontosan siklik az autó az úton.
A hat fokozatú váltó a legjobb hagyományokat követi, pontos kapcsolásokkal köszöni meg a lábmunkát, és kiváló dinamizmust tesz lehetővé a 120 lóerős erőforrás. Kapunk a motorhoz egy ECON energiatakarékos módot is, amelynek a műszerfalon egy zöld leveles piktogram visszajelzés jár. Egyébként a motor az ECON mód ellenére is határozottan keveset kér enni a benzinkúton, tesztünk átlaga 5,6 litert mutatott, amely egy ekkora és ilyen dinamikájú autótól több mint kiváló eredmény. Országúton kívül 3,7 literes fogyasztást is sikerült összehoznunk.
Menet közben nem zörög semmi a kabinban, az örök életet sejti az egész autó kivitelezési minősége. A kormánnyal könnyen és pontosan terelhető az autó, a vezetési segédberendezések felszereltsége is teljes az autóban. Kapunk itt holttérfigyelőt, városi baleset megelőző asszisztenst, esőérzékelős ablaktörlőt, stb. Parkolni a beépített érzékelőkkel gyerekjáték, de azért tolatáshoz elkél a tolatókamera, tekintve, hogy igen hosszú az autó.
Összegezve:
Teljes mértékben elégedettek lehetnek a Hondánál, hiszen egy nagyon jó autót alkottak a Civic Sedan változatának személyében. Ne riasszon el senkit a török gyártás, a minőség már tényleg hozza a Hondától elvártat. Az új dízelmotor pedig minden tekintetben előremutató technikájú, és dinamizmusú lett, miközben a fogyasztása is tényleg baráti. A tesztautó ugyan 8.800.000 Ft-ért tényleg az autóipar legjavát nyújtja egy igazán mai modern formába csomagolva. Aki egy kicsit a japán kultúra kifinomultságára és megbízhatóságára vágyik ne válasszon mást, nézzen körül a Hondánál, biztosan megtalálja a számára legkedvesebb változatot.
A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Honda Hungary
A tesztfotók Huawei Mate 9 mobiltelefonnal készültek
További információ:
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_