Peugeot 3008 1.5 BlueHdi 130 LE Allure
A Peugeot gyönyörű megjelenésű modellt alkotott a 3008 modellel. Most pedig a gyártó a mai trendekkel szembe szállva piacra dobta a ma kapható legjobb új dízelmotort, amit ma kínálni lehet. A modell Allure felszereltségben érkezett hozzánk, mely még a legextrább kívánságainkat is tartalmazta. A tesztautó vadonatúj arany színt is kapott az új dízelmotorral együtt, amellyel minden eddiginél méltóságteljesebb lett a megjelenése. Szóval csapjunk a húrok közé, és nézzük meg közelebbről, mit is tud ez a motorikusan megújult gyönyörű családi SUV!
A 3008-as modellel a Peugeot igen sikeres, utánozhatatlan és vonzó modellt alkotott. A SUV kategória élvonalába került a modell, amely nem titkoltan a családokat célozta meg. A formája és szolgáltatásai mind-mind előremutató technológiát képviseltek. A tesztmodell már a második generációja 3008-as modellnek, amely úgy került megújításra, hogy megtartotta az előd minden jó tulajdonságát és immár annyira jól sikerült, hogy megkapta a 2017-es év autója díját is. Megérdemelten. 2018-ra az autó külseje nem változott, erre nem is volt szükség, de megkapta a márka vadonatúj 1.5 literes 130 lóerős dízelmotorját, amely minden tekintetben jobb mint elődje.
Külcsín:
A tesztautó az árlistán újdonságként bemutatkozó legújabb arany színben pompázott, csodálatosan áll az autónak ez az új szín. Itt a tető nem kapott eltérő fekete fényezést az csak a Gt line és Gt modellek sajátossága, ezeknek nem érezni hiányát. Ellenben az autót ellátták panorámatetővel és selyemfényű tetősínnel is.
Az autó orr része a Peugeot új formanyelve szerint készült, a szigorú sakktáblaszerű krómberakásos és a márkajelzést krómszegéllyel körülölelő hűtőmaszk igen tekintélyes, morcos megjelenést, ugrásra kész ragadozó formát kölcsönöz az autónak. Erre az érzésre a LED technikás lámpák még inkább ráerősítenek. A tesztautó egyébként az Allure felszereltséget viselte, de az importőr szinte minden rendelhető extrát megrendelt az autóhoz. A lámpákban egyedi csíkozott elrendezésű LED nappali fényfüzér világít, a fényszóró is LED-es –mindkét oldalon kettő darab lencsével- nagyon erős fénnyel világít. A lámpákba beleharap az alsó lökhárító, ez a formai játék igényes lemezmunkát sejtet, de ezen túl nagyon szépen és igényesen sikerült. Lejjebb találjuk a krómszegély be bújtatott króm ködlámpákat, és a SUV jelleg kötelező tartozékaként az ezüst színű lökhárító beétet. A kocsi oldalnézete teljesen letisztult lett, krómszegéllyel körülvett sötétített ablakok, krómszegélyes ajtó alsó burkolatok és hatalmas védtelen felületetek jellemzik.
Az ablakok krómszegélye egyébként folytatódik az első lökhárító oldalsó díszcsíkjában, amely az első fényszórókkal került összekötésre. A SUV kivitel további hozadékai a műanyag betétek a kerékjáratokban és a hátsó lökhárítóban. Az alufelnik 18 colosak, nagyon igényes kivitelűek, éppen jó méret, ami még a menetkomfortnak és a megjelenésnek is egyaránt jót tesz. A hátsó traktus a kedvencem az autóban. Gyönyörűséges lett a kivitele mind a lámpák formájának, mind a fényezett betétek tekintetében. A csomagtér ajtó két színű fényezésben pompázik.
A középső része ketté lett osztva, a fekete színben helyezték el a márkajelzést. A lámpák méregfogakhoz hasonlatosak, LED technikájúak, nappali és esti fényük egyaránt lenyűgöző. Szerencsére a hátsó lámpák egyúttal nappali menetfényként is funkcionálnak, ezért nagyon nagy piros pont.
Egy hiba, hogy a rendszámtábla világítás még mindig nem LED-es technikájú, ezért nagyon kár, ez igen lerontja az amúgy lenyűgöző összképet. A hátsó lökhárítóba alulra egy króm díszléc került. A fekete betétek egyébként nagyon sérülékenynek tűnnek, csak kézi autómosók jöhetnek szóba az autó mosására, szépségének megőrzése érdekében.
Belbecs:
Az autó kulcs nélküli rendszerrel lett felszerelve, amely a kilincs érintésére aktiválódik. A kinyitás után felgyulladnak az autó üdvözlő fényei, kihajtódnak az elektromosan működő tükrök és a hatalmas ajtót kinyitva feltárul az autó beltere.
Az ajtóval kapcsolatban igen nagy gratulációm a tervező mérnököknek, akik ügyeltek arra, hogy a küszöb is védve legyen a felfröccsenő sártól, így kiszálláskor nem kenjük össze a nadrágunkat. Ez a vizes és havas időszakban igazi áldás.
A beltér kapcsán lenyűgöző munkát végeztek a francia mérnökök. Ennyire igényes kivitelű autót én még nem láttam. Modern és prémium anyagokból építkező az utastér, amelyben nagyon sok helyen elrejtettek a tervezők újdonságokat. Ilyen pl. a zongora billentyűkre emlékeztető billenőgombsor, amellyel az autó különböző funkcióit tudjuk vezérelni és a digitális műszerfal is.
A műszerfal textilbetétes volt a tesztautóban, ennek lehet bőrös kivitele is. Érintve az embernek olyan érzete támad, hogy innen már nincs hova fejlődni. A combtámasszal és derékbarát AGR minősítéssel ellátott ülések bőr-szövet kombinációból lettek felépítve, igen kényelmesek. A kormány a modern Peugeot modellektől megszokottan kisebb kivitelű, mint a többi autóban, de igen könnyű az autó terelése vele.
A felépítése nagyon szépen sikerült,alul és felül lapított formájú, igényes a bőr rajta. Multifunkciós a kivitele, róla majdnem minden kezelhető az autóban. Az autó egyértelmű legnagyobb értéke az i-Cockpit kijelző, amely az analóg műszerek helyett egy 12,3 colos digitális hihetetlen szép felbontású képernyő mutatja a sebességet és a fordulatszámot, de természetesen a navigáció térképét is meg tudja jeleníteni.
A legszebb amikor beindítjuk a motort és igen látványos formai játékkal köszönt minket, körbe-körbe forogva megjelenik a fordulatszámmérő és kilométer óta. 5 féle megjelenést lehet választani, mindenki meg tudja találni a számra legkedvezőbbet a minimál dizájntól a csili-vili verzióig. A központi 8 colos kijelző egyértelműen javult, mind megjelenésben, mind gyorsaságban. A menürendszer kifinomultabban és pontosabban fut rajta, mint a konszerntárs Citroen esetében. Az autóban extraként rendelhető FOCAL hangrendszer volt, amelynek 10 db hangszórója kiváló hangokkal operáló guruló koncerttermet varázsol az autóból.
A váltó környéke igen prémiumos elrendezést követ, igen jó fogású a váltókar, krómbetétes, nagyon szép kivitelű. A kézifék helytakarékos nyomógombos lett, amely mellett elhelyezésre került a motor beindítására szolgáló start gomb.
Elhelyeztek a mérnök a könyöktámaszban egy akkora rekeszt, amiben egy nagyobb táska is elférne, ez hűthető is. A könyöktámasz hátoldalára is szereltek a tervezők 2 db hátsó légbeömlőt, így gondoltak a hátsó utasok komfortjára. A kabin már kívülről is tágas utasteret sejtet. Emiatt elöl és hátul igen tágas az utastér, 4 felnőtt teljes kényelemben küzdheti le a kilométereket az autóban.
Az autó szerencsére tartalmazta a hatalmas panorámatetőt, amely igazán fényben fürdeti az utasteret. Első része elektromosan nyitható, és elhúzható árnyékolóval is rendelkezik, ráadásul este kiváló minőségű hangulatfényt kapott a szegélye. A csomagtartó elektromos működtetésű, láblendítéssel is működik, igen nagy teret nyújt, könnyen pakolható.
Az ülések ledöntésével pedig nincs az a csomag amelyet nem tudnánk elszállítani az autóval. Az esti utazások alkalmával pedig egy újabb látványosságot nyújt az autó, az esti hangulatfények képében. Ennyire gyönyörű fényjátékot máshol nem látni. Változtatható színvilágú fények derengenek az ajtókban, a középkonzolnál, a tetőablakon és a pohártartókban is. Imádtam.
Induljunk!
A középkonzolon elhelyezett start gombbal tudjuk indítani az 1.5-ös 130 lőerős újonnan bemutatkozó dízel motort, amelyhez egy igen jól és könnyen, pontosan kapcsolható 6 fokozatú kéziváltót kapcsoltak a francia mérnökök. A PSA gyár híres a dízelmotorjaikról, amely itt sem vall szégyent. Nagyon kulturáltan és csendben működik, ráadásul egy igazi éhezőművész a fogyasztás tekintetében.
Városban 6 liter, városon kívül 4,5 liter volt a fogyasztás. Az autó terelése a kicsi kormánnyal igen könnyű, kellő visszajelzést közvetít az útról. A kezelőszervek könnyen és pontosan járnak. Az egyenesfutás pontos, a nagy kerek is a komfortos utazás segítségére sietnek. Úthibákon sem üt nagyot a futómű, igazi nyugalomban halad az autó.
Vezetés közben természetesen itt is rendelkezésre állnak a különböző vezetéstámogatású rendszerek, mint pl. a holttérfigyelő, a városi vészfékező rendszer, az automata fényszóró, a tolatókamera, a komfortindex, az esőérzékelős ablaktörlő, stb. A navigációs rendszer könnyen, okosan és pontosan megtalálja a betáplált helyeket, nem fáraszt hosszabb, kerülő útvonalakkal. Sajnos SUV létére négykerék meghajtást nem kínálnak az autóhoz, ennek egy városi ember ugyanakkor nem látja hiányát. Az esti vezetés nagyon könnyű a LED lámpáknak köszönhetően, igazi nappali világosságot varázsolnak az autó elé.
Összegzés:
A fentiekben bemutatott 3008-as Peugeot továbbra is megkapó formájú és kivitelű autó maradt. Most megérkezett hozzá az új dízelmotor, amely új löketet adhat az eladásoknak, hiszen minden tekintetben jobb lett mint a korábbi. Nem nagyon van másik gyártó amely ennyire megkapó formájú és szolgáltatásaiban messzire előremutató autót kínálna. A Peugeot rálépett a megújulás igazi útjára, amelyben a megbízhatóság, stílus és a prémium dizájn elixírét keresték. A 3008-asban a gyártó most mindezeket egyben nyújtja. Számunkra ő a leggyönyörűbb oroszlán.
Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Peugeot Hungáriának!
További információ:
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_