Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet GL+ ALLGrip teszt
A Suzuki mai kínálatának legsikeresebb modellje a Vitara érkezett Hozzánk egy teszt erejéig, és nagyon nem csalódtunk benne. A magánvásárlók között is több éve piacvezető a modell, ennyi ember ugyancsak nem tévedhet. A 2018-as évben pedig a tervezők egy kicsit kisminkelték, így kapott felnőttesebb arcot, kiegészített szolgáltatáskínálatot, no meg egy sokkal igényesebb utasteret.
A Suzuki Vitara modellje mindig is a terepjáró képességeiről volt híres. Az emberek szerették hiszen a divatos külsőn túl, kényelme is minden igényt kielégített, és a 4X4 hajtásnak köszönhetően olyan terepen is boldogult, ahol a hagyományos autók már csődöt mondtak.
A Vitara legújabb nemzedékével a formaterv gyökeresen megváltozott, igazán mai és modern külső született. Természetesen ezzel együtt jött a belső formai újragondolása és a kibővült szolgáltatáskínálat is. A megbízhatóságával sosem volt gondja az autónak, de ehhez a szinthez mára végre a kényelme és a biztonsága is felzárkózott. A legjobb modellen is mindig van mit újítani, így volt ezzel a Vitara is, amely a frissítéssel megkapta a híresen jó turbós benzines motorokat illetve egy kis újítást a külsőn.
Külcsín:
A tesztautó igazi divatmodellként kéttónusú fényezéssel volt ellátva, amely a napszél sárga fantázia nevet viselte. Ez a szín újdonság a kínálatban, ami a frissítéssel érkezett. Nagyon jól sikerült az árnyalat, a hófehér tetővel és tükrökkel igazán fiatalos és divatos az összkép. A frissítéssel érkezett az autóra sok króm dísz is, legstílusosabbra az első kerékív tetejére és a motorháztető találkozására helyezett sikerült.
Ez kifejezetten sokat dob a formán. Az orr rész is megkapta a maga kis krómdíszeit, az összkép szép lett, bár a hűtőmaszk króm csíkozása egy picit fogszabályzós tekintetre hajaz. A nappali LED menetfények is krómszegéllyel folytatódnak alul, kaptak egy szép visszakanyarodó ívet a lökhárító közepe felé, amelyet egy szintén krómozott csík köt össze két oldalon. Ugyanakkor nagyon sérülékeny helyre kerültek, egy óvatlan parkolás, húzás a lökhárítón és rögtön oda az egyik oldali menetfény. Felszereltségi szintből itt is két féle áll rendelkezésre a GL+ és GLX, annyi különbséggel, hogy a GL+ szinthez rendelhető ALLgrip elnevezésű összkerékhajtás is, ami magával hoz pár darab GLX, nagyobb szinthez járó extrát is.
A GL+ szint egyébként minden fontosat tartalmaz, amire szüksége lehet egy mindennapi autósnak, sőt még azon túl is. A GLX szintben pedig a luxusra vágyó autósok találják meg a számításaikat, a későbbiekben egy ilyen felszereltségű autót is be fogunk mutatni Nektek. A GL+ szint ugyanakkor LED technikás fényszórót még nem tartalmaz, itt maradt a hagyományos halogén, ami sajnos csak átlagos szintet üt meg.
A tesztautó kivitelezési minősége teljesen rendben van, az illesztések mindenhol tökéletesek, gondos lemezmunkát láttatnak. Szerencsére a Vitara modellnél is a 17 colos felni jelenleg a legnagyobb kapható méret, ez mind a menetkomfortnak, mind a pénztárcánknak is egyaránt kedvező. Kívülről sajnos a Vitara sem sok védelmet kapott, párhuzamos parkoláskor illik kicsit távolabb megállni a mellettünk lévőtől, hiszen nagyon könnyen össze lehet szedni egy ajtórányitás miatti sérülést.
Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak, egy dinamikus törésvonalat sikerült vinni a formába. Természetesen az elmaradhatatlan SUVos kellék, az alsó körbe műanyagozás itt sem maradt el. A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák hátul is immár LED technikával működnek, vízszintes csíkozású megjelenést kaptak. Formájuk nem változott, de teljes piros színezést kaptak. Szerencsére a féklámpa is LED-es így erősebb a fénye, könnyebben látja a mögöttünk haladó hogy lassítunk. Sajnos a rendszámtábla izzó még mindig maradt a hagyományos sárga izzós, ez nem lépett a megújulás útjára. A tolatólámpa viszont középen alulra került. Ez láthatósági szempontból sem és sérülési lehetőség miatt sem igazán szerencsés elhelyezés. A csomagtér ajtó hagyományos, nem elektromos működésű, könnyű erővel nyitható tág csomagteret rejt. Amennyiben az autó ALLgrip összkerékhajtású rendszerrel van felszerelve, akkor ezt az autó egy felirattal a csomagtér ajtó jobb alsó sarkában hirdeti.
Belbecs:
Sajnos a GL+ felszereltséghez még nem jár a kulcsnélküli ajtónyitás. Az autó kulcsa kivitelezésben csak egy átlagos szintet képvisel, az alapmodellhez ráadásul meglepő módon szinte ugyanolyan kulcs jár, mint a 2006-ban gyártott autókhoz.
A kulcs megnyomása után kettőt villan az index és nyílnak az ajtók. A tükrök ezen a szinten nem hajhatók be elektromosan, csak kézzel. Divatmodellhez képest üdvözlőfény funkció sem kapott helyt az autóban, a lámpák nem gyulladnak fel mikor az autóhoz közeledünk. Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, szép hanggal záródnak, és igen hangulatos belteret tárnak fel. Az autó belül kimondottan szépre sikerült.
Jók a formák, divatos és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos szürke selyemfény szegélyű órás műszerfal, amely között egy új színes kijelző is helyet kapott.
A kormány és a kézi váltó is nagyon puha bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. A kormány teljesen megegyezik az S-Cross modellel, multifunkciós, minden kezelhető róla. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket. Az ülések tág határok között állíthatóak, nagyon kényelmesek, a vezetőülés pedig kellően mélyre engedhetőek. Az utas előtti műszerfalon pedig extraként megkapjuk az ALLgrip feliratot is, amennyiben ilyen extra felszereltséggel készült az autónk.
A kabin egyébként minden irányban tágas elöl továbbra is több, mint elegendő a helykínálat. Érdekességként a középső légbeömlők között egy Suzuki feliratos díszt kapunk GL+ szinten, ugyanakkor a GLX szinten japán írásjel motívumos óra jár szériában ide. Az autó média rendszere egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, a navigációt (GLX szinten) és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. A beépített hangrendszer hangszínei teljesen rendben vannak, annak ellenére, hogy kevesebb hangszóró jár ezen a szinten, a korábban tesztelt SX4-Crosshoz képest ebben sokkal szebben szóltak a kedvenc zenéink a beépített USB csatlakozón keresztül is. Itt is maradt a hagyományos klíma kivitelezés, amely ezen a szinten nem kétzónás, forgógombos levegőhőmérséklet állítást kapott. Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet.
Ez alatt helyezték el a tervezők a kétfokozatú ülésfűtés kapcsolóját, amely még az első fokozatban is több mint hatékonyan működik. E mögött kapott helyt a hatfokozatú kéziváltó karja, amelynek működéséről egy picit később.
A váltó mögött kapott helyt az ALLgrip fantázianevű kezelőgombja, amely Snow, Sport, AUTO és Lock módozatokat kapott. Beépített napfénytető sajnos csak a GLX felszereltség sajátja, ennek hiányában a hátsó traktus több mint sötét. A csomagtér 375 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat.
Induljunk!
A Vitara a frissítéssel megkapta az új turbós Boosterjet benzinmotorokat, amellyel egy teljesen új szintre lépett. A frissítéssel egyidejűleg a Vitara kínálatából is eltűntek a dízel motorok, amelyeknek semmi esetre sem érezzük hiányát. Tesztautónkban az 1.4 literes 140 lóerős turbós erőforrás munkálkodott egy 6 fokozatú kézi váltóval kiegészítve. Hagyományos kulcsos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk lelke, még a legnagyobb hidegben is teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön meg a nagyobb hang, bár ekkor már nagyon sportos a haladás. A kézi váltó teljesen átlagos szintű, sajnos ezen nem érezni nagy különbséget a korábbi modellekhez képest. Az egyest és a rükvercet sajnos még mindig csak akadozva találni meg vele.
A dinamizmusa ugyanakkor meglepő fogyasztási értékkel párosult, 6,8- 7,1 literes átlag adódott. Ez egy ilyen lökettérfogatú benzines autótól igen kiváló érték. Az autó megkapta a márka ALLGrip fantázianevű hajtási rendszerét, amely 4 féle működési módozatot enged meg. Kapunk itt Sport, Snow, Auto és Lock (elakadás) módot. Automata módban csak akkor kapcsolódik be a hátsó hajtás, amennyiben szükség van erre, sport módban teljesen dinamikára kihegyezett működést kapunk, snow módban a havas úton siet a segítségünkre a rendszer, a Lock módban pedig minden vészes helyzetből ki tudjuk verekedni magunkat. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, japán modelltől nem megszokottan puhán siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. A Vitarában szerencsére már megtalálható a holttérfigyelő rendszer is (AllGrip választása esetén), valamint egy nagyon érzékenyen és idegesítően csipogó városi vészfékező rendszer is. A sávtartó mellett megtalálható még az autóban a tolatókamera is, amelynek igazán kiváló felbontását nagyon sok más gyártó megirigyelhetné. A kezelőszervek pedig japán modellhez hűen teljesen kifinomultan működnek, az örök élet érzetét sejtetik.
Összegzés:
Suzuki a Vitara modelljében egy nagyon divatos és jó autót tett le az asztalra. Méltán érezni a márka zászlóshajójának az autót, tekintve, hogy minden földi jóval fel tudjuk már szerelni az autót, amit ma az autóipar csak nyújtani tud. A forgalomban ezzel az új színnel meglepően sokan fürkészik tekintetükkel az autót, a parkolóban érdeklődnek is, hogy miben újult meg, mennyire jó az új motor, stb. Mi is csak jót tudunk mondani az autóra, rászolgált Magyarország kedvenc autója címére. Ráadásul most 5 420 000 ,- Ft-os akciós ár kertében lehet a miénk 3+7 év garanciával.
Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!
További információ:
Suzuki Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_