Alfa Romeo Stelvio 2.2 D Q4 // TESZT
Igazi kuriózum érkezett Hozzánk az olasz gyár új csillagának személyében. A Stelvio-val nyílt titok, hogy az Alfa Romeo egy modern kori ikont alkotott. A stílusért nem kell a szomszédba mennie az autónak, minden porcikájából sugárzik a hamisítatlan olasz életérzés, és nem vitás gyönyörű lett. Nézzük, hogy van-e olyan jó is, mint ahogyan kinéz.
Egy Alfa Romeo-t birtokolni maga a stílus. Erre a hírre többé kevésbé rá is szolgálnak a gyártó modelljei. Mindig is csodálatos formatervet kaptak az autói, a belső tér kivitelezése pedig az olasz iskola legjobb hagyományai szerint készült. Sajnos a megbízhatósággal ugyan akadtak problémák, de hát a stílus minden pénzt megér.
Az Alfa Romeo szekere sajnos manapság nem áll túl jól, így az olaszok kénytelenek voltak összedugni a fejüket, beleadni apait anyait, és készíteni egy olyan modellt, amely a legjobb hagyományaikat ötvözi, valamint újra sikeressé teheti a márkát.
Így született meg a valaha volt legszebb autójuk a Stelvio, amely egy hágóról kapta a nevét. Az autónak minden esélye megvan a sikerre, az idő pedig majd eldönti, hogy a vevők is így gondolják-e ezt. Tesztünkből kiderül, hogy erre nagyon sok esélye van, mert ez az autó tényleg nagyon jó.
Erre mondják, hogy az olaszok diktálják, mint követik a divatot. Ebben az Alfa piros metálszínben igazi telitalálat. Csodálatosan sikerültek az autó vonalai, korábbi modellek formai előnyeit ötvözték a tervezők a Stelvioban. Ahogy közeledsz az autó felé, egyre inkább az az érzésed, hogy birtokolni és használni akarod, hogy aztán elsuhanj vele teljes kényelemben a naplementébe.
Az autó frontrészén továbbra is leghangsúlyosabb az Alfa Romeo márkajelzés, emiatt a különcség is, hogy az autó a bal oldalon hordja a rendszámtábláját és nem középen. A lámpák gyönyörű cicaszemű formájúak lettek, a nappali menetfény is követi azok formáját. Bennük a főfényszóró még xenon technikát rejt, de ennek működésbeli hiányát nem érezni, nagyon erős, kiváló fényerővel világít.
Dízel modell sajátossága egyelőre, hogy a ködlámpák LED technikásak, amelyek mellett kaptak helyt a különböző vezetősegédek érzékelői is. Az oldalnézete teljesen sportos, hangsúlyos oldalablak alatti ív jellemzi, gyönyörűen sikerült a hátsó ajtó ovális kialakítása is.
Szerencsére nem kapott az autó túl sok krómozást, színre fényezettek a kilincsek és fekete szegélyezésűek lettek az ablakok. A SUV-osság kötelező formai elemi itt is jelen vannak, ezek a kerékívek műanyagozásán és a hátsó ezüst díszbetéten érhetők tetten. A hátsó traktus egyértelműen a forma szépséges lezárása.
A lámpák gyönyörűen sikerültek hátul is, technikájukat tekintve teljesen LED-esek lett, szerencsére a rendszámtábla izzók is. Igazi mestermunka lett az alsó kétoldali krómozott kipufogóvég is. Az autóra került alufelnik is egy külön posztot érdemelnének annyira minőségi és stílusos a kivitelezésük.
A tesztautón 19 colos méretűek voltak, kiváló SUV gumikkal felszerelve. Szerencsére nem alacsony oldalfalúak ezek a gumik, mert a felnik igen sérülékenyek, és méregdrágák. De a szépségük tényleg magukért beszél, és ha már olasz stílusosságnál tartunk a féknyergen is feltüntetésre került az Alfa Romeo felirat.
Reméltem, hogy a tervezők nem esnek abba a hibába, mint sok más gyártó, hogy egy gyönyörű autónak nem készítenek hozzá méltó kulcsot. Szerencsére itt ilyen baki nem csúszott be, mert az autó kulcsa gyönyörű, amely természetesen kéz nélküli nyitási technikát és nyomógombos indítási lehetőséget kapott. A kilincs érintésére kettőt villan az index és kinyílnak a tükrök az ajtókkal egyetemben.
Sajnos az autók csukódási hangja nem annyira finom, mint ahogyan elvárnánk. Az ajtó pedig feltárja a belteret, amely az olasz stílus maga. Gyönyörűen kivitelezett bőr ülések, finom anyagok, divatos kialakítás és előremutató technika jellemzi az autót. A legapróbb részleteiben kivitelezett az utastér, így kerülhet Alfa Romeo márkajelzés a vezető pedálokra, valamint az ülések fejtámlájába is.
Többféle színvilágú belteret kínál az Alfa Romeo, van közöttük igazi dög is, de ehhez az autóhoz a fekete illik a legjobban. Az ajtók kivitelezése már teljesen a németes technikát követi, kiváló nyompontú, igényes anyaggal burkolt kapcsolókat helyeztek el rajtuk. A belső kilincs az egy külön formai műremek, a fogása, a tapintása, egyszerűen gyönyörű. Olasz autóhoz képest a Stelvioban nem lehet tetten érni semmilyen kivitelezési hanyagságot, nagyon közel áll a németes hűvösséghez és tökéletességhez.
A vezetőülés nagyon finom bőrrel burkolt, szép a varrása és kényelme is egyaránt tökéletes. Tág határok között állítható, kellően mélyre engedhető. A kormány kivitelezése is elsőrangú, nagyon szép az új fehér hátterű márkajelzés a közepén. Külön extravagancia, hogy a kormányon helyezték el a motor indítógombját is, amely itt fekete színű, de motor változattól függően piros színű is lehet. Bármi kezelhető egyébként a kormányról a mobiltelefon kezeléstől, a médiarendszeren át, a tempomatig.
A műszerfal hagyományos kerek órákkal operál, a bal oldali a fordulatszámot a jobb oldali 260 km/h óráig skálázott sebességet mutatja. Közöttük egy központi színes kijelző kapott helyt, amelyen minden autóval kapcsolatos információ megjelenhet, a fedélzeti számítógép adatai, a fogyasztási adatok, és az aktuális sebesség is. Az órák háttér világítása fehér színt kapott, a betűk és számok stílusa pedig régi nagy kedvencünk. Az autó 7 colos központi rendszere szerintünk nagyon jól sikerült, bár egy picit lehetne nagyobb, de a felbontása az nagyon jó. Okosan és gyorsan tervez a navigáció, könnyen kapcsolható a rendszerhez a mobiltelefonunk, a zenénk pedig kiváló hangon szólal meg a csatlakoztatott USB porton keresztül.
Szerencsére itt is külön nyomógombokkal tudjuk kezelni a légkondícinálót, amely két oldali beállítást is nyújt. Nagyon hatékony a működése a hűtés és fűtés tekintetében is egyaránt. A hatalmas középkonzolon találjuk a nyolc fokozatú ZF gyártmányú automata váltó karját, amelynek kivitelezése elsőrangú. E mellett található a DNA kapcsoló és a médiarendszer forgógombja és egyéb gombjai is.
Szerencsére a kézifék is már elektromos működésű, így ennek gombja a könyöklő tövében is elfért. A kabin elöl hátul és egyaránt tágas utasteret rejt, sajnos a hátsó utasok a naptető hiányában kicsit sötétben utaznak.
Ennek beszerzése mindenképpen javallott. A csomagtér alapesetben is eléggé tágas, de az ülések ledöntésével szinte bármi elszállítható az autóval.
Nyomógombos indítással ellátott tesztautónk 2.2-os dízel 180 lóerős aggregátja igen mély dízeles orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen hangos, de bemelegedve kiselymesedik a működése. A motorhoz kapcsolt 8 fokozatú ZF gyártmányú automata váltó hibátlanul teszi a dolgát. Menet közben az autó működése nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan még a nagy felnik ellenére is. A kezelőszervek vajpuhán működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat.
A vezetősegítő rendszerek garmadája teljes, kapunk holttérfigyelőt, tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot is. Erre az autóra is határozottan elmondható, hogy szinte az embernek már csak az a dolga, hogy nyomja a gázt, hiszen automatikusan nyílik az autó, a kulcsnélküli rendszernek köszönhetően, automatikusan kapcsolódnak fel a xenon fényszórók a beépített sötétedésérzékelős fényszóróknak köszönhetően, automatikusan töröl az ablaktörlő a beépített esőérzékelős ablaktörlők miatt és ráadásul ebben az autóban még váltani sem kell, hála a csodálatos 8 fokozatú automata váltónak.
A motor ellenben még a pénztárcánk barátja is, hiszen 8 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, mint ahogy kinéz. A DNA üzemmód kapcsoló pedig 3 féle vezetési módot ad, a Dynamic, amely a gyorsaságra kihegyezett működést adja, a Normal a hétköznapi normál igényeket szolgálja ki, az Automatic pedig a mindig aktuális forgalmi viszonyoknak megfelelően változtatja a beállításokat, ami éppen szükséges.
Az Alfa Romeo a Stelvioval újraalkotta önmagát. Minden adott, hogy az autó sikeres legyen, leginkább a forma és a beltér ami igazán kiemelkedően sikerült. Ne riasszon el senkit az olasz gyártás, ez az autó bebizonyította, hogy az olaszok igen is tudnak jó autót készíteni.
A stílust pedig ilyen köntösben tálalni pedig csak ők tudnak. A tesztautó 13.000.000,- Ft-os árcédulával rendelkezett, de egy ilyen olasz díváért ez aprópénz. Ráadásul a gyár bízik a termékében, ugyanis 5 év garanciát adnak a Stelviora, így a megbízhatóság borítékolható.
Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért az Alfa Romeo Magyarországnak!
További információ:
Alfa Romeo Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_