Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Ssangyong Tivoli: I Lov It

2019. március 11. - Antalfy Krisztina

Ssangyong Tivoli 1.6. e-XGI DLX plus / TESZT

 A koreai gyártó jelenleg legkisebb modellje, a Tivoli érkezett Hozzánk egy teszt erejéig és nem szaporítjuk a szót, minden oka megvan a magyar piacon a sikerre. A Rexton kistestvére minden tekintetben hozza a nagytestvér erényeit. Egy igazán divatos, széles szolgáltatáskörű, kényelmes és modern autó született, amely minden tekintetben már-már a városi crossover kategória határait feszegeti.

53694014_779974715706438_8464160679509622784_n.jpg

Tavalyi év egyik nagyon nagy pozitív meglepetése volt az új Ssangyong Rexton. A márka ezzel a modellel új minőségi szintre emelkedett. Emiatt is nagyon kíváncsiak voltunk, hogy mit nyújt a márka egy számmal kisebb méretben a Tivoli modelljével. Ez a modell a mára igen népszerű és számos tagot számláló városi crossover kategóriában indul hódító útjára. A Tivoli teljesen új fejlesztésű modell a márka háza táján, mind a padlólemez, mint a motorok tekintetében.

53868242_292898254738370_1971180239841132544_n.jpg

nevtelen3_14_1.png

Tesztautónk az idei év újdonságának számító Reddish Orange elnevezésű színt viselte magán, amely igazán divatos és fiatalos megjelenést kölcsönöz neki. Lehet kérni egyébként extraként, eltérő, kéttónusú fényezést is az autóra. Tesztautóhoz hűen természetesen a legmagasabb DLX plus felszereltséggel és még ráadásul néhány feláras extrával is ellátta az importőr az autót. Dinamikus és határozott vonalai kívülről kisebbnek mutatják, mint amekkora belülről.

54436273_350271815697836_8005419706569719808_n.jpg

A 2019-es modellévre az autó frontrésze és hátsó lökhárítója alakult át egy minimális mértékben. Elöl a ködlámpák formája lett más, és a technikájuk LED-es, hátul pedig egy-egy krómozott kipufogóvég imitáció került az autóra. A frontrész igen különleges, tekintve, hogy nem került az autóra a máshol megszokott hagyományos hűtőrács, teljesen masszív tömb az egész. A márkajelzés itt is hatalmas, nagyon szép kivitelű, igazán méltóságteljesen viseli magán az autó.

53320723_260566688160664_6709228113127014400_n.jpg

A lámpák különleges pontozott megjelenésű LED technikás nappali menetfényt kaptak, a főfényszóró viszont sajnos még csak hagyományos xenon technikás maradt, ellenben a fényereje minden igényt kielégít. Oldalnézete az autónak teljesen harmonikus sikerült, nagyon szép lett a hátsó kerékív domborítása. Ellenben minden oldal védelmet nélkülöz már az autó. Az ablakok a sötétítésen kívül kaptak egy alsó krómszegélyt, amely különlegességként körbefut elöl a szélvédő alatt is. Nem maradt el kötelező tartozékként az ezüstözött hosszanti tetősín, illetve a kerékívek műanyagozása sem.

53548550_792662781100151_3583508437318762496_n.jpg

Többféle alufelni kapható az autóra, de stílusában ez a 18 colos méretű selyemezüst fényezésű passzol a legjobban az autóra. Méretben is, menetkomfortban is pont az aranyközéputat képviseli. A hátsó traktus pedig igazán méltó lezárása a formának, sportos, fiatalos, igazán mai divatnak megfelelő lett. A lámpák formája lett különleges, rákanyarodik az oldalfal domborítására. Technikájukat tekintve egy részük led-es, egy részük pedig hagyományos technikát kapott. Jó pont, hogy hátsó nappali menetfénye is van, az esti fényjáték egyébként is nagyon igényes. Rossz pont viszont, és talán érthetetlen, hogy a rendszámtábla világítás miért marad csak hagyományos izzós.

53518750_946306685574628_439787857788272640_n.jpg

A hátsó márkajelzések is szépek, bár a baloldali Ssangyong feliratot el kellett volna hagyni, sokkal jobban mutatna csak a középső hatalmas márkajelzéssel és az az alatti Tivoli felirattal. A csomagtér ajtaja nem elektromos működtetésű, de ennek nem érezni hiányát és a kategóriában még nem annyira megszokott ez az extra. A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.

nevtelen4_2_1.png

53452025_850250395326918_2334966572562513920_n.jpg

A tesztautó, mint ahogyan sok modern társa, itt is kulcs nélküli indítást kapott. Az indítókulcs egyébként teljesen megegyezik a nagyobb testvér Rexton kulcsával. A kilincsen lévő nyomógomb érintésére kinyílnak az ajtók és felgyulladnak az üdvözlő fények. Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Ez már tényleg az prémium szint, amit egy vevő elvár a pénzéért. Ráadásul egy nagyon szép üdvözlőhangot is kapunk az autótól üdvözlés gyanánt. 3 féle beltéri hangulat kapható az autóhoz, tesztalanyunk a barna-fekete bőrös kombinációt kapta, némi zongoralakkal megfűszerezve.

53480567_248413732765326_6329742055736082432_n_1.jpg

Minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Ebben a színösszeállításban a legjobb a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció.

52810448_587520628429475_4153479695901392896_n.jpg

Ráadásul hűtési és fűtési lehetőséggel és ellátták a bútorzatot.

54458163_2630593830289159_5268431357444358144_n.jpg

A kárpitozás itt teljesen bőr, amely ugyan nagyon szép és igényes, de sajnos nagyon kényes. A vezetőülést ezen a szinten elektromosan tudjuk mozgatni, sajnos az utasülés továbbra is csak kézzel állítható. A kormány fogása és anyagai ugyancsak jók, a szép kivitelezésen túl multifunkciós, bármi kezelhető róla az autóban. A műszerfal hagyományos mutatós kivitelt kapott, de máshol nem látott lehetőségként 5 féle háttér világítást kaphat. Leolvashatósága és információ tájékoztatása egyébként kiváló, esti fényjátéka pedig nagyon értékes hatást kelt. Az órák között került elhelyezésre a fehér színnel operáló központi kijelző, amely a fedélzeti számítógép adatait jeleneti meg.

smart-cluster.jpg

Az autó központi médiarendszere egy 7 colos megjelenítőn keresztül jelenik meg, igen jó felbontás, kirobbanó fényerő, okos menüfelépítés jellemzi. Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott pendriveunkról is hallgatni tudjuk. A Navigációs rendszer egyébként nagyon szép felbontású, okosan tervez, hatékonyan kerülni el a legnagyobb dugót is a napi forgatagban. Ez alatt került elhelyezésre a légkondícináló központi tekerőgombja, és egyéb vezetéssegítő kapcsolók, kormányfűtés, sávtartó, illetve magának a légkondícionálónak a vezérlőgombjai.

53145783_2225310494172466_5080349869059604480_n.jpg

A kéziváltó környéke is szépen és okosan felépített, sajnos az autó még hagyományos kéziféket kapott, ez sok helyet rabol el középen. A kabin helykínálata egyébként igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben. A csomagtér 423 literes alapmérete minden igényt kielégít.

53803718_1149360705225006_2584929666280194048_n.jpg

A hátsó ülések lehajtásával pedig akár 1018 literes csomagtartó-kapacitás is elérhető. A raktér könnyen pakolható az alacsony csomagtérküszöb miatt is, nem kell magasra emelnünk a csomagokat.

53676917_2226322134352001_1945408692308410368_n.jpg

nevtelen5_1_1.png

A Tivoli lassan fehér holló a piacon, tekintettel arra, hogy a Ssangyong még kínál ehhez a modelljéhez is egy 1.6 literes dízelmotort. Ezen motor mellett egy ugyanilyen hengerűrtartalmú benzines erőforrást állított csatasorba a gyártó. Ez utóbbi variáns járt teszten Nálunk. A nyomógombbal életre keltett 4 hengeres, 130 lőerős e-XGI erőforrás, hangos duruzsolással kel életre, alapjáraton bemelegedve már teljesen finom és néma a járása. Dinamikája és fogyasztása egyaránt jó. A hozzá kapcsolt 6 fokozatú váltó hozza az elvárható szintet, de sajnos semmi többet, ezen a szinten kellene még egy picit fejleszteni. Kicsit teherautós feelingje van a váltónak, ha a későbbiekben lehet automata váltós kivitelt is kipróbálnánk, azzal biztos sokkal jobban összeszedettebb képet mutatna a hajtáslánc.

53465112_2337012036518626_4182779430218760192_n.jpg

Menet közben az autó igazán harmonikusan, a Ssangyong legjobb hagyományai szerint működik, szépen vasalja ki az úthibákat, csendesen suhan még nagyobb sebességnél is. A kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó, úthibákon a 18 colos felnik dacára is puhán halad át. A karosszéria könnyen átlátható, ellenben sajnos holttérfigyelő még felárért sem kapható az autóhoz. Parkoláskor a beépített első, hátsó parkoló radarok és a hátsó tolatókamera siet a segítségünkre. Fogyasztását tekintve az autó 8 litert fogyasztott 100 km-en, ez teljesen jó egy 1.6-os motortól. Start & Stop rendszer extraként kapható az autóhoz, ez sajnos a tesztautónkban nem kapott helyt, gyanítjuk, hogy így körülbelül 1 literrel kevesebbet fogyasztott volna városi környezetben.

nevtelen6_1_1.png

53642158_2218857131685793_3294741117240606720_n.jpg

A Tivoli neve visszafelé olvasva kiadja a cikkünk címét, amely úgy hangzik „I Lov It”. Ebbe az autóba tényleg könnyű beleszeretni, hiszen minden eddiginél jobb modellel rukkolt elő a Ssangyong a Tivoli személyében. Minden oka megvan a sikerre, hiszen innovatív szolgáltatáskínálat, divatos forma és határtalan személyre szabhatóság jellemzi az autót. Ráadásul most GLX Plus kivitelben 5.479.000,- Ft akciós ár keretében kapható 5 év garanciával. Szerintünk igazi titkos tipp a városi crossover kategóriában. Ha valaki egy kis különcségre vágyik, nézzen körül a Ssangyong háza táján, biztosan megtalálja a számára legmegfelelőbb modellt.

 Köszönjük a tesztlehetőséget a Ssangyong Magyarországnak!

További információ:
Ssangyong Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr6814681502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása