Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

SUZUKI Sx4 S-Cross GLX: Luxus Suzuki módra

2019. március 18. - Antalfy Krisztina

Suzuki Sx4 S-Cross 1.4 Boosterjet GLX Allgrip / TESZT

A Suzuki kínálata mára teljes mértékben a versenytársakhoz igazodott. Minden tekintetben korszerű és divatos autók kerülnek ki a kezük közül. A korábban tesztelt GL+ után megérkezett az SX4 S-Cross kínálatának csúcsa a GLX kivitel is, amely teljes mértékben kiszolgálja még a legnagyobb igényeinket is. Már csak egy kérdés maradt, miért válasszuk őt a házon belül kínált és ugyancsak hasonló paraméterekkel bíró Vitara helyett? Nézzük!
50226265_1878252048964510_7236418725183147651_n.jpg

Az SX4 S-Cross megújult kivitele nagyon bejött a gyártónak. Igen sokat látni belőle a forgalomban, egyaránt férfi és női vezetővel is. Ennyi ember nem tévedhet, hiszen ez az autó tényleg jó és megérdemelten választja őt sok vevő. Külseje egyaránt kiszolgálja a női és férfi vevők kegyeit is, mindkét nem számára egyaránt emészthető lett a formája. A korábban tesztelt igen mély és jó benyomást okozó automata váltós GL+ után most megérkezett a csúcsmodell is GLX kivitelben 6 sebességes kéziváltóval karöltve. Be kell valljuk, hogy új kedvencünk született.

nevtelen3_14_1.png

A tesztautó hófehér színezése már messziről felkelti a figyelmünket. Gyönyörű lett ebben a színben az autó, így igazán kijön a divatos forma. Az importőr ellátta az autót extraként egy „Boulder” elnevezésű extra csomaggal, amely első és hátsó ezüstös díszbetétet takar. A GLX kivitel egyébként is még extrásabban krómozott, mint az alapmodell, ráadásul alumínium tetősíneket is kap. Ezen a szinten az alapmodelltől eltérő mintázatú, ezüstözött 17 colos alufelniket kapunk.

50625392_699892437073579_4086558239825381594_n.jpg

A forgalomban nagyon sokan fürkészték az autót, tényleg igazi vagány jelenség lett. Egyebekben teljesen megegyezik az autó az alapmodellel. Továbbra is hangsúlyos a frissített orrész és a kiválóan működő és világító LED-es lámpatest.

50898820_638574069931565_8864908673220037882_n.jpg

Az illesztések itt is mindenhol tökéletesen sikerültek, gondos lemezmunkát sejtetnek. Kívülről sajnos ez az autó sem kapott semmilyen védelmet, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor, illetve a hipermarketek parkolóiban igen vigyázni kell az ajtórányitásokkal.  Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak, sima vonalak jellemzik, valamint kapott alulra egy küszöbspoilert. Az ablak alsó szegélyére itt is kapott az autó egy krómcsíkot, ami egy pici eleganciát csempész a formába.

50682940_416116332285294_291383946559030269_n.jpg

A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák (egy részük) hátul is immár ledes technikával működik, a rendszám világítást még mindig a régi hagyományos, ezért rossz pont jár.

50898643_330757947545040_5389676438685627725_n.jpg

A csomagtérajtó hagyományos, a csúcsfelszereltség esetén sem elektromos működésű, viszont könnyű erővel nyitható. Amennyiben ilyen felszereltséggel van ellátva az autó, akkor magán viseli az AllGrip feliratot a jobb sarokban. 

nevtelen4_2_1.png

A GLX felszereltség természetesen a kéz nélküli nyitás és zárás szabadságát adja. Így itt is megkapjuk a kulcs nélküli teljesen automatikus ajtónyitást, és indítást. Tesztautónk kulcsa működésileg teljes mértékben kifinomult, az ajtón elhelyezett gombot megnyomva nyílnak az ajtók, az index kettős villanása után. Sajnos még csúcsfelszereltség esetén sincs semmilyen külső üdvözlőfény az autóban, és a lámpák sem gyulladnak fel mikor az autóhoz közeledünk.

53862996_1195358677279964_3831121939112394752_n_1.jpg

Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, és minden tekintetben igényes belteret tárnak fel. Az autó belül kimondottan jól sikerült. Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos kék szegélyű órás műszerfal, igen kényelmes az ülés.

54206228_390759708371800_477315332105568256_n.jpg

Egy felszereltségbeli csavar van egyébként a dologban, hogy az automata váltóval ellátott GLX kivitel bőrözött üléseket és nyitható üvegtetőt kap alapáron. Így a kéziváltós kivitel, mint amilyen a tesztautónk is, „csak” plüss üléseket kap. Az ajtók csukódási hangja is igazán szépen sikerült. A kormány és a kézi váltó is nagyon puha bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket. Az autó média rendszere ezen a szinten is egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, az okosan működő navigációt és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. A beépített hangrendszer igazi prémium szintet üt meg, még kapunk egy hangszórót a műszerfal tetejére is a teljes hangélményért (ez a GLX felszereltség sajátja).

54213624_2230777833904560_6660837841884413952_n.jpg

Szerencsére a Suzuki nem esett bele abba a hibába, hogy az autó minden funkcióját csak a média rendszeren keresztül lehessen kezelni. Így maradt a hagyományos klíma kivitelezés, amely kétoldali levegőhőmérséklet állítást kapott. Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet. Ez alatt helyezték el a tervezők a kétfokozatú ülésfűtés kapcsolóját, amely  kiváló hatékonysággal működik. E mögött kapott helyt a 6 fokozatú kéziváltó karja. A váltó mögött kapott helyt az ALLgrip fantázianevű négykerékhajtás kezelőgombja, amely Snow, Sport, Lock és AUTO módozatokat kapott. Beépített napfénytető hiányában a hátsó traktus több mint sötét. A kabin egyébként minden irányban tágas elöl továbbra is több, mint elegendő a helykínálat. A csomagtér 430 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat. A GLX felszereltség esetén nagyon jó minőségű típus feliratos plüss takarót is kap. 

54417720_335377550438847_7851949834910040064_n.jpg

nevtelen5_1_1.png

Az SX4 S-Cross modellel jobb nem történhetett, mint hogy a frissítéssel megkapta az új turbós Boosterjet benzinmotorokat, amellyel egy teljesen új szintre emelkedett. A frissítéssel egyidejűleg kínálatából is eltűntek a dízel motorok, amelyeknek semmi esetre sem érezzük hiányát. Tesztautónkban az 1.4 literes 140 lóerős turbós erőforrás munkálkodott egy 6 fokozatú kézi váltóval kiegészítve. Nyomógombbal, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk lelke, még a legnagyobb hidegben is teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön csak meg a nagyobb hang, bár ekkor már nagyon sportos, gyors a haladás.

img_20190127_130305.jpg

A kézi váltó teljesen átlagos szintű, sajnos ezen nem érezni nagy különbséget a korábbi modellekhez képest. Az egyest és a rükvercet sajnos még mindig csak akadozva találni meg vele.  A dinamizmusa ugyanakkor meglepő fogyasztási értékkel párosult, 6,8- 7,1 literes átlag adódott. Ez egy ilyen lökettérfogatú benzines autótól igen kiváló érték. Az autó megkapta a márka ALLGrip fantázianevű négykerék hajtási rendszerét, amely 4 féle működési módozatot enged meg. Kapunk itt Sport, Snow, Auto és Lock módot. Automata módban csak akkor kapcsolódik be a hátsó hajtás, amennyiben szükség van erre, sport módban teljesen dinamikára kihegyezett működést kapunk, snow módban minden vészes helyzetből ki tudjuk verekedni magunkat, a Lock módban pedig elakadási helyzetből próbál a rendszer kisegíteni minket. Nagy havazásban igazi áldás a használata. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, japán modelltől nem megszokottan puhán siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. Érdekes módon az SX4 S-Crossban nem található meg a holttérfigyelő rendszer, ez egyelőre csak a Vitara sajátja. Van viszont egy nagyon érzékenyen és idegesítően csipogó városi vészfékező rendszer a fedélzeten, amely szerencsére kikapcsolható. A sávtartó mellett megtalálható még az autóban a tolatókamera is, amelynek igazán kiváló felbontását nagyon sok más gyártó megirigyelhetné.  

nevtelen6_1_1.png

A Suzuki SX4 S-Cross GLX kivitele méltóan ül a Suzuki modellkínálatának trónján. Érdekes módon a szolgáltatási és kivitelezése a formai különbségeken túl szinte teljesen megegyezik a másik slágertermékkel a Vitarával, így tényleg csak a formaterv tud döntetni a két autó közül, hiszen mindkettő remekül sikerült. Az autó egyaránt helyt áll akkor is ha valaki csak városi közlekedésre választja magának és akkor is ha városon kívüli hosszabb utakat szeretnének megtenni vele.  Ebben a felszereltségben pedig a kényelem, a dinamizmus és a biztonság egyaránt jelen van. Mi nagyon szerettük, méltó leszármazottja lett a korábbi szériának. Ráadásul most 6 120 000 ,- Ft-os akciós ár kertében lehet a MI Autónk 3+7 év garanciával 6 sebességes kézi váltóval.

Köszönjük a tesztlehetőséget a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3114699446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása