DS 7 Crossback BlueHDi 180 EAT8 Prestige & Opera / TESZT
Megérkezett Magyarországra a Citroen luxusmárkájának legújabb modellje a DS 7 Crossback, amellyel minden eddiginél magasabb szintre emelkedett a gyártó. A DS régen is a különcségek gyártója volt, nincs ez ma sem másként, de mintha most valamit nagyon eltaláltak volna ezzel az autóval. Különlegességből, stílusból, kényelemből igazán el voltunk kényeztetve a teszthét alkalmával. Nézzük, hogy milyen is lett az autó.
A DS7 Crossback érkezésével a francia gyártó PSA, próbálja elkülöníteni luxusmárkáját a Citroentől, tekintve, hogy korábban még Citroen DS névvel kerültek értékesìtésre az autòk. Így ma már különálló, DS Automobiles márkaként lehet kapni az autókat. Ennek hozománya is volt, hogy ezen modell érkeztével megnyílt az első magyarországi DS Store Budapesten, amelyben egyelőre 2 modellt lehet megvásárolni, nyáron pedig érkezik az újabb és kisebb DS3 crossback modell is. A DS7 modell egyébként platformtársa a Peugeot 3008-nak és az Opel Grandland X-nek is. De az autó tesztelése után úgy éreztük, hogy nem hiába vártak utoljára ennek a modellnek a bevezetésével, hiszen a legnagyobb szenzáció mindig a végére marad.
Tesztautónk az indigókék színt viselte magán, amely a 18 colos felnikkel ezüst tetősínekkel igazi vagány és fiatalos jelenség. A fényezés különlegessége, hogy valahogy napfényben sötétlilának látszik. A sajtófotókon szereplő 20 colos felnikkel ugyanakkor sokkal jobb lenne a kiállása, de annak a menetkomfort inná meg a levét.
Az egész autóból sugárzik a francia stílus és prémium életérzés. A felszereltségi szintje a Prestige, amely a legmagasabb, ezt egészítette ki az importőr az Opera inspriációval. A gyártó egyébként is a „fény” motívumaival hirdeti termékét, amelyben nagyon erős lett az autó. A fényszórók elől hátul egyaránt állejtést okoznak. A sajnos borsos felárért kapható, de minden forintot megérő DS LED Vision elnevezésű fényszórókért egyszerűen nem lehet mást tenni mint rajongani.
Az autó menetfényei 3 db LED modulból állnak a fényszóróban, e mellett helyezkedik el a kiválò fényerősségű főfényszóró. Ezek a LED modulok pedig minden nyitáskor és záráskor körbe mozognak, eközben bíborszínű megvilágítást kap a környezetük. A hatásvadászat egyébként menet közben is jelen van, amikor is a start-stop rendszer működik, a motor minden újraindulásánál ugyancsak táncba kezdenek a lámpák. Igazi szenzáciò e tekintetben. A gyártó még nem érte be itt ennyivel, kiegészítették az autót egy alsó LED „bajusszal” is, amely ugyancsak LED menetfényként szolgál, különlegességként ezek a menetfények is rombusz formákban tündökölnek. Ez a motívum több helyen visszaköszön egyébként az autón.
A frontrész minden tekintetben modern és dögös lett, kapott az autó gazdag krómozást, nagyon szép lett a hűtőmaszk, csodásan kimunkált a márkajelzés, igényesen kerültek elhelyezésre a különféle rendszerek érzékelői is. Oldalnézete minden tekintetben letisztult az autónak, szolid krómkeret került az ablakok köré, amelyek természetesen sötétítést kaptak, valamint a vezetőoldali ajtóra is felkerült az autónk inspirációjának „Opera” jelzése. A hátsó traktusban is egyértelműen a lámpatechnika erős, a megjelenés egy kicsit Audi Q5-ös modellre hajaz.
A LED technikás lámpák gyönyörűek, főleg esti fényjátékuk parádés. Méhsejt mintázatuk roppant igényes és különleges megjelenést kölcsön az autónak. A lámpákat közrefogó krómcsík pedig egyszerűen telitalálat a rajta elhelyezett Crossback felirattal.
Itt is szerepel a hangsúlyos márkajelzés, valamint a manapság kötelező tartozék a két oldali imitált kipufogóvég. Bár ez itt abban a tekintetben más, hogy álló helyzetben helyezik el az autón, nem pedig fektetve. A csomagtér ajtaja pedig teljesen elektromos működést kapott.
A különlegesség és az igényes autógyártás valahol itt kezdődik. A hatásvadászat a beltérben folytatódik. Ez már valahogy a híresen igényes angol belsőépítészetet is meghaladó kivitelezést nyújt. Már az autó kulcsa is nagyon nagy kedvenc, de ami a beltér megpillantása után történik, az egy újabb szerelem.
Gyönyörű kivitelezés, színek, formai extravagancia, stílus mindenütt. Autónk az opera felszereltségi opciót viselte magán, emiatt került bele barna színű bőrkárpit szinte mindenhová még a műszerfalra is. Az ajtók kivitelezése minden elvárásunkat meghaladja, gyönyörűen megépített mestermunka.
Bőrrel, fémmel, lakkbetéttel került megépítésre, ráadásul a lakbetétben állítható színvilágú hangulatvilágítással örvendeztet meg minket az esti vezetés alkalmával.
Az ülések hívogatóan kényelmesnek tűnnek és azok is, tág határok között állíthatóak. A vezetőülésben helyet foglalva rögtön szembetűnik a hatalmas központi 12 colos központi kijelző, amely eddig nem látott minőséget hoz a kategóriába. Kezelni az alatta vízszintesen elhelyezett érintőgombokkal lehet.
Az Opera inspiráció esetén pedig kapott az autó ide egy gyémántmintázatú tekerőgombot is. A rendszer működése egyébként nekünk tetszett, szép képpel jeleníti meg az infókat. Teljesen magunk szájízére tudjuk szabni az autót, a hangulatfényektől kezdve, az ülések masszázsfunkciójáig. A beépített FOCAL hifi rendszer itt is gyönyörűen szól, teljesen új dimenzióban szólalnak meg még a legkedvesebb régi dalaink is.
Kapunk a kijelző felett egy exkluzív BRM gyártmányú beépített órát, amely indításkor bújik csak elő.
A vezető előtt elhelyezkedő digitális kijelző viszont annyira nem nyerte el a tetszésünket a minőségével, kicsit fakók a színei. Ezen 3-as elosztású rombusz alakzatban helyezkednek el az adatok, mint a sebesség, benzinszint, fedélzeti számítógép adatai, stb.
A kormány teljes bőrkárpitozást kapott, még a közepe is, amelyen nagyon igényes a márkajelzés.
A rombusz alakzat folytatódik az oldalsó légbeömlőkön is, amelyek ugyancsak gyönyörűen sikerültek. A középkonzol hatalmas tömbként magasodik, illetve vágja el a vezetőjét az utastól. Ezen helyezték el az egyen PSA nyolcfokozatú automata váltó karját, amelyből a DS7 Crossback kaphatott volna stílusosabbat is.
Az itt elhelyezett vezérlőgombok nagyon szépen kivitelezettek, itt is jelen van a rombusz forma. Ezekkel lehet vezérelni a központi zárat és az ablakokat. Kapunk még itt 2 db hatalmas palacktartót, valamint egy állítható igen kényelmes könyöklőt is.
A kabin elöl és hátul egyaránt tágas, a beépített panorámatető pedig igazi fényes hangulatot ad a kabinnak.
A csomagtér a már említett elektromosan, láblendítéssel is nyitható csomagtérajtóval tárható fel. Hatalmas helyet és könnyű pakolhatóságot ad, az ülések ledöntésével pedig a nagyobb csomagok mozgatásával sem lehet probléma.
A műszerfal közepén elhelyezett, különleges DS feliratú, pirosan izzó nyomógombbal indul tesztautónk 2.0 literes dízel 180 lóerős aggregátja, amely igen mély dízeles orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen hangos, de bemelegedve kiselymesedik a működése. A motorhoz kapcsolt 8 fokozatú automata váltó hibátlanul, a korábban tesztelt PSA modellekhez viszonyítva sokkal finomhangoltabban, jobban teszi a dolgát. Menet közben az autó működése nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan.
A kezelőszervek jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. Újdonságként hőkamerás, nagyon jól dolgozó éjjellátó rendszer is kapható az autóhoz, amely nem egyszer megmentett minket a teszthét alatt az úton felbukkanó állatokkal való ütközéstől. A vezetősegítő rendszerek garmadája egyébként is teljes, holttérfigyelőt, tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is. A motor még a pénztárcánk barátja is, hiszen 8 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, mint ahogy kinéz. Ad-Blue adalékanyagot kell töltenünk az autóba kb 5 ezer km-ként, így tudja teljesíteni az autó a kötelező környezetvédelmi normát.
A DS 7 Crossback a fentiekből is látható, hogy minket teljesen lenyűgözött. Stílusért és szépségért nem kell a szomszédba mennie, hiszen minden tekintetben előremutató lett az autó, legyen szó a lámpatechnikáról, vagy a kényelemről, vagy a szolgáltatáskínálatról. Az utca embere kíváncsian fürkészi, elismerően pillant rá, még akkor is ha fogalma sincs arról, hogy milyen autót lát. Közeledve pedig felismerve a márkát elvarázsolja mindaz ami miatt a DS-t DS-nek tartjuk. Az autó alapára 8.900.000,- Ft, de sajnos a tesztautó majdnem a duplájába került. Aki viszont a DS által nyújtott technológiára és szolgáltatásokra vágyik sajnos más gyártókhoz hasonlóan itt is a zsebébe kell nyúljon. A DS autók jelen esetben még csak egy helyen javíttathatóak, ugyanott ahol a márkakereskedés is nyílt, de az 5 év garancia miatt nem sok okunk lehet a panaszra. Az autó reklámfilmje pedig minden tekintetben kuriózum, tekintettel arra, hogy a betegségéből hosszú idő után felépült Kulka János adta a hangját a kisfilmhez. Mi ez ha nem garancia a sikerre.
Köszönjük a tesztlehetőséget a DS Atomobilesnek!
További információ:
Ds Automobiles
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_