Suzuki Swift Sport 1.4 Boosterjet teszt
A Swift legerősebb modelljét fogtuk munkára, amely minden tekintetben mosolyt csal a vezetője arcára, és még a legbékésebb vezetőből is kihozza az aszfalt betyárt. A legújabb generáció immár kívülről is hangsúlyozottan hordozza magán a sportmodelles kellékeket, belül pedig már-már kategória határait feszegető igényességgel szolgál. Nézzük részletesen.
A Suzuki azon túl, hogy legendásan megbízható autókat gyárt, hírnevét a Swift modellel alapozta meg Magyarországon a „mi autónk” szlogennel. Ő hozta el a honi autópiacra a korszerű japán technikát az elavult szocialista autók után. A Swift pedig jött, látott és győzött. Nagyon sok ember választotta magának az autót, igazi slágertermék volt akkoriban. Sikere még annak is volt köszönhető, hogy pont e modell kereslete miatt gyárat létesítettek Esztergomban, így csökkentve az autó legyártásához szükséges várakozási időt. Több sikeres generációt megélt már az autó, a legutóbbi, mint amiből a jelenlegi tesztünk szereplője is származik 2017-ben érkezett. Sima kivitelű modellhez még nem volt szerencsénk a Swiftből, rögtön a csúcsmodellel kezdtük, amely viszont minden tekintetben meggyőzött minket.
Külcsín:
A tesztautó igazi mokány, sportos jelenség, gyöngyház fehér fényezést viselt magán. A Sport modell az alapmodellhez képest eltérő lökhárítókat kap, kétoldali kerek formájú kipufogóvégekkel. Az autó most téli 16 colos alufelniket viselt, a nyári széria 17 colos kerék sokkal szebb megjelenéssel ruházza fel a kisautót. Elölről a hangsúly a szúrós tekintetű fényszórókra hárul, amely led technikát kapott és nagyon erős fénnyel ajándékozza meg a vezetőt az esti vezetés alkalmával.
Nappali menetfénye alsó fénycsíkkal szolgál. A hűtőrács méhsejt mintázatot kapott, ez minden sportmodell sajátja. A sport lökhárítóban kapott helyt a rossz látási viszonyok között használatos ködlámpa, valamint egy nagyon szépen kivitelezett, de igen sérülékeny helyen lévő karbonmintás lökhárító díszcsík. Oldalnézete is követi a sportos vonalat, ráadásul egy formai játékot is belevittek a formába a tervezők, ugyanis az autó rejtett hátsó kilincset kapott, amelyet egy fekete keretbe foglaltak, így olyan mintha az autónak szárnyai lennének. Egy oldalívet is belevasaltak a formába, amely a hátsó lámpában végződik.
Hátsó traktus leginkább a swift sport hangsúlyos része. Itt van egy szolid hátsó szárny az autó tetején, a már említett kétoldali különlegesen nem a lökhárító alá, hanem a lökhárítóba integrált kerek kipufogóvégek és a karbonmintás betét is. A lámpák itt is eltérő mintázatot kaptak, mint az alapmodellen, led technikásak, menetfénye egy C formát jelenít meg, féklámpája pedig 2 soros pontocskáként jelennek meg.
A típusfelirat szolidan a Swift alá került „sport” feliratban merül ki. A rendszámtábla világítás még itt is csak a régimódi megvilágítású, ezért nagyon kár.
Belbecs:
A Swift Sport ugyan teljesen kéz nélküli nyitást és zárást, motorindítást kap, de a kulcs sajnos egy teljesen átlagos szintet üt csak meg. Nem hiszem, hogy egy ilyen jellegű autónak nem lehetett volna szebbet tervezni, mások ezt ügyesebben oldják meg. A működésére egyébként nem lehet semmilyen panasz. Nagyon okosan működik. A kilincsen elhelyezett nyomógombbal nyílnak az ajtók, amely feltárják a minden tekintetben sportos és kellően igényes belteret.
A formák teljes mértékben maiak, az anyagok nagyon igényesek, a kormány pedig egy Suzukitól eddig nem látott minőségű darab. A fogása és működése, kivitelezése egyaránt fenomenális. Nagyobb gyártók sportmodelljein nem lelhető fel ilyen minőségű darab.
A beltérben a fekete és pirosas árnyalatok dominálnak, ilyen a műszerfali órák háttere is. A km/h 260 skálázott, ez már azért sejtet majd valamit. Az órák között egy színes központi kijelző kapott helyt, amelyen megjelennek a fedélzeti számítógép adatai, valamint a turbónyomás és egyéb adatok.
Középkonzolon a kerek légbeömlők alatt helyett kapott a szokásos Suzuki médiarendszere, amely már több autóban kiváló szolgálatot és megjelenést biztosított, itt is kiválóan helyt áll. Nem láttam erre vonatkozó adatot, de mintha a kedvenc zeneszámaink ebben az autóban szebben szóltak volna, mint a korábban tesztelt modellekben. Gazdagabb hangtónusok, mélyebb basszusok jellemezték a dalokat, amelyeket hallgattunk. A klímaberendezés egy külön tekerőgombos elrendezést kapott, amely természetesen automata, természetesen nagyon hatékonyan működik. Ezek alatt kaptak helyt médiacsatlakozók aljzatai.
A 6 fokozatú kéziváltó kiváló kapcsolási érzettel és gyors váltási idővel siet a segítségünkre vezetés közben. Felépítése egyébként teljes körűen igényes. Sajnos a kézifék még nem nyomógombos, ezen fejlődni kellene. Az ülések. Na ez a pont amin a tervezők egy kis hibába estek. Ugyan kiválóan néznek ki, ráadásul piros díszcérna varrást is kaptak, de sajnos már messziről látható, hogy nagyobb sofőrök nem találják majd kényelmesnek. Helyet foglalva bennük ez sajnos be is igazolódik.
A sportülések szélei már rövid távon is nyomják a combunk külső oldalát. Sajnos naptető nem rendelhető ehhez az autóhoz, így hátul már nagyon sötét a tér. A helykínálat egyébként elöl hátul hozza a kategória átlagát. A csomagtér pedig a külmérethez képest egész sok csomagot el tud nyelni.
Induljunk!
Ezen a ponton érkeztünk el az autó egyértelmű ékére a motorra. Tesztautónkban az 1.4 literes 140 lóerős turbós erőforrás munkálkodott egy 6 fokozatú kézi váltóval kiegészítve. Nyomógombos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk motorja, minden körülmények között teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön meg a nagyobb hang, bár ekkor már nagyon sportos a haladás. Teszteltük már ezt a motort korábban több autóban is, de itt minden tekintetben fickósabban viselkedik. Ezzel az autóval egyszerűen nem lehet lassan haladni.
Annyira magával ragadó partner benne a sportpedálokkal ellátott autó, hogy a vezetője nagyobb autókat megszégyenítő gyorsulással suhan tovább a naplementébe. Ekkor pedig kezességével olyan mosolyt csal a vezető arcára az autó, amely mással össze nem hasonlítható. A sebességhatárok betartása nagyfokú önuralmat kíván meg a vezetőtől. Egy-egy óvatlan gázfröccs az autóval és már a megengedett sebességhatáron túl haladunk. A kézi váltó kiváló kapcsolhatósággal partner a vezetésben, a futómű pedig eszméletlen bolond biztos tapadást ad. Már ezekkel a 16 colos téli gumikkal is kiváló kanyarsebességeket lehet elérni az autóval, milyen gyors lehet a 17-esekkel? Természetesen itt is hangsúlyozott szerephez jut az autó kiváló kormánya, amelyet nem tudok nem többet dicsérni. Kiválóan működik együtt az autóval, minden kormánymozdulatra svájci óra pontossággal reagál az autó. Mestermunka. Vezetés közben természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató rendszer, a városi vészfékező, a sávtartó, a tempomat, tolatókamera, stb. A meglepő viszont, hogy ennek a nagyfokú dinamizmusra tekintettel sem torkos az autó motorja. Mi simán eljártunk legrosszabb esetben is 7 literrel. Egy ponton viszont nagy hiányérzetem maradt az autóban. Az pedig a kipufogóhang. Egy ilyen sportos kivitelre kihegyezett modellnek illett volna egy nagyobb hangú egységet kapnia. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló led fényszórók sietnek a segítségünkre, amelyek azon túl, hogy nagyobb autókhoz hasonló megjelenést adnak, kiváló fényerővel is világítanak.
Összegzés:
A Suzuki az új Swift Sport érkezésével egy igazi aszfalt csibészt varázsolt a kisautók közé. Aki egy hétköznapi vagánysággal beoltott kisautót keres, ami nem mellesleg még jól is néz ki, nem fogyaszt sokat, kiváló szolgáltatás kínálatú és a legtöbbet nyújtja a pénzünkért nézzen körül a Suzuki szalonjában. A Suzuki Swift Sport listaára 5.990.000,- Ft a kiváló 1.4-es boosterjet motorral. Szerintünk a mai legeslegjobb aszfaltbetyár.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Magyar Suzukinak!
További információ:
Suzuki Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_