Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Van még feljebb? Itt a LEXUS RC F TRACK EDITION

2019. május 23. - Antalfy Krisztina

Egyedülálló megjelenés – egyedülálló érzés: LEXUS

Az új Lexus RC F erőgép  limitált példányszámban készülő Track Edition változata exkluzív újításokat kínál a keményvonalas autórajongóknak. Az F sorozat csúcspontját jelentő RC F Track Edition a Lexus „Mindig kész” filozófiájának legújabb kifejeződése.
lexus_rc_f_track_edition_9.jpg

A vadonatúj Lexus RC F Track Edition korlátozott darabszámú modell, kifejezetten az autórajongó „kemény mag” számára. Az autó az RC F szériaváltozat luxusát és alapos kidolgozását vegyíti a kizárólag egzotikus sportautókra jellemző teljesítményfokozó újításokkal. A modell a legújabb mérföldkő az F-széria életében, amely továbbra is a Lexus általános teljesítmény-stratégiájának fontos oszlopa. Az F sorozat csúcspontját jelentő RC F Track Edition a Lexus „Mindig kész” filozófiájának legújabb kifejeződése.
lexus_rc_f_track_edition_7.jpg

RC F Track Edition: F a legmagasabb fokon

A limitált sorozatban gyártott RC F Track Edition gondosan megtervezett újítások sorát vonultatja fel. Inspirációt merítve a Super GT és az IMSA sorozatban versenyző Lexus-csapatoktól, a Track Edition változatot úgy tervezték meg, hogy kivételes teljesítményét a sportkocsi-rajongók a legkülönbözőbb körülmények között tudják használni. A kiszámítható teljesítményt a legalaposabb mérnöki munka és az összes RC F Track Edition összeszerelését felügyelő Takumi mesterek precizitása teszi lehetővé. Az autó minden elemét tüzetesen megvizsgálták, hogy lehet-e rajta javítani, ám a Track Edition finomításai nem csupán a csúcssebességet célozzák. Az autó továbbra is kompromisszumokat nem ismerő, nagy teljesítményű luxuskupé, amely mind országúton, mind versenypályán lenyűgöző teljesítményt nyújt.
lexus_rc_f_track_edition_3.jpg

Tömegcsökkentés, ahol csak lehet

Ahogy a szériaváltozatnál, a Track Edition kivitelnél is az egyik elsődleges szempont volt a tömeg csökkentése. 1715 kg-os menetkész tömegével a Track Edition 55 kilóval könnyebb, mint a szériaváltozat (és 80-nal könnyebb az előző RC F-nél). 464 lóerős V8-asával a Track Edition büszkélkedhet osztályában a legjobb teljesítmény/tömeg-aránnyal (3,63 kg/LE). A cél azonban nem csak a drasztikus és öncélú fogyókúra volt, hiszen a súlycsökkenés a dinamika jelentős javítását szolgálja, a rugózatlan tömegek lefaragása pedig óriási hatással van a vezethetőségre és a kormányreakciókra. Mindezeket figyelembe véve az összes RC F Track Edition alapfelszerelésként kapott 380 mm-es Brembo karbon-kerámia féktárcsákat és hatdugattyús Brembo féknyergeket. Az új féktárcsák jelentősen könnyebbek, mint az acélból készültek, azaz 22 kg-mal járulnak hozzá a rugózatlan tömeg csökkenéséhez.

uj_lexus_rc_f_track_edition_12.jpg

A karbon-kerámia féktárcsák ugyanakkor könnyebben megbirkóznak a versenykörülményekre jellemző hőterhelésekkel is, magas kopásállóságuk pedig kisebb vibrációt eredményez nagy sebességeknél. A féknyergeket vörösre festették, így már távolról is meg lehet őket különböztetni a szériaváltozathoz alapfelszerelésként járó narancssárga változatoktól. Az összes RC F újratervezett fékpedállal készül, megnőtt a pedálút, így a fékezés könnyebben szabályozható, a kezdeti harapás pedig kevésbé hirtelen. A súlycsökkenéshez hozzájárul a könnyű, 19 colos BBS kovácsolt alumínium keréktárcsák bevezetése is. A matt fekete felületű, fényes peremű felnik az RC F GT3 versenyautók mintájára készültek. Az összetett formájú mart kerékküllők kerekenként 0,7 kg-mal könnyebbek a szériaváltozatnál.

lexus_rc_f_track_edition_5.jpg

Az alapfelszerelésként járó titán kipufogódob és csövek alkalmazásával a Track Edition további tömeget takarított meg. A sorozatgyártású autóknál ritkán alkalmazott titán használatával az autó hátsó része 7 kg-mal lett könnyebb. A kipufogódob a teljes fordulatszám-tartományban egyenletesen hangos, kihasználva a versenyautószerű, magas hangot adó titán egyedi akusztikai jellemzőit. Mindezeken kívül a titánnak egyfajta tompa ragyogása is van: a használattal és az idővel a fém árnyalata változik. A kipufogóvégek rozsdamentes acélból készülnek, azonban az egyedi megjelenés kedvéért az anyaguk kékített acél. A szénszál kiterjedt használata bevett súlycsökkentő eljárás, az eredmény pedig egyaránt látható és érezhető. Valamennyi Track Edition modellnél alapfelszerelés a szénszálas tető és motorháztető, valamint a hátsó ülések mögötti karbonszálas válaszfal, ami 1 kilóval könnyebb a szériaváltozat acéleleménél. A szénszálas elemek nagy része azon a gyártósoron készült, amelyről a két éven át gyártott Lexus LFA alkatrészei is lekerültek.

lexus_rc_f_track_edition_4.jpg

A szél ereje – a jobb irányíthatóságért

Az RC F Track Edition kulcsfontosságú erőssége a továbbfejlesztett aerodinamika. Számos változtatást hajtottak végre annak érdekében, hogy az autó egyszerre keltse a fürgeség érzetét és nyújtson nagyobb kiszámíthatóságot – mindezt temperamentumos vezetés közben. Ebből a célból a mérnökök a jármű elülső és hátsó részének tömegcsökkentésére összpontosítottak, de ugyanilyen fontos volt az autó körül áramló levegő megfelelő irányba terelése is. Az első, szénszálas splitter két módon is csökkenti a felhajtóerőt. Egyrészt a sarkainak alsó részén található szárnyak apró légörvényeket keltenek, ahogy a levegő körbejárja őket. Ezek az örvények alacsony nyomású területeket hoznak létre, 0,009 értékkel csökkentve a felhajtóerő-tényezőt. Az orr körül kis légterelő perem került a splitter tetejére, ami még lágyabban irányítja az autó alatt áramló levegőt, így a felhajtóerőt további 0,021 értékkel csökkenti.

lexus_rc_f_track_edition_10.jpg

A légterelő perem alatt egy másik, gumiból készült légterelő is fut; ez versenykörülmények között még jobb teljesítményt tesz lehetővé azáltal, hogy a fenti spoiler mellett örvényt hoz létre, további 0,023 értéket faragva le a felhajtóerőből.  Hátul a Track Edition szénszálas légterelő szárnyakat visel a széria RC F aktív elemei helyett. A fix szárny könnyebb, mint az aktív, emellett egyszerre mérsékli a felhajtóerőt és a légellenállást. Az utóbbi csökkenése a szárny formájának tudható be, amely felül homorú, alul pedig domború. A felületeket úgy alakították ki, hogy a szárny tetején lassuljon a légáramlás, ezáltal növekedjen a nyomás, a szárny alatt pedig felgyorsuljon a levegő. Az eredmény a felhajtóerő 0,0034-es csökkenése az aktív légterelőhöz képest, illetve 26 kilogrammal nagyobb leszorító erő. Emellett a szárny alakja elsimítja a levegőt az autó hátsó része felett, ezáltal a légellenállás 2%-kal csökken. Áramvonalas formájának, csökkentett tömegének és az alapfelszerelésként járó rajtautomatikának köszönhetően az RC F Track Edition 4,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, végsebessége pedig 270 km/h.

lexus_rc_f_track_edition_2.jpg

Egyedülálló megjelenés – egyedülálló érzés

A Track Edition utasait fényűző látvány fogadja az utastérben. Az F sorozatra jellemző üléseket élénkvörös bőr és Alcantara kárpit burkolja, a lágy Alcantara borítás a középkonzolra és a kartámaszokra is kiterjed. A vörös szőnyeg kizárólag a Track Edition utasterére jellemző, mint ahogy az ajtók és a műszerfal vörös, szénszálas betétei is. A Track Edition két színben rendelhető: Ultra Fehér és Matt Ködfátyol Szürke, utóbbi kizárólag ennél a modellnél elérhető. Az RC F modellek hat színben rendelhetők: Ultra Fehér, Atom Ezüst, Kaviár, Infravörös, Lobbanó Sárga és Sonic Kék. A Lexus RC F Track Edition gyártása már megkezdődött, és az első autók hamarosan megérkeznek a kereskedőkhöz. A modell listaára 34.850.000 Ft, ami egy ilyen különleges darabért kifejezetten jó ár/érték arányt képvisel.

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr2914852360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása