Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Opel Insignia: A dögös vörös

2019. június 30. - Antalfy Krisztina

Opel Insignia Sports Tourer 1.6 Turbo OPC Line teszt

Megérkezett az Opel új reménysége az egyébként is gyönyörűen sikerült Insignia modell kombi változata a Sports Tourer. Ez az autó még azon utolsó Opel modell, amely még a GM tulajdonban lévő időszak alatt készült, ellenben megérkezett már hozzá az új tulajdonos PSA kiváló 1.6 benzines turbómotorja. Nézzük ez a kiváló párosítás hogyan működik a hétköznapokban.

65462428_460425098093673_4608282407169163264_n.jpg

A korábban tesztelt Grandland X-hez hasonlóan megemlítettük, már, hogy a német OPEL szakított a General Motors-sal, felvásárolta őket a francia PSA gyártó. Az Insignia modell még ennek a korábbi időszaknak a szülötte, de ez semmilyen körülmények között nem hátrány rá nézve. A jelenlegi Insignia generáció már a második szériája a gyártónak. Nem vitás, hogy már az elsővel is komoly sikereket ért el a gyártó, de a második generációt látva az az érzésünk, hogy a tervezők valami ilyet szerettek volna már korábban is látni. Első körben a limuzin kivitel mutatkozott be, majd pedig megérkezett a csodaszép Sports Tourer kombi is, mint amely a tesztünk főszereplője. Az új motorral pedig olyan sebes, mint amennyire gyönyörű.

66153791_995627493917532_1547496297504702464_n.jpg

Külcsín:

Tesztautónk a Vörös színt viselte magán, amely a 18 colos felnikkel, az OPC Line csomaghoz járó küszöbtoldatokkal, ezüst tetősínekkel igazi vagány és fiatalos jelenség. A külseje igazán mai modern, marcona tekintetű lett, csodaszép vonalak jellemzik. Személy szerint mindenképp a 20-as kerékkel rendelném az autót, azzal állna igazán össze a sportos forma. Az importőr az egyébként is gazdag ellátmányú Ultimate szinthez is bőségesen rendelt extrát az autóba, ki is szolgálta az autó minden igényünket.

65377200_371941880036486_7076460620232523776_n.jpg

Az autó front része az Opel legjobb hagyományai szerint készült, nagyon hangsúlyos lett a márkajelzés, amelyet kettő króm bajusz köt össze a lámpákkal. A márkajelzés alatt került elhelyezésre az autó forgalomfigyelő kamerája is. Lámpatechnikában nagyon erős a gyártó, nagyon különlegesen és okos az autó LUX LED fantázianevű lámpája. Nappali menetfénye kettő darab fordított hokiütő motívumból áll. Az autó különlegessége, hogy nyitáskor sötét fényviszonyok között a fényszóró, a hátsó lámpákkal együtt különleges fényjátékba kezd, ez nagyon magas fokú vizuális élményt ad vezetőnek.

65620016_428446297753923_1126657822541479936_n.jpg

Ráadásul az adaptív LED fényszórók fénye annyira jó, erős és különleges, hogy ilyet más autókban még nem látni. Tökéletesen világítja meg még az út jobb szélét is, eszméletlen hatékonnyá téve az esti vezetést. Adaptív technikája lévén pedig még a szembejövőt sem vakítja el, harmonikusan kitakarja őket.  Lejjebb haladva a ködlámpa fészkekben egy króm csík öleli körül a ködlámpát amelyek igen sérülékeny helyre kerültek. Sajnos az autó egyébként is alacsony mivolta miatt és az OPC Line csomag lökhárítónak köszönhetően simán fennakad az autó bárhol.

65494447_2347286741960296_9023904414074667008_n.jpg

Erre nagyon vigyázni kell. Oldalnézete az autónak merész és igényes lemezmunkát mutattat, a tervezők kedvükre játszhattak a formákkal.  Itt is meghagyták a korábbi generáció hokiütő motívumát, csak most megfordították, így most a hátsó ajtóról indul el előrefelé. Az ajtók felső élén is kapott egy szép ívet, amelyben elhelyezték a csodaszép kilincseket, amelyek még egy kis krómozást is kaptak. Külön érdekesség, hogy az ablakkeret nem kapott körbe krómozást, hanem csak a felső szegélye, amely gyönyörűen hátul visszakunkorodik a lámpákba. Fenomenálisan jól sikerült.

65850352_637128913457689_6605266518466887680_n.jpg

Az oldalablakok alsó szegélye pedig selyem fekete fényezést kapott, ezzel is ráerősítve a sportos vonalra.  Alulra került egy külön küszöbtoldat is, amely szintén az OPC line csomag része. Sajnos az egyéb védelem mára teljesen kihalt a gyártók részéről, így ezen az autón sincsen semmi, ami óvná a fényezést a szűk parkolókban ajtórányitáskor. Az autó egyébként nagyon hosszú és lapos, de a sportos szoborszerű szépséges formának hála minden tekintetben kecsesnek mutatja magát. A hátsó traktus minden tekintetben modern és mai lett. Nagyon szép formájúak lettek a lámpák, gyönyörű és immár hatalmas a márkajelzés, még az imitált dupla kipufogóvég dísz is nagyon ütősre sikeredett.

65367204_370748390309768_4939836466327977984_n.jpg

A hátsó lámpák menetfénye egyébként követi az első lámpák formai játékát, a rendszámtábla világítása is Led-es, így az esti fényjáték minden szempontból a legeslegjobban sikerült. Nem utolsó sorban említenénk meg, hogy már ezen az autón is megjelent a kor nagy találmánya a cápauszony antenna is.

Belbecs:

Az autó kulcs nélküli nyomógombos indítást kapott, kiválóan működik a rendszere. A kilincs érintésére nyílnak az ajtók és kihajtódnak az autó tükrei is. Az ajtók csukódási hangja kiválóan sikerült. Az ajtók tágra nyílnak, könnyű bejutást biztosítanak. Szerencsére a beltér is modern fehér LED-est világítást kapott.

65914450_761412377589915_3037344221112565760_n.jpg

Egyébként a beltér amolyan teljes megdöbbenést okoz. Gyönyörű bézs színvilágú és hívogatóan kényelmes belteret tárnak fel az ajtók. Kiváló érzékkel rendezték be a tervezők és ehhez még a legjobb anyagokat is válogatták össze. Nappabőr, gyönyörű minőségű és színű fabetét, puha műszerfal.

65634669_2385621671499712_1976346582987046912_n_1.jpg

A formák is kellően modernek lettek, és itt már félig digitális is a vezető előtti műszeregység. A formai megjelenítése, leolvashatósága és esti világítása egyébként minden igényt kielégít.

65706167_315560082732437_3219252226585264128_n.jpg

A kormány kivitelezése első rangú lett, nagyon jó minőségű, középen lyukacsos bőrrel vonták be, és minden kezelhető róla az autóban, fűtéssel is ellátták. Az index és az ablaktörlő kapcsolója itt még GM örökség, ez sokkal jobb mint a Grandland X-ben látott. A középkonzol is teljesen modern formát kapott. A 8 colos médiakijelzőt a légbeömlők fogják közre, ezek pedig egy nagyon szép krómszegélyt kaptak. A rendszer megjelenítője egyébként igazán felhasználóbarát, nagyon szép képpel, kellő fényerővel rendelkezik, az idei évre frissítésen is átesett. A navigáció nagyon okosan tervez, gyorsan megtalálja a kívánt útvonalat.

opel-insignia-304065.jpg

A beépített Bose márkájú hangrendszer nagyon magas akusztikai hangélményt ad, igazi guruló koncerttermet varázsol az autóból. Szerencsére külön álló kezelőfelületet kapott a két oldalon külön állítható légkondícionáló is, amely nagyon szép gombokat és formai megjelenést kapott. Működése minden igényt kielégít, még 40-fokban is kiváló hőmérséklettel ajándékozott meg az autó minket. Ez alatt találjuk egy selyem fekete fényű fedél alatt a vezetéstámogató rendszerek kapcsolóit. Ebbe az autóba az importőr egy 6 fokozatú kéziváltót rendelt, amely azon túl hogy kiválóan kapcsolható, gyors váltásokkal járul hozzá a helyváltoztatáshoz, még a kivitelezése is szép. De azért egy ilyen nagy utazásokra kihegyezett sport kombinál a harmonikus kapcsolathoz egy automata váltó dukál.

65375985_341566899872249_7289542511951872000_n.jpg

A combtámasszal is ellátott, hűthető, fűthető AGR tanúsítványú ülések tényleg minden igényt kielégítenek kényelmükkel, a vezetés igazi pihentető érzés bennük. Tág határok között állíthatóak, bármilyen testalkatú vezető megtalálja a legjobb vezetői helyzetet, bár azért az megemlítendő, hogy nagyon mélyre kell ülni az autóban. Az utastér minden irányban tágas, kellő fej, láb és válltér van elől és hátul is. A korábbi generációnak épp a hátsó hely szűkössége volt a legnagyobb hibája, a második generációnál az Opel ezt egy csapásra megszüntette.

64940549_2364027960488788_8384993913869434880_n.jpg

A beépített panoráma tető kiváló szolgálatot tesz, a világos belső térrel napsütésben minden tekintetben hangulatos utazást tesz lehetővé. Első része pedig nyitható is. Kivitelezése pedig abban a tekintetben is különleges, hogy teljesen a hátsó ülések végéig ér, így a hátsó utasok is gyönyörködhetnek a felhőkben és fürödhetnek a napfényben.

65476972_470232663551991_5965867933883170816_n.jpg

 Az elektromosan működő csomagtérajtó a könnyű pakolhatóság garanciája, igazán nagy csomagteret is tár fel előttünk. A perem sem magas, így nem kell magasra emelnünk a csomagokat. Külön különlegesség, hogy szabályozható a vezetőoldali ajtón lévő kapcsolóval, hogy milyen magasra nyíljon a csomagtér ajtó.

65908471_471823660239312_4941244433917018112_n_1.jpg

Induljunk:

Nyomógombos indítással ellátott tesztautónk 1.6-os francia eredetű 200 lóerős benzines aggregátja csodálatos köszörüléssel és orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen is rezzenéstelen és néma. A motorhoz kapcsolt 6 fokozatú kézi váltó hibátlanul teszi a dolgát, de már fent említettük, hogy ehhez a kombihoz jobban illene az automata.

65307863_366203840755681_8167247404198789120_n.jpg

Menet közben az autó működése nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan, bár azért egy két úthibán elbizonytalanodik a futómű. A kezelőszervek többnyire jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat.

66117888_432322387614893_5205554724153065472_n.jpg

A vezetősegítő rendszerek garmadája teljes, kapunk Opel Eye rendszert, holttérfigyelőt, tolatókamerát,fűthető szélvédőt, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is. A motor meglepő módon még a pénztárcánk barátja is, hiszen 7 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, mint ahogy kinéz.  Menet közben az autó beltere rezzenéstelen, nem recseg-ropog még nagyon göröngyös úton sem.

65763244_867157753641734_5653350995141328896_n.jpg

Összegzés:

Az Insignia mint ahogy a fentiekből is kiderült egy nagyon jól sikerült autó lett. Igazán szerethető, széles szolgáltatáskínálatú, komfortos, és divatos, gyönyörű formavilággal rendelkező kombi. Az új motorral egy nagyon szerethető kellék érkezett az Opelhez, amely nagyon magas szintre emeli az autót és az általa nyújtott dinamikát.

65848701_488758611875458_2879156452432281600_n.jpg

Kiváló az autó kényelme, a legkorszerűbb és legjobb világítás rendszerrel rendelkezik, belseje pedig ebben a színben egyszerűen hívogatóan letaglózó.. A sikerhez tehát minden adott, ráadásul az autó vételára még nem is annyira vészes, ezzel az 1.6-os motorral 11.500.000,- Ft-os a listaára, természetesen a tesztautó az egy másik véglet. De ebben az esetben igaz a mondás, hogy a szépséget már alapáron kapja a kedves vásárló, minden más csak hab a tortán. Természetesen az Opel kereskedésekben kiváló kedvezményeket tudnak nyújtani a vásárlóknak, így mindenki személyre szabottan azt kaphatja amire vágyik. Szerintünk nem fognak csalódni.   

 

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért az Opel Magyarországnak!

További információ:
Opel Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr8914919228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása