Ds3 Crossback 1.2 155 LE Puretech EAT8 La Premiere teszt
A stílusSUV
A Citroen luxusmárkája immár második luxus divatcikkével támadja a magyar autópiacot. A kiválóan sikerült és számunkra is nagyon megnyerő DS 7 Crossback után megérkezett az egy mérettel kisebb stílusikon is, amely a DS3 Crossback elnevezést kapta. A gyártó nem titkolt szándéka, hogy a modell a különcséget kereső autóvásárlókat célozza meg, amit meg kell hagyni nagyon is eltaláltak a gallok. Különlegességből, stílusból, kényelemből, dinamizmusból igazán el voltunk kényeztetve a teszthét alkalmával. Nézzük, hogy milyen is lett az autó.
A DS 3 Crossback érkezésével immár 2 tagúra bővült az újonnan elkülönült francia gyártó PSA luxusmárkája, a DS. Ezen modellt is egyelőre a frissen nyílt DS Store Budapestben lehet megvásárolni, a szervizelése is itt történik. A frissen bemutatkozó DS3 Crossback modell egyébként platformtársa a Peugeot 208-nak és az új Opel Corsának is. A manapság számtalan tagot számláló városi SUV kategóriába érkezik a modell, de a divatosságon túl ebben a modellben van meg az a valami plusz, ami igazi birtoklási vágyat ébreszt az emberben. Stílus, finomság, temperamentum, van itt minden, amibe egy igazi városi nő könnyen bele tud szeretni.
Külcsín:
Tesztautónk a DS3 Crossback egyik limitált LA Premiere elnevezésű bevezető széria felszereltségi szintjét viselte magán. Színét tekintve fekete, tetőszíne pedig gyönyörű bordó árnyalatú színt viselte magán, amely a 18 colos fekte felnikkel, a különlegesen előbukkanó ezüst kilincsekkel igazi stílusikon. A fényezés különlegessége, hogy valahogy napfényben sötétlilának látszik.
Az egész autóból sugárzik a francia mással össze nem téveszthető stílus és életérzés. Az autó a nagytestvéréhez hasonlóan szinte mindenhol viseli magán a rombusz motívumokat. A frontrészen igen hangsúlyos a hűtőmaszk, amely ezüstösen pontozott motívumokkal került kivitelezésre, amelynek közepére a minden eddiginél hatalmasabb márkajelzést került.
A lámpák itt annyira nem különlegesek, mint a nagytestvéren, de minden tekintetben szépen kivitelezettek. Technikájukat tekintve teljesen LEDesek, adaptív működéssel kiegészítve. Ezek alatt kígyóznak pedig lefelé a nappali menetfények. Oldal felé haladva az első ajtó oldalán kapunk egy La Premiere plakettet, ezen is hirdeti az autó a felszereltségi szintjét.
A kilincsek nagyon különlegesek itt, a kocsi felé közeledve előbújnak a karosszériából, majd amikor távolodunk, akkor az autó kellemes dallamot hallgatva bezárja magát és a kilincsek kecsesen visszabújnak a karosszériába. Ez igazán hatásvadász minden tekintetben, úgy neveznénk hogy sikkes. Ezt kiegészítették a tervezők még egy hokiütő motívummal is az autó oldalán, valamint a hátsó térből kilátást korlátozó cápauszonnyal is a hátsó ajtón. A hátsó rész az autó egészéhez hasonlóan kiválóan kivitelezett.
A legerősebb motorhoz jár ugyan a gyönyörű dupla krómmal szegélyezett 2 oldali kipufogóvég, de úgy kéri ezt a forma, mint egy falat kenyeret. Csak ezzel vegyétek. A lámpák szerintünk BMW z8 utánérzésűek, ebből kifolyólag gyönyörű a formájuk.
Teljesen Led technikásak, az index pedig újdonságként futófényes. Őket ezen a felszereltségi szinten egy fekete plasztik keret szegélyezi, amely középen összekötésre került, amelyben belevésték a CROSSBACK feliratot.
Különlegességként a DS sem a bevált utat választja. A teszthét elején nagyon sokáig nem találtuk, hogyan lehet kinyitni a csomagtartót, de a hét második felére megleltük, ugyanis a tervezők a rendszámtábla felső részére helyezték el ennek a kapcsolóját.
Belbecs:
A francia extravagancia a beltérben is folytatódik. Megkockáztatjuk, hogy az autó beltere még a nagytestvér kivitelezését is meghaladja. Gyönyörű kivitelezés, színek, formai extravagancia, stílus mindenütt. Autónk ugye a különleges bevezető szériát a La Premiere-t viselte, így különleges bordó színvilágú belső kapott, gyönyörűen kivitelezett bőr ülésekkel és műszerfal borítással.
Az ajtók kivitelezése is minden elvárásunkat meghaladja, gyönyörűen megépített mestermunka. Az ülések hívogatóan kényelmesnek tűnnek és azok is, tág határok között állíthatóak, fejtámlájukba pedig belehímezték a DS logót, telitalálat. A vezetőülésben helyet foglalva rögtön szembetűnik a hatalmas központi 12 colos érintős központi kijelző, amely eddig nem látott minőséget hoz a kategóriába.
A rendszer működése egyébként nekünk tetszett, szép képpel jeleníti meg az infókat. Teljesen magunk szájízére tudjuk szabni az autót, a hangulatfényektől kezdve, az ülések masszázsfunkciójáig. A beépített 515 wattos FOCAL ELECTRA hifi rendszer itt is gyönyörűen szól, teljesen új dimenzióban szólalnak meg még a legkedvesebb régi dalaink is.
A vezető előtt elhelyezkedő digitális kijelző viszont annyira nem nyerte el a tetszésünket a minőségével, kisméretű, picit zsúfolt és kicsit fakók a színei. Ezen bal oldalon a fordulatszámmérő, középen az éppen aktuális sebesség és fogyasztási adatok, jobb oldalon pedig a benzinszint mutatója kapott helyt. Ezen a gyártó dolgozhatna egy picit, ugyanis nem méltó az autóhoz egészéhez.
A kormány teljes bőrkárpitozást kapott, még a közepe is, amelyen nagyon igényes a márkajelzés. A rombusz alakzat folytatódik az oldalsó légbeömlőkön is, amelyek ugyancsak gyönyörűen sikerültek. A középkonzol itt szerencsére nem olyan hatalmas így nem vágja el a vezetőjét az utastól. Ezen helyezték el az egyen PSA nyolcfokozatú automata váltó karját, amelyből a DS3 Crossback kaphatott volna stílusosabbat is. Az itt elhelyezett vezérlőgombok nagyon szépen kivitelezettek, itt is jelen van a rombusz forma. Ezekkel lehet vezérelni a központi zárat és az ablakokat. Kapunk még itt 2 db pohártartót, valamint egy állítható igen kényelmes könyöklőt is. Az autóban elöl kiválóan el lehet helyezkedni mind a vezető-, mind az utasülésben. Váll, fej, lábtér kellően rendelkezésre áll.
Ellenben hátul az autó szinte bünteti azt aki hátra merészkedik. Ugyan még tér az lenne, hogy az ember elférjen, de sajnos annyira sötét és magasan fut az övvonal - ráadásul a korábban említett formai sajátosság, mint a cápauszony kivitelezés is csak ront a helyzeten -, hogy az ember klausztrofóbiás lesz. Ráadásul érthetetlen módon napfénytető sem rendelhető az autóhoz, hogy legalább felülről jusson fény a hátsó traktusba. A csomagtér nem elektromos működtetésű, átlagos szintet képvisel, ellenben könnyű pakolhatóságot ad, az ülések ledöntésével pedig a nagyobb csomagok mozgatásával sem lehet probléma.
Induljunk:
A műszerfal közepén elhelyezett, különleges DS feliratú, nyomógombbal indul tesztautónk picinyke, többszörösen díjnyertes 1.2 literes benzines turbós 155 lóerős aggregátja, amely kiváló indulási orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen darabos és morgós, de bemelegedve kiselymesedik a működése. A motorhoz kapcsolt 8 fokozatú automata váltó hibátlanul, a korábban tesztelt PSA modellekhez viszonyítva sokkal finomhangoltabban, jobban teszi a dolgát. Menet közben az autó működése minden tekintetben a francia iskola legkiválóbb értékeit hozza, hangtalanul, komfortosan, pihentetően suhan tova a tájban.
A kezelőszervek jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. A vezetősegítő rendszerek garmadája egyébként is teljes, holttérfigyelőt, tolatókamerát (sajnos nem szép minőségű képi világgal rendelkező), sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is, ráadásul önvezetésre is képes. A motor még a pénztárcánk barátja is, hiszen 8-9 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, mint ahogy kinéz. Az éjjeli vezetés pedig kiválóan kivitelezhető, hála a nagyon harmonikusan működő led fényszóróknak, amely adaptív technikája lévén még a szembejövőket sem vakítja el.
Összegzés:
A DS 3 Crossback stílusát tekintve minket teljesen lenyűgözött. Szépségért sem kell a szomszédba mennie, hiszen minden tekintetben előremutató lett az autó, legyen szó a kivitelezésről, vagy a kényelemről, vagy a szolgáltatáskínálatról. A hátsó traktus ebben az autóban pedig egy városi nő számára legyen inkább a kiváló kivitelezésben és kényelemben utazó csomagok színtere. És idén pedig újdonságként megérkezik a minden tekintetben high-tech verzió is, elektromos kivitelben, amelyben igen hű társa lehet egy modern városi nőnek.
Az autó alapára 7.390.000,- Ft, de sajnos a tesztautó az árlista másik véglete, majdnem a duplájába került. Aki viszont a DS által nyújtott technológiára és szolgáltatásokra vágyik sajnos más gyártókhoz hasonlóan itt is a zsebébe kell nyúljon, hiszen a stílus sosem volt olcsó. A DS autók jelen esetben még csak egy helyen javíttathatóak, ugyanott ahol a márkakereskedés is nyílt, de az 5 év garancia miatt nem sok okunk lehet a panaszra.
Köszönjük a tesztlehetőséget a DS Atomobilesnek!
További információ:
Ds Automobiles
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_