Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Ds3 Crossback - A stílusSUV

2019. november 10. - Antalfy Krisztina


Ds3 Crossback 1.2 155 LE Puretech EAT8 La Premiere teszt

A stílusSUV

A Citroen luxusmárkája immár második luxus divatcikkével támadja a magyar autópiacot. A kiválóan sikerült és számunkra is nagyon megnyerő DS 7 Crossback után megérkezett az egy mérettel kisebb stílusikon is, amely a DS3 Crossback elnevezést kapta. A gyártó nem titkolt szándéka, hogy a modell a különcséget kereső autóvásárlókat célozza meg,  amit meg kell hagyni nagyon is eltaláltak a gallok. Különlegességből, stílusból, kényelemből, dinamizmusból igazán el voltunk kényeztetve a teszthét alkalmával. Nézzük, hogy milyen is lett az autó.

 77076180_882847762110908_7764822605084753920_n.jpg

A DS 3 Crossback érkezésével immár 2 tagúra bővült az újonnan elkülönült francia gyártó PSA luxusmárkája, a DS.  Ezen modellt is egyelőre a frissen nyílt DS Store Budapestben lehet megvásárolni, a szervizelése is itt történik. A frissen bemutatkozó DS3 Crossback modell egyébként platformtársa a Peugeot 208-nak és az új Opel Corsának is. A manapság számtalan tagot számláló városi SUV kategóriába érkezik a modell, de a divatosságon túl ebben a modellben van meg az a valami plusz, ami igazi birtoklási vágyat ébreszt az emberben. Stílus, finomság, temperamentum, van itt minden, amibe egy igazi városi nő könnyen bele tud szeretni.

74632448_2311311728968845_904681525998518272_n.jpg

Külcsín:

Tesztautónk a DS3 Crossback egyik limitált LA Premiere elnevezésű bevezető széria felszereltségi szintjét viselte magán. Színét tekintve fekete, tetőszíne pedig gyönyörű bordó árnyalatú színt viselte magán, amely a 18 colos fekte felnikkel, a különlegesen előbukkanó ezüst kilincsekkel igazi stílusikon. A fényezés különlegessége, hogy valahogy napfényben sötétlilának látszik.

65644707_881841145514505_423292115201205564_n.jpg

Az egész autóból sugárzik a francia mással össze nem téveszthető stílus és életérzés. Az autó a nagytestvéréhez hasonlóan szinte mindenhol viseli magán a rombusz motívumokat. A frontrészen igen hangsúlyos a hűtőmaszk, amely ezüstösen pontozott motívumokkal került kivitelezésre, amelynek közepére a minden eddiginél hatalmasabb márkajelzést került.

66050017_2386677914986763_2128013607027948425_n.jpg

A lámpák itt annyira nem különlegesek, mint a nagytestvéren, de minden tekintetben szépen kivitelezettek. Technikájukat tekintve teljesen LEDesek, adaptív működéssel kiegészítve. Ezek alatt kígyóznak pedig lefelé a nappali menetfények. Oldal felé haladva az első ajtó oldalán kapunk egy La Premiere plakettet, ezen is hirdeti az autó a felszereltségi szintjét.

67614779_142702280263584_6044102603325438071_n.jpg

A kilincsek nagyon különlegesek itt, a kocsi felé közeledve előbújnak a karosszériából, majd amikor távolodunk, akkor az autó kellemes dallamot hallgatva bezárja magát és a kilincsek kecsesen visszabújnak a karosszériába. Ez igazán hatásvadász minden tekintetben, úgy neveznénk hogy sikkes. Ezt kiegészítették a tervezők még egy hokiütő motívummal is az autó oldalán, valamint a hátsó térből kilátást korlátozó cápauszonnyal is a hátsó ajtón. A hátsó rész az autó egészéhez hasonlóan kiválóan kivitelezett.

66205500_767273657024701_2913138416041101563_n.jpg

A legerősebb motorhoz jár ugyan a gyönyörű dupla krómmal szegélyezett 2 oldali kipufogóvég, de úgy kéri ezt a forma, mint egy falat kenyeret. Csak ezzel vegyétek. A lámpák szerintünk BMW z8 utánérzésűek, ebből kifolyólag gyönyörű a formájuk.

67350679_759408471141700_1550285383191048998_n.jpg

Teljesen Led technikásak, az index pedig újdonságként futófényes. Őket ezen a felszereltségi szinten egy fekete plasztik keret szegélyezi, amely középen összekötésre került, amelyben belevésték a CROSSBACK feliratot.

66400590_158306891962750_7339698626642070110_n.jpg

Különlegességként a DS sem a bevált utat választja. A teszthét elején nagyon sokáig nem találtuk, hogyan lehet kinyitni a csomagtartót, de a hét második felére megleltük, ugyanis a tervezők a rendszámtábla felső részére helyezték el ennek a kapcsolóját.

Belbecs: 

A francia extravagancia a beltérben is folytatódik. Megkockáztatjuk, hogy az autó beltere még a nagytestvér kivitelezését is meghaladja. Gyönyörű kivitelezés, színek, formai extravagancia, stílus mindenütt. Autónk ugye a különleges bevezető szériát a La Premiere-t viselte, így különleges bordó színvilágú belső kapott, gyönyörűen kivitelezett bőr ülésekkel és műszerfal borítással.

67165916_2897991090275453_2064767066608315416_n.jpg

Az ajtók kivitelezése is minden elvárásunkat meghaladja, gyönyörűen megépített mestermunka. Az ülések hívogatóan kényelmesnek tűnnek és azok is, tág határok között állíthatóak, fejtámlájukba pedig belehímezték a DS logót, telitalálat. A vezetőülésben helyet foglalva rögtön szembetűnik a hatalmas központi 12 colos érintős központi kijelző, amely eddig nem látott minőséget hoz a kategóriába.

67419714_451270782139918_3027549314736444364_n.jpg

A rendszer működése egyébként nekünk tetszett, szép képpel jeleníti meg az infókat. Teljesen magunk szájízére tudjuk szabni az autót, a hangulatfényektől kezdve, az ülések masszázsfunkciójáig. A beépített 515 wattos FOCAL ELECTRA hifi rendszer itt is gyönyörűen szól, teljesen új dimenzióban szólalnak meg még a legkedvesebb régi dalaink is.

img_0234.jpg

A vezető előtt elhelyezkedő digitális kijelző viszont annyira nem nyerte el a tetszésünket a minőségével, kisméretű, picit zsúfolt és kicsit fakók a színei.  Ezen bal oldalon a fordulatszámmérő, középen az éppen aktuális sebesség és fogyasztási adatok, jobb oldalon pedig a benzinszint mutatója kapott helyt. Ezen a gyártó dolgozhatna egy picit, ugyanis nem méltó az autóhoz egészéhez.

cl-18040005.jpg

A kormány teljes bőrkárpitozást kapott, még a közepe is, amelyen nagyon igényes a márkajelzés. A rombusz alakzat folytatódik az oldalsó légbeömlőkön is, amelyek ugyancsak gyönyörűen sikerültek. A középkonzol itt szerencsére nem olyan hatalmas így nem vágja el a vezetőjét az utastól. Ezen helyezték el az egyen PSA nyolcfokozatú automata váltó karját, amelyből a DS3 Crossback kaphatott volna stílusosabbat is. Az itt elhelyezett vezérlőgombok nagyon szépen kivitelezettek, itt is jelen van a rombusz forma. Ezekkel lehet vezérelni a központi zárat és az ablakokat. Kapunk még itt 2 db pohártartót, valamint egy állítható igen kényelmes könyöklőt is. Az autóban elöl kiválóan el lehet helyezkedni mind a vezető-, mind az utasülésben. Váll, fej, lábtér kellően rendelkezésre áll.

246459_source-1200x674.jpg

Ellenben hátul az autó szinte bünteti azt aki hátra merészkedik. Ugyan még tér az lenne, hogy az ember elférjen, de sajnos annyira sötét és magasan fut az övvonal - ráadásul a korábban említett formai sajátosság, mint a cápauszony kivitelezés is csak ront a helyzeten -, hogy az ember klausztrofóbiás lesz. Ráadásul érthetetlen módon napfénytető sem rendelhető az autóhoz, hogy legalább felülről jusson fény a hátsó traktusba. A csomagtér nem elektromos működtetésű, átlagos szintet képvisel, ellenben könnyű pakolhatóságot ad, az ülések ledöntésével pedig a nagyobb csomagok mozgatásával sem lehet probléma. 

Induljunk:

A műszerfal közepén elhelyezett, különleges DS feliratú, nyomógombbal indul tesztautónk picinyke, többszörösen díjnyertes 1.2 literes benzines turbós 155 lóerős aggregátja, amely kiváló indulási orgánummal kel életre. A motor alapjáraton hidegen darabos és morgós, de bemelegedve kiselymesedik a működése. A motorhoz kapcsolt 8 fokozatú automata váltó hibátlanul, a korábban tesztelt PSA modellekhez viszonyítva sokkal finomhangoltabban, jobban teszi a dolgát. Menet közben az autó működése minden tekintetben a francia iskola legkiválóbb értékeit hozza, hangtalanul, komfortosan, pihentetően suhan tova a tájban.

img_0083.jpg

A kezelőszervek jól működnek, a kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. A vezetősegítő rendszerek garmadája egyébként is teljes, holttérfigyelőt, tolatókamerát (sajnos nem szép minőségű képi világgal rendelkező), sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot, valamint fáradságfigyelőt is, ráadásul önvezetésre is képes. A motor még a pénztárcánk barátja is, hiszen 8-9 literes fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, ellenben olyan vehemens és dinamikus a forgalomban, mint ahogy kinéz. Az éjjeli vezetés pedig kiválóan kivitelezhető, hála a nagyon harmonikusan működő led fényszóróknak, amely adaptív technikája lévén még a szembejövőket sem vakítja el.

67296985_443495706506196_7814807476537341899_n.jpg

Összegzés:

A DS 3 Crossback stílusát tekintve minket teljesen lenyűgözött. Szépségért sem kell a szomszédba mennie, hiszen minden tekintetben előremutató lett az autó, legyen szó a kivitelezésről, vagy a kényelemről, vagy a szolgáltatáskínálatról. A hátsó traktus ebben az autóban pedig egy városi nő számára legyen inkább a kiváló kivitelezésben és kényelemben utazó csomagok színtere. És idén pedig újdonságként megérkezik a minden tekintetben high-tech verzió is, elektromos kivitelben, amelyben igen hű társa lehet egy modern városi nőnek.

67896528_865307983844585_8268974109608696805_n.jpg

Az autó alapára 7.390.000,- Ft, de sajnos a tesztautó az árlista másik véglete, majdnem a duplájába került. Aki viszont a DS által nyújtott technológiára és szolgáltatásokra vágyik sajnos más gyártókhoz hasonlóan itt is a zsebébe kell nyúljon, hiszen a stílus sosem volt olcsó. A DS autók jelen esetben még csak egy helyen javíttathatóak, ugyanott ahol a márkakereskedés is nyílt, de az 5 év garancia miatt nem sok okunk lehet a panaszra.

 Köszönjük a tesztlehetőséget a DS Atomobilesnek!

További információ:
Ds Automobiles

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr8515300738

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása