Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Renault Scenic: Takarékos társ a mindennapokban

2020. január 01. - Antalfy Krisztina

Renault Scenic 1.7 dCi 120 Blue Intens teszt

A francia gyártó családokat megcélzó, immár a Crossover kategóriában versenyző, gyönyörű formával megoldott egyterűje járt nálunk egy vadonatúj dízelmotorral az orrában. Futurisztikus kinézete mit sem változott, ellenben az újonnan érkezett motorral olyan élénk kiegyensúlyozott működésű és éhező művész lett, hogy az igen hosszú Erdélyi túránk alatt minden eddiginél jobban megszerettük. Nézzük hogyan teljesített a gyakorlatban. 70843384_499787000878091_8021724295396453617_n.jpg

A Renault Scenic mindig is a családokat vette célba, tekintettel arra, hogy az autó kapható 7 üléses Grand Scenic kivitelben is, amely vásárlását most ráadásul az állam is támogatja, ha van ehhez legalább 3 gyermek a családban. A mostani tesztautónk a kisebb testvér, és most amiatt került ismét a figyelem központjába, mert kapott egy kiválóan sikerült új dízelmotort, amely nyíltan tiszta működésű, ellenben a fogyasztás és a dinamika nem szenvedett emiatt hiányt.

Külcsín:

68830412_2532554566976481_7211170063635427832_n.jpg

A tesztautó alap fehér színben pompázott, amelyet gyémánt fekete fényezésű tetővel láttak el. Gyönyörű szépen sikerült az autó formája, de mint ahogy azt már többször leírtuk, ezt a modellt is a márka jelenlegi formatervezője, Laurens Van Den Ackernek a keze munkája dicséri, és ahhoz nem fér kétség, hogy maradandót alkotott. A tesztelt Scenic modellpaletta középső modellje volt, az Intense nevű felszereltségi szintet kapta, amely ezen felül tartalmazott pár, az importőr által az autóba rendelt egyéb extrát is.

71194243_496654287549270_8681431929719881507_n.jpg

A frontrész az autóba extraként rendelt cicaszemű haragos tekintetű led lámpákkal, és az eddigiekben nem tapasztalt méretű hatalmas márkajelzéssel mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöz az autónak. Az illesztések szerencsére már mindenhol tökéletesek, gondos lemezmunkát sejtetnek. Az autó a kisebb modell létére nem rejti el a nagyságát, hiszen élőben is hatalmas.

70599523_378057336223287_600187927389359564_n.jpg

A figyelem az autó formáján és hatalmas méretein túl a kerekeire terelődött, amely eddig és ilyen formában még nem volt látható szériában családi modellen. A modell 20 colos malomkeréknyi méretű alufelniken, valamint igen vékony oldalfalú gumikor gördül.

67956319_475424569968541_7417216404775999763_n.jpg

A felnik egyébként gyönyörűek, de eszméletlen sérülékenyek, tekintettel arra, hogy a tesztautón lévő gumik ugyan XL jelzésű erősített oldalfalat kaptak, de nagyon peresek.

70968713_1343212679163146_7480422606065234725_n.jpg

Amikor járda mellé parkolunk extra figyelemmel legyünk erre, ha szeretnék, hogy az autó gyönyörű kerekei továbbra is eredeti szépségükben tündököljenek. Kívülről sajnos nem sok védelmet kapott az autó, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor, illetve a hipermarketek parkolóiban igen vigyázni kell az ajtórányitásokkal az autó gyönyörű bájainak megőrzése érdekében. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak.

69373185_171495627341729_5816847488822385488_n.jpg

Hatalmasak az ajtók és a lemezfelületek, gyönyörű az övvonal hullámzó formája, és éppen annyi króm került az autóra amennyi még nem súrolja a giccs kategóriát. A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák hátul is ledes technikával működnek. A csomagtérajtó hagyományos, nem elektromos működésű, ezért kár, mert igen hatalmas mérete miatt elkél hozzá az erős kéz.

Belbecs:

Az autó kulcsa egy örök szerelem, egy alkotási műremek. És továbbra is olyan kifinomultan működik, hogy arra nincsenek szavak. Még az ajtón elhelyezett nyomógombot sem kell megnyomjuk, hogy nyíljanak az ajtók. Az autó felé közeledve üdvözlésként kinyílnak a tükrök, felgyulladnak a visszapillantó tükör alatt elhelyezett LED-ek és kinyílnak az ajtók. Mindezt teljesen automatikusan történik úgy, hogy zsebünkben a kulcsot elő sem kell vegyük. Társaságban pedig amikor kikerül az asztalra, garantált a feltűnés.

69835843_126530245371161_1216576768980091586_n.jpg

 Amint feltárul az ajtó újabb üdvözlés köszönt minket. Az autó R-LINK nevezetű fedélzeti rendszere működésbe lép, felgyullad a műszerfal, és diszkrét hangdallamot hallva elfoglalhatjuk a vezetőülést. Az autó belül kimondottan szép. Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, gyönyörű a digitális műszerfal, igen kényelmes az ülés. Piros pont, hogy a beltér világítása is modern LED technikát kapott.  Az ajtók csukódási hangja is igazán szépen sikerült. A kormány és a váltó is nagyon puha nappabőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő.

img_20190912_170755.jpg

Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket. Különlegességek is szép számmal akadnak a kabinban, ilyen a kézzel tologatható középkonzol, amely előre és hátra állítható, amelyeken elhelyeztek a tervezők pohártartókat, valamint egy akkora rekeszt is, amelybe simán belefér egy másfél literes palack is. Az utasülés előtt pedig egy gombnyomással működő kesztyűtartó került elhelyezésre, amely nagy helyt rejt, de kellő körültekintéssel használandó, mert az utas térdét megütheti. Az autó média rendszere intens felszereltség esetén egy kisebb tableten keresztül kezelhető, erről tudunk kezelni légkondicíonálástól kezdve szinte mindent a navigáción, hangulatfényen keresztül a parkolást segítő rendszeren át az Arkamis kiváló hangminőséggel szolgáló hangrendszerig.

69653544_119335252474299_6618321901622389606_n_1.jpg

Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek. Öt féle hangulatvilágítás konfigurációt tudunk kiválasztani a Multi Sense rendszerből, amely Sport, Comfort, Eco, Neutral módokkal az autó teljes egészét átkonfigurálja. Minden módban más és más lesz az autó működése. Az esti hangulatfények igazi élvezetté és komfortossá teszik az éjszakai vezetést, mi a lilás kéket választottuk. Fény dereng az ajtóbehúzók mögött elől és hátul is, valamint a középkonzolon is. Teszteltük korábban már Bose felszereltségű scenic modellt is, amelyben köztudott, hogy sokkal kevesebb a hely a hátsó üléssorban, mint korábbi modellben.

img_20190912_170809.jpg

Szerencsére a mostani tesztautóban lemaradt a lehajtható hátsó asztalka, így több hely maradt a hátsó ülésen a lábaknak. Elöl továbbra is kiváló a helykínálat, de a második üléssor még most sem az igazi. A csomagtér kiválóan pakolható, 4 személy teljes felszerelését kiválóan elnyelte az autó.

Induljunk!

Most is nyomógombbal indíthatjuk az új 1.7-es DCI-t. Az új tiszta üzemű dízel motor nagyon simán és rezzenéstelenül forog amely 120 lóerős, még teljesen megpakolva is igen dinamikusan gyorsul. A 6 fokozatú váltó francia modellekhez képest isteni, fogása és kapcsolhatósága igen jó. A fogyasztása igazán baráti, nálunk 6 literre jött ki a teszt átlaga. A LED fényszóró éjszaka itt is nagyon szépen világít, a szembejövők kitakarásával működik a távolsági fény is.

renault_scenic_17_blue_dci-3-1024x683.jpg

Az egyenesfutás igazi nagy autós, a nagy felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, francia puhasággal siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. Sávelhagyásra rázza a kormányt, kijelzi a HUD (Heads Up Display) kijelzőn a sebességet, parkolást segít és masszírozza a hátat, szóval teljes formájában kényeztet vezetés közben. Az autóval beiktattunk egy igen hosszú Erdélyi túrát, amelyen volt autópálya, hegyi szerpentin és úttalan út is. A hegyi utakon áldás a motor hatalmas nyomatéka, így az emelkedőkön úgy küzdötte át magát, mint kés a vajon, még teljes terheléssel is. Egy nem aszfaltozott hegyi úton is kiválóan átverekedte magát az autó, még úgy is, hogy azért ott motoszkált bennünk a félsz, hogy a keskeny oldalfalú gumik nehogy kidurranjanak, a nem éppen átlagos, hegyes murvakövekkel burkolt útszakaszon.

69268818_616030775592731_6109187774670320410_n_1.jpg

Ráadásul az autóhoz csak defektjavító jár, így pótkerék híján nagyobb defektkor nem marad más mint a sárga angyal. Autópályán pedig kiváló úttartással, csendes működéssel és magas fokú dinamikával nyújtja az autó a pihentető helyváltoztatás lehetőségét.

Összegzés:

A Renault Scenicre igazán büszke lehet a gyártója. Gyönyörűen sikerült a forma, hatalmas mérete ellenére igen kényelmes vezetni, mindenben a vezető segítségére van vezetés közben, és ami a legfontosabb, hogy az 5 csillagos töréstesztjének köszönhetően a legnagyobb biztonságban utazhat benne a család.

69227702_135046511111434_8253221038357564711_n.jpg

Új fejlesztésként kapott egy kifinomultabban működő dízel motort, amely már minden eddiginél tisztább működésű is lett, miközben a dinamizmus és fogyasztás nem szenvedett csorbát. Az autóra 5 év garanciát is adnak jelenleg, így remélhetőleg a megbízhatósággal is minden a legnagyobb rendben lesz. 8.450.000,- Ft-tól lehet kapni az Intens felszereltséget, ezzel már minden tekintetben elégedett lehet a vásárló.

A tesztautót a rendelkezésünkre bocsátotta a Renault Hungary

További információ:
Renault Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

nevtelen_3.png

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr5215379306

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása