Fiat 500X 1.3. T4 150 LE City Cross DCT teszt
Az olasz életérzés semmivel sem összehasonlítható a világon. Napfény, tengerpart, lágy szellő, hegyi szerpentin, ezek mind,mind adva van annak aki Olaszországba látogat. És mije van még az olaszoknak? Kiváló stílusérzékük. És ez a tökéletes, kifinomult stílus testet öltött egy autóban. Ez lett az új Fiat 500 X.
A Fiat nagyon nagyot alkotott az 500-as szériával. Olyannyira bejött a vásárlóknak a modell, hogy igen sokrétű lett mára az 500-as típuscsalád. A sima 500-as különböző szebbnél szebb verziói mellett kapható az 500 L (annak is sok-sok különböző verziója) és tesztünk főszereplője az 500 X is. Természetesen, hogy a vásárlók igényeit kiszolgálja az olasz gyár az 500 X-ből is kapható városi, urban megjelölésű modell és a cross megjelenésű változat is. De a legjobban sikerült terméken is mindig van csiszolni való, így érkezett meg 2019-ben az X széria frissítése, amellyel pont azokon a pontokon változott az autó, ahol a legnagyobb szüksége volt rá.
Külcsín:
Tesztautónk külső színezése mi más lehetne, mint az olaszok kedvenc színe az itália kék. Szó mi szó, tényleg dögös lett ebben a színben autó, ráadásul ezzel harmonizál a fekete üvegtető is és a szürke fekete alufelnik is. Az esztétikumot kívánja erősíteni az ablakok króm kerete, valamint az újdonságként bemutatkozó kilincsek selyemfényű ezüstözött kivitele. Kívülről az autó nagyon sok hasonlóságot mutat a kisebb 500-as modellel, de mintha eleve ilyennek képzelték volna el az autót, annyira jól működik minden az 500 X formáján. A formai megújulás kívülről leginkább az első fényszórókon érhető tetten, amelyek immár teljes LED technikával működnek, kiváló minőségben.
A lámpák formája is kellően haragos lett, benne a gyártó hirdeti is a technikai hátteret. Az autó a sima 500-ashoz képest igen nagyot nőtt, ami már igen tágas utasteret sejtet. Az autó frontrésze egyébként követi az 500-as hagyományokat, igazán remekbe szabottan sikerült. A nappali menetfény a főfényszóró alatti búra alatt kapott helyt ugyancsak egy kerek foglalatban, illetve találunk még kanyarba bevilágító hatékony ködlámpákat is.
A fényezéssel tökéletesen harmonizáló szürke fényűre lett fényezve az első lökhárító, de ismét sehol egy védelem, elöl, hátul, oldalt csak a beépített radarokra hagyatkozhat a vezető. Oldalnézete az autónak teljesen harmonikus, feszes domborulatok jellemzik. A cross kivitel elmaradhatatlan tartozéka az autó körbe műanyagozása a kerékíveken és az ajtók alján. A teljes üvegtető miatt nem kapott az autó tetősínt, valamint a ma divatos cápauszony antenna itt még nem került bevezetésre, maradt a jól bevált hagyományos.
A frissítéssel az autó hátulnézete is nagyon jól sikerült, a lámpák formája, működési technikája és úgy az egész autó lenyűgöző modernizálása a régi retró formának. Technikáját tekintve teljesen ledesek lettek, középre kaptak egy karosszéria színnel megegyező betétet. A csomagtérajtó kapott egy diszkrét szárnyat felülre és egy 500x márkajelzést magában foglaló szürke díszcsíkot középre.
A csomagtérajtó még mindig nem elektromos működtetésű, kézzel tudjuk mozgatni. Az alsó lökhárító is selyemfényű szürke, a kipufogót pedig a frissítéssel elrejtették.
Belbecs:
A tesztautó, mint szinte ma már mindegyik új modell, itt is kulcs nélküli indítást kapott. A beltérben visszaköszönnek a jól ismert 500-as formák és kapcsolók. A frissítéssel pedig igazi stílusforradalom uralkodik a beltérben. Kiváló ízléssel sikerült a tesztautót az extrákkal összeválogatni, a külső színezéshez passzoló kék belső dekor elemek eszméleten harmóniában passzolnak a barna bőrülésekkel.
Az ajtókon elhelyezett belső kilincs hatalmasra sikerült, máshol nem látott különleges kivitelű, olyan mintha állandóan egy hűtőgép fogantyút használnánk. Az ajtók puha és jó minőségű ugyancsak barna bőrrel burkoltak. A rajta elhelyezett kapcsolók pontosan és könnyen működnek.
Az már említett barna bőrüléseket fehér színű műbőr szegéllyel látták el tervezők. Elhelyeztek továbbá az ülések háttámláján egy-egy 500-as dísz feliratot, tudják az olaszok mitől döglik a légy.
A módosult műszerfal nagyon jó minőségű anyagokból épül fel, a felső részen puha anyagú, az utas előtt kék műszerfalbetétet kapott, amelyen ugyancsak az utas előtt elhelyeztek egy 500-as logót. A szintén a frissítéssel érkezett új kormány nagyon jó minőségű bőrrel burkolt, multifunkciós, szinte minden kezelhető róla, már-már túl sok is a rajta elhelyezett gombokból.
Ráadásul fűthető is, így hideg reggeleken igazi áldás a használata. A műszercsoport szintén megújult a frissítéssel, 3 körgyűrűben került elhelyezésre, bal oldalon a km/h megjelenítője, középen az immár színes fedélzeti számítógép adatait megjelenítő kijelző, jobb oldalon pedig a motor fordulatszámának adatai jelennek meg.
A középkonzol tetejére épített multimédia rendszer megjelenítője is módosult, 7 colos a kijelző és csodaszép színekkel, szebb képpel operál, okosan működik. A beépített Beats hifi rendszer nagyon szépen és jó minőségben szólaltatja meg a kedvenc zenéinket, természetesen kapunk az autóhoz USB csatlakozót is. A kétoldali digitális légkondícináló kezelőszervei nagyon szépek, pontosan működnek, valamint a légkondi működése is egyaránt kiváló. Az automata váltókar környéke is igazi olasz ízléssel került kialakításra, a váltószoknyán is elhelyeztek egy kis króm plakettet, benne szintén az elmaradhatatlan 500-as márkajelzéssel. Szerencsére már itt is elektromos a rögzítőfék, így nem rabol hasznos helyet az utastérből.
A kabin helykínálata a külméretekhez képest már egész jó lett, a vezetőülés a frissítéssel már végre elég mélyre engedhető. A lábtér elegendő, hátul is 2 felnőtt teljes kényelemben tud utazni, szerencsére a beépített napfénytető miatt hátul is kiváló, a rendelkezésre álló fénymennyiség. A napfénytető közepén sajnos egy nagy merevítő van, amely így első és hátsó részre osztja a panoráma tetőt. Első fele egyébként nyitható, erős napsütés esetén pedig elektromos árnyékolóval tudjunk kint tartani a napsugarakat. A csomagtartó 350 literes méretű, formája könnyű pakolást tesz lehetővé, a hátsó ülések ledöntésével hatalmas csomagok is elszállíthatóak az autóval.
Induljunk:
A frissítéssel az olasz márkánál is teljes mértékű megújulás következett be, most már csak turbós benzin és dízelmotorok állnak rendelkezésre. Egyik ilyen új variáns a tesztautónkat is mozgató vadonatúj fejlesztésű 1.3 literes, négyhengeres benzines aggregát, amely 150 lóerős. Nyomógombos indítással ellátott tesztautónk kiváló indulási hanggal kel életre. A nyomógomb elhelyezése nagyon ötletesen sikerült, abban a nyílásban kapott helyet, ahová régen a kulcsot kellett behelyezni. Beindításkor egy diszkrét 500X felirat jelenik meg üdvözlésként a központi kijelzőben.
A motor alapjáraton hidegen és melegen is selymesen működik. A motorhoz kapcsolt 6 fokozatú duplakuplungos automata váltó hibátlanul teszi a dolgát. Menet közben az autó működése igazi nagykocsihoz méltó, hangtalanul, komfortosan suhan még a nagy felnik ellenére is. A kezelőszervek puhán működnek, az új kormány könnyű és nagyon pontosan követi az autó a kormánymozdulatokat. A vezetőülés végre kellően tág határok között állítható, így minden testalkatú ember megtalálja a számára ideális vezetői pozíciót. A vezetősegítő rendszerek garmadája teljes, kapunk holttérfigyelőt, tolatókamerát, sávelhagyásra figyelmeztető rendszert, adaptív tempomatot is. Az új motor minden tekintetben jól sikerült, nem hajszolva dízeleket megszégyenítő fogyasztást produkál, miközben eddig nem tapasztaltan dinamikus. 6 literes átlag fogyasztással vígan el lehet járni az autóval, még teljes terheléssel is.
Összegzés:
Fiat a megújult 500 X modellel egy teljesen időtálló stílusikont alkotott. Kiválóan sikerült a modellfrissítés, azon kevés kritikus ponton változott az autó ahol kellett. Megérkezett a LED fényszóró, a downsizingolt turbós benzinmotorok, és új színek. A többi kötelező megújulási elem a modern kor vívmánya és találmánya, de ezek nélkül is az az 500 X, amire ha ránézünk rögtön Olaszország jut az eszünkbe.
Hamisítatlan városi vagány, ami már nem csak a nőket ejti rabul, hanem az erősebb nem képviselőit is. Magas fokú birtoklási vágyat ébreszt az emberben, megérdemelten. 6.560.000, Ft-tól kapható az autó 5 év garanciával, de a tesztautó a hozzá rendelt és kiválóan összeválogatott extrák miatt egy másik véglet, túl volt a 9.000.000,- Ft-on is.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Fiat Magyarországnak!
További információ:
Fiat Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_