Ssangyong Musso Grand Premium 4WD 2.2 XDI 6AT teszt
A koreai márka új modellje, a Musso Grand érkezett meg hozzánk különleges platós kivitelben. Ez a modell pedig már sehol nem emlékeztet a csúnyácska korábbi modellre, kivitele tekintetében nagyon impozánsra sikerült az autó. Mára pedig teljes mértékben felveszi a versenyt az igazi prémium gyártók termékeivel, csak azokhoz képest ő még eggyel nagyobb méretű utasteret és platós csomagteret is kínál.
A Ssangyong márka újjászületése a Rextonnal indult el a tavalyi évben. Gyökeres formai megújulásra volt szükség, és korszerű motorkínálatra, amelyet a gyártó sikeresen meg is adott a vásárlóknak. Mára pedig jobbnál jobb modellekkel újítja meg a kínálatát, gondoljunk csak a frissített Tivolira, amely tényleg nagyon jól sikerült, valamint az újonnan bemutatkozó Korandóra, amely minden eddiginél divatosabb formai forradalmat hozott el a márkának. A 2019-ben bemutatkozó Musso Grand pedig a Rexton formáját lovagolja meg, amiből szögezzük le baj nem lehet. A méretei pedig monumentálisak lettek, emiatt városba ez az autó nem való. Még sajnos nem is gyakori látvány Magyarország útjain az ekkora méretű autó, ma igen kevés márka kínál ehhez mérhető autót az itthoni autópiacon.
Külcsín:
A tesztautó nem is akarja titkolni hovatartozását. Hatalmas méretei finom lemezmunkával szegélyezettek, melós autó létére sugárzik minden porcikájából a prémium életérzés. Csodaszép gyöngyház fehér színű, magas minőségű fényezéssel látták el, bár kapható még igen sokféle színben is, de ebben néz ki szerintünk a legjobban. Nem sajnálták a tervezők a krómdíszítéseket az autóra, gazdagon találunk ilyen díszt a frontrészen, a kilincseken és az ablakok alsó peremén is.
A Musso Grand kapható 20 colos alufelnikkel is, ezeket sajnos csak sajtófotón láttuk. A széria a 18 colos feketére színezett alufelni, amely a menetkomfortnak jót, a külső szemlélőknek viszont hiányérzetet okoz. Ugyanis olyan nagy az autó, hogy még ezek a felnik is eltörpülnek alatta. A tesztautó prémium felszereltségű volt, sok-sok kiegészítő extrával is felszerelve, így tartalmazott szinte mindent, amit ma az autóipar nyújtani tud. Természetesen megtalálható volt az autón az ezüst tetősín és az elmaradhatatlan modern kori kellék a cápauszony antenna is. Ez az autó sajnos nem kapott fellépőt, amely a beszállási kényelmet nagyban megkönnyítené, ugyanis nagyon magasra kell mászni a vezetőülésbe, szerintem magasabbra, mint a Rextonba.
Az autó frontrésze is a robosztusságot sugározza, nagyon szépen sikerült integrálni a márkajelzést. Kiválóan sikerültek a fényszórók, a nappali menetfény ledes technikát kapott, a főfényszóró maradt xenon technikájú, fényereje egyébként minden igényt kielégít, annak ellenére, hogy nem ledes egység. Kapunk még itt ködfényszórókat is, amelyek hagyományos halogén technológiásak. Az index ugyanakkor a nappali menetfényt használja, ledes technikájú, oldalt pedig a mai divat szerint a visszapillantó tükörbe integrálták. Oldalnézete is letisztult, elegáns vonalat képviseli. A karosszéria illesztései mindenhol tökéletesek, sehol sem észleltünk hibás összeszerelésből adódó hanyagságot. Az autóról telekjáró létére teljes mértékben hiányzik az első és oldalvédelem, emiatt védtelen a fényezés az autóra leselkedő gallyak, vagy bármilyen tereptárgy behatásai ellen, nem beszélve az áruházi parkolókban mostanában annyira jellemző ajtórányitások miatt is.
A hátsó traktus is folytatja a szép kivitelezési minőséget és formai játékot. Hátul is büszkén hirdeti az autó a típusjelét, amely igen hangsúlyozottan szerepel a plató közepén. Megérdemelten büszke lehet a gyártó a modelljére.
A kabin szépen került összekapcsolásra a platóval, azért néha menet közben érezni, hogy külön életet élnek. De ez már csak a kategória sajátossága. A lámpák formája hátul is teljesen mai, modern kivitelezési minőségű lett, technikájuk hagyományos, egy fekete pont, hogy harmadik féklámpa nem jár az autóhoz. A rendszámtábla világítás érthetetlen módon nem lett ledes, maradt a hagyományos sárga halogén.
A plató kivitele igényes, műanyaggal borított, könnyen pakolható, a súlyos ajtó könnyen mozog, de mivel nem fedett csak olyan csomagokat rakjunk ide, amit nem tudnak a kíváncsi bámészkodók eltulajdonítani, vagy ne hagyjuk addig őrizetlenül őket.
Belbecs:
A kulcsa érdekes módon bicskakulcsos, egyben kulcs nélküli szolgáltatású is. Emiatt természetesen nyomógombos indítással indul az autó. A kulcs egyébként nagyon igényes kivitelű, a kilincsen elhelyezett gomb érintésére nyílnak a hatalmas ajtók.
Amint leküzdjük az autó magasságából adódó beszállási nehézséget az autó beltere egy igazi luxus nappali. Csodálatosan szép kivitelezésű lett a beltér, minőségi anyagokkal és mai modern formákkal került berendezésre. Természetesen azért meghagyta a gyártó csúcsmodellnek a Rextont, hiszen a Musso Grand belőle építkezik, de így sincs szégyenkezni valója. A tesztautó is egy diszkrét dallamú hang kíséretében üdvözöl eközben minket a fedélzeten.
Az uralkodó színvilág a tesztautóban most a fekete volt, de természetesen rendelhető egyéb kárpitozással is. Az ajtók kivitelezése is nagyon minőségi, de persze elmarad a Rexton csodás steppelt kivitelű ajtajától. Minden kapcsoló vajpuhán és pontosan kapcsolható, örök életet sejtet. Az ülések kellően nagyok, hűthetőek és fűthetőek, elektromosan, tág határok között állíthatóak, bármilyen testalkatú ember megtalálja bennük a kedvenc vezetői helyzetét. A belső színvilág visszaköszön a kormány díszvarrásán is.
A kivitelezése is nagyon szép lett, teljesen multifunkciós, minden gomb helyet kapott rajta. Rajta is elrejtettek a tervezők egy kis zongoralakkot, de kellett is, mert így lett teljes az összkép. A bőr rajta természetesen nagyon finom minőségű, igen kellemes forgatni. A műszerfal nem teljesen digitális még, két nagy körmutató került elhelyezésre, amelyek között egy igen nagy méretű és csodálatos felbontású színes kijelző került elhelyezésre. A bal oldali mutatja a motor fordulatszámot a jobb oldali pedig a jármű haladási sebességét. A műszerek közötti színes kijelző pedig minden gépkocsi adatot meg tud jeleníteni a fogyasztási adatokon át a fedélzeti rendszereken át a rádió adatokig. A kedvencünk a városi épületekkel illusztrált sztráda nézet volt, ami felett a km/h mutatója jelent meg.
A középkonzolon elterülő 9,2 colos médiarendszer egyértelműen az autó éke. Kellően fényes,magas felbontású, igényes megjelenítőjű a monitor. A navigáció nagyon okos, mindent megad amire az átlag felhasználónak szüksége lehet. A beépített hifi rendszer is csodálatos hangminőségben szólal meg. Az autóban egyértelműen a legszebb részlet a klímakonzol, amely egy kétoldali hőmérséklet szabályzós légkondícionálót takar. A középső forgógomb gyémántmintázatú tekerőgombja egy szépségdíjat megérdemelne. Nagyon okosan működik a rendszer.
Az utas elöl nem kap steppelt műszerfal kárpitot csak, egy hagyományos puha plasztikot, viszont ez szebben néz ki. A 6 fokozatú automata váltó karját tartalmazó középkonzol viszont szépen sikerült, kicsit alapabb megoldás, mint a Rextonban, de szép. Itt találjuk még a médiacsatlakozókat és a 4X4 hajtás forgókapcsolóját is. Fekete pont viszont, hogy a kézifék hagyományos maradt, így a karja nagy helyet vesz el a kabinban. A helykínálat egyébként elöl hátul tágas, 4 felnőtt teljes kényelemben hagyhatja maga mögött a kilométereket.
Induljunk:
Tesztautónk lelke nyomógombbal kel életre, a többszörösen bizonyított, minden eddiginél erősebb és nyomatékosabb 2.2 literes e-XDI LET (Low-end torque) közvetlen befecskendezéses dízel motor, mely 181 LE teljesítmény mellett kiemelkedő nyomatékot (6AT 420 Nm) ad le a leggyakrabban használt 1400–2800-as fordulatszám-tartományban. Indulási hangkultúrája kiválóan sikerült, alapjáraton alig rezegteti a karosszériát, hangját a fordulatszám növelésével sem hallani.
Kétféle futóművel kapható az autó, a nagyobb prémium felszereltséghez igényesebb futómű jár, ami a merev hidas, de öt lengőkaros, tekercsrugós felfüggesztés. A létraalvázas felépítése miatt automata váltóval akár 3 tonnát is tud vontatni, persze csak az erre vonatkozó vezetési jogosultság okán. 4 kerék meghajtásával pedig bármilyen úttalan úton át tudja verekedni magát. Úthibákon ugyan egy kicsit bizonytalan a futómű, de az egyenesfutás bolondbiztos még nagy sebességnél is. A kormány kellően közvetlen, és nagyon könnyen mozgatható vele még ez a hatalmas autó is. Menet közben segítségünkre sietnek az autó beépített segédberendezései, mint pl: automata vészfékező rendszer AEBS, Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer LDWS, sávváltás asszisztens LCA, ütközés figyelmeztetés FCW, távolsági fényszóró asszisztens HBA, holttér figyelő BSD, 360 fokos kamera AMS, hátsó keresztforgalom figyelmeztető RCTA, táblafelismerő rendszer TSR, hottérfigyelő rendszer BSD, stb.) A fogyasztás nálunk városban 11-12 liter, városon kívül 9 literre jött, amely egy 2 tonnás, automata váltós monstumtól kiváló érték. Meglepően jól muzsikált az autó a hétköznapokban, tekintettel arra, hogy hatalmas méretei miatt igen nagy helyre van szüksége parkoláskor, meg úgy egyébként is, de a beépített rendszereknek köszönhetően az autó annyira kezes, hogy sok más gyártó kisebb modellje példát vehetne erről az autóról.
Összegzés:
Nekünk nyíltan bejött a Ssangyong újkori formanyelve. Ehhez kapcsolódik most újdonságként a Musso Grand, ami luxuskörülményeket teremt a platós autók között. Aki korábban ilyen modellt választott magának most meg fog lepődni, hogy mennyire sokat nyújt az autó használójának és már nem csak kívülről, hanem belülről is.
Az meg csak hab a tortán, hogy igen nagy rakományokat is el tudunk szállítani az autóval, mindezt ugyancsak luxus körülmények között. Ráadásul aki azt mondta, hogy egy platós autó nem lehet szép az tévedett, a Ssangyong rácáfolt erre a Musso Grand modelljével. Az autó 8.790.000,- Ft-ért kapható prémium felszereltségben.
Köszönjük a tesztlehetőséget a Ssangyong Magyarországnak!
További információ:
Ssangyong Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_