Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

RENAULT Clio V - A franciák titkos tippje

2020. február 01. - Antalfy Krisztina

Renault Clio 1.0 100 LE TCe Intense // TESZT

Magyarországon is bemutatkozott a franciák immár ötödik generációjába lépő kisautója, a  Clio. A modell eddig is a vásárlók kedvence volt, sikert, sikerre halmoztak a korábbi generációk a honi autópiacon. Az új generáció pedig a külső modernizálásán túl teljes belső formai megújuláson esett át. Lássuk mennyire váltja be az autó a hozzá fűzött reményeket.  

84492806_504754520175594_6642737621338423296_n.jpg

A Clio mindig is a legjobban fogyó kisautó volt a Renault palettáján. Sikere abban rejlett, hogy abszolút mértékben unisex és divatos formát kapott, így mind a női vásárlók, mind a férfi vásárlók is előszeretettel választották maguknak. Megkapó külsején túl széles szolgáltatáskínálattal, kényelmes utastérrel is rendelkezett, valamint mindig is élen járt a biztonság tekintetében is. De még a legjobban sikerült terméken is mindig van mit csiszolni, így tudta megálmodni a holland Laurens Van Den Acker, többszörösen bizonyított tervező az ötödik generáció minden eddiginél szebben sikerült külsejét.

84143528_273225356977141_6602509080743378944_n.jpg

nevtelen3_14_7.png

Az új generáció nagyon hasonlít a korábbi modellekre, de mégis a forma minden tekintetben frissnek, újnak és nagyon divatosnak hat. A lényegi megújulás a külsőt tekintve csak a formák finomításán érhető leginkább tetten. A tesztautó a manapság ismét divatba jövő vérnarancs metálszínezést viselte magán, ami meg kell hagyni nagyon jól áll neki. A hűtőmaszk közepén továbbra is a leghangsúlyosabb formai elem a hatalmas márkajelzés. Az autót a nagyobb modellekhez hasonló formával ruházták fel, így kapunk kicsi méretben nagyobb modellekhez hasonló megjelenést.  A lámpák is a nagyobb modelleket idézik, itt is beleharap az alsó részük a lökhárítóba. Az Intens felszereltség esetén - mint amilyen a tesztautónk – C alakú nagyon menő nappali menetfényeket kapunk. A menetfény kisebb felszereltség esetén csak egy világító szemöldökben merül ki.

83774344_853934598369989_7798941919773458432_n.jpg

A fényszórók újdonságként egyébként szerencsére minden felszereltség esetén Led technikával működnek, így nem kell lemondania a modern technikáról az alapmodell vásárlóinak sem. Természetesen automatikus távolsági fényfunkcióval is rendelkeznek. Újdonságként egy nagyon jól sikerült krómcsík fut körbe az autó hűtőmaszkján, ami a lámpákban ér véget. A hűtőrács felszereltség függvényében kap krómcsíkozást, ezzel fokozva az eleganciát. A ködlámpák pedig egy feketére színezett betétben kerültek elhelyezésre, amit egy szolid krómkeretet kaptak. Oldalnézete szinte változatlan maradt az autónak, még a rejtett hátsó kilincs megoldását is újra bevetették ezen a modellen is.

img_20191217_075805.jpg

Az eleganciát viszont fokozták, az ablak kapott teljesen körbefutó krómkeretet, valamint az ajtók aljára egy nagyon szép krómcsíkot, amiben elrejtették a Clio feliratot. Alufelni tekintetében az autóra egy 16 colos méretű került, ez a menetkomfortnak határozottan jót tesz. Aki viszont a látványra vágyik, az válasszon rá nagyobb, a kínálatban fellelhető szebbnél-szebb alufelnik közül egyet. Az autó minden eleme színezett, sajnos ez a trend mostanában, sehol egy védelem, így már a legapróbb parkolási hiba is meglátszik az autón. Az autó hátsó része is minden tekintetben modern és dögös lett. A lámpák is megkapták a kor új keletű vívmányát a led technikát. Maradt a hátsó hátfalon a márkajelzés alatt a Clio felirat is. Üdvös újítás, hogy végre led világítást kapott a rendszámtábla is, így az esti fényjáték minden tekintetben tökéletes.

84456205_847971158973894_4067527582013194240_n.jpg

nevtelen4_9.png

Az új Clio teljesen kéz nélküli nyitást és zárást, motorindítást kap, a kulcs továbbra is egy szerelem. Kerámia fehér színezéssel látták benne a márkajelzéssel, amit egy krómkerettel koronáztak meg. Működése nagyon okos, minden igényt kielégít. A könnyel nyíló ajtók feltárják az ötödik generációs Clio legnagyobb ékét, a minden tekintetben megújult, kényelmes és kiváló szín összeállításban tündöklő, igényes belteret.

84142742_531312704258699_3882390349544423424_n.jpg

A formák teljes mértékben maiak, az anyagok nagyon igényesek, a kormány is egy kiváló minőségű darab. A műszerfal immár teljesen digitális megjelenítőt, kapott, nagyon extra vizuális élménnyel szolgál, kiváló képi világú, könnyen leolvasható a berendezés. A beltérben a világos szürke és fekete árnyalatok dominálnak, nagyon értékes hatást keltve.

renault_clio.jpg

A műszerfal 3 részre osztott, felső része sötét fekete, hogy ne árnyékoljon vezetés közben. Középen végigfut a ma oly divatos rácsozott díszbetét, amelyben elrejtették a légbeömlőket. Ezek alatt pedig egy világosszürke díszbetétet helyeztek el a tervezők, amelyek hozzájárulnak a kabin értékes kiviteléhez. A középkonzolon érdekes módon a Dacia Dusterből érkező kapcsolókat helyezték el a tervezők, de minden tekintetben jól döntöttek, nem hat ez miatt kevésbé értékesnek az autó. A kisautók között újdonságként a legnagyobbnak számító, 9,3 colos médiakijelzőt is kaphat az autó, nekünk most ellenben csak a kisebb jutott 7 colos kijelzővel és Arkamys hangberendezéssel.

img_20191217_081116.jpg

A kijelző minden tekintetben nagyon szép képpel ajándékozza meg a vezetőt, aki már vezetett Renault modellt, rögtön el tud benne igazodni, másoknak egy picit szokni kell a működését. Nagyon okosan működik egyébként a rendszer, a korábbi modellekhez képest sokkal gyorsabban reagál a navigáció is és a menürendszer is. A beépített hangrendszer pedig kisautótól nem megszokott minőséget nyújt mind magas hang, mind mély hang tekintetében. Természetesen a médiacsatlakozók teljes szolgáltatási tára rendelkezésre áll 2 db usb, aux, stb. A klímaberendezés egy külön tekerőgombos elrendezést kapott, amely természetesen automata, és nagyon hatékonyan működik. Ezek alatt kaptak helyt a már fentebb említett médiacsatlakozók aljzatai. Meglepő módon az autóhoz csak 5 fokozatú kéziváltó jár. Szerencsére a kézifék már elektromos működtetésű, amely mellett a szépségdíjas kulcsnak alakítottak ki egy tároló rekeszt. A bőrbetétes, szürke díszvarrással szegélyezett ülések tág határok között állíthatóak, kellően mélyre is engedhetőek, sokkal-sokkal kényelmesebb és pihentetőbb utazást garantálnak mint a korábbi generációk foteljei.

img_20191217_075849.jpg

Sajnos naptető nem járt ehhez az autóhoz, így hátul már a világos betétetek ellenére is nagyon sötét a tér. A helykínálat egyébként elöl hátul hozza a kategória átlagát. A csomagtér pedig a külmérethez képest egész sok csomagot el tud nyelni, 391 literes. Hangulatfények tekintetében is nagyon jól áll a modell. Többféle szín közül tudjuk kiválasztani a számunkra legmegfelelőbbet. Kapunk ilyen fényt az ajtóbehuzókra és a váltó körül a középkonzolra. Sajnos viszont ezekből a fényekből hátra már nem jutott.

img_20191217_081154.jpg

nevtelen5_1_6.png

Tesztautónkban a Renault legújabb büszkesége az 1.0 literes, három hengeres 100 lóerős turbós erőforrás munkálkodott egy 5 fokozatú kézi váltóval kiegészítve. A sofőr nélkül 1178 kg-os autó nyomógombos indulással, kiváló indítási orgánummal kel életre, minden körülmények között teljesen néma a járása.

img_20191217_082029.jpg

Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton ereszti meg a hangját egy nagyon picit. Az eddigiekhez mérten is nagyon magas szintre érkezett meg a gyártó ezzel az autóval, isteni finoman és könnyen működnek az ezüstözött sport pedálok, nagyon jól adagolható a kuplung, vajpuhaságú és pontos a váltó, kiváló nyomáspontú és hatékony a fék. A motor pedig három hengeres létére nem nyers, minden tekintetben dinamikusan viselkedik, hála az igen csekély saját tömegnek. A haladásban a futómű is abszolút partner, mert itt már hangsúlyosabban a kényelemre hangolták a tervezők, franciás kényelemben hagyhatjuk magunk mögött a kilométereket.

img_20191217_081303.jpg

Természetesen itt is hangsúlyozott szerephez jut az autó kiváló kormánya, amely hatékonyan működik együtt az autóval, minden kormánymozdulatra svájci óra pontossággal reagál az autó. Vezetés közben természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató és kényelmi rendszer, a városi vészfékező, a sávtartó, a tempomat, tolatókamera, fűthető kormány, holttérfigyelő, stb. A fogyasztás tekintetében 6,0 és 6,5 literes átlagot sikerült összehoznunk, ez még javulhat, tekintve, hogy a tesztautó még nagyon új volt, ha bejáródik a fogyasztási adat még javulhat. A 42 literes benzintank viszont egész hatékony hatótávot enged így meg. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló led fényszórók sietnek a segítségünkre, amelyek azon túl, hogy nagyobb autókhoz hasonló megjelenést adnak, kiváló fényerővel is világítanak.

nevtelen6_6.png

renault_clio_1.jpg

Az új Clio nem vitás, hogy a Renault legnagyobb sikermodellje, amelynek új, immár ötödik generációja méltóan viheti tovább az elődök sikereit. Nagyon modern és dinamikus megjelenést kapott az autó, a belső teret pedig teljesen újragondolta a gyártó, így minden eddiginél igényesebb és szebb lett. Új motorok is érkeztek az autóhoz, és a szolgáltatáskínálat is bűvölt a kényelmen túl. Szerintünk az eddigi legjobb Clio, amely a gyártó titkos tippje. Az új Clio alapáron 3.499.000,- Ft-tól kelleti magát, de a tesztautó Intens felszereltsége és megrendelt extrái 5.000.000,- Ft fölé lökték az árát.

 Nagyon köszönjük a tesztlehetőséget a Renault Magyarországnak. 

További információ:
Renault Hungary

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3315450350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása