Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Ssangyong Korando 300C : Magyarország kedvenc autója?

2020. március 01. - Antalfy Krisztina

Ssangyong Korando 300C 1.5 T-GDI Premium AWD // TESZT

A Ssangyong háza táján mára nagyon új szelek fújnak. Lehet, hogy a siker érdekében új formatervezőt szerződtettek, tekintve, hogy utóbbi időben megjelent típusok egytől egyig, európai szemmel is emészthető formát kaptak, amit sikeresen fűszerezett a gyártó kiváló szolgáltatáskínálattal, kényelemmel és biztonsággal is.  A Korando új generációja pedig egy tollvonással levetkőzte csúnyácska kinézetét és lett mára a legszebb modell a gyártó kínálatában. A hangos siker úgy tűnik nem marad el, hiszen a vásárlók is megtalálták a modellt, egyre többen választják maguknak az új Korandot. Vajon ő lesz Magyarország új kedvence? Nézzük.  

img_20200127_090239-01.jpeg

A Ssangyong megújulása az elmúlt években nagyon magas fokú modernizáción és formai megújuláson ment keresztül. Ennek előfutára volt a kiválóan sikerült Rexton, amit követett a szintén kiemelkedő Tivoli is. A Tivoli már a tavalyi évben egy frissítésen is átesett, a Rexton is idén kap egy szolid sminket. A Korando viszont immár egy teljesen új nemzedékkel és névvel támad, tekintve, hogy kiegészült a neve egy 300C jelzéssel is. A Ssangyong minden eddiginél jobban próbálja meglovagolni a manapság divatba jött SUV vonalat, ma szinte csak ilyenből áll a kínálata. Ennek a kínálatnak a közepébe csöppen bele az új Korando 300C.  

nevtelen3_14_7.png

A korábban tesztelt Tivolival megegyező színezést, a Cherry vöröst viselte magán a tesztautó. A forma már messziről drabálisnak hat, nagyon nagyra nőtt az autó, de abszolút divatos jelenség lett. A tesztautót premium felszereltséggel és még ráadásul néhány feláras extrával is ellátta az importőr. A külső tekintetében az autó teljes frontrésze hozza a mai Ssangyong formanyelvet. 

82473489_1033394583696309_4520421267690449753_n.jpg

A márkajelzés immár minden eddiginél nagyobb méretben trónol a hűtőmaszk közepén, amelyet egy ezüst szegéllyel egészítettek ki, ezek pedig a lámpák alsó szegélyében végződnek. Kapott még ilyen krómszegélyt az alsó hűtőrács, amely körbeöleli a rendszámot. A lámpák természetesen immár LED fény technikával  működnek, ahogyan a 3-as osztású extraként az autóra került ködlámpák is.

img_20200127_092257-01.jpeg

Az autó oldalnézete különleges formai játékokból áll. Alulra került egy hokiütő motívum, amely a hátsó kerék domborulatában végződik. A hátsó válla az autónak pedig annyira hangsúlyos, hogy arra még könyökölni is lehet. Az ablakok sötétítettek, amelyek alsó krómszegélyt kapnak, így egy csipet luxust vittek a tervezők a formába. A motor típusjelölését az első oldalajtókon találjuk.

img_20200127_092315.jpg

A hátsó traktus is modern kivitelezést kapott. A lámpák mellett a hátsó ajtón végigfutó, az őket összekötő króm csík sikerült a leghangsúlyozottabban, amely körbeöleli az ugyancsak hatalmasra nőtt márkajelzést.

img_20200127_090410.jpg

Érdekességként az index, tolatólámpa és ködlámpákat elválasztották a főlámpáktól és alul kaptak helyt. A főlámpák Led technikával működnek, különleges és messzemenően igényes a nappali és esti fényjátékuk is. Sajnos viszont a különválasztott egyéb lámpák teljesen hagyományos ósdi technikájúak, ezekért nagyon kár. Ugyancsak kár, hogy a rendszámtábla izzó is régi sárga fénnyel világít.

img_20200127_092333.jpg

A kipufogót elrejtették, csak egy műanyag diffúzor került csak középre. Ehhez a modellhez is többféle alufelni kapható az autóra, de stílusában ez a 19 colos méretű, turbina formavilágú passzol a legjobban az autóra. Méretben is, menetkomfortban is pont az aranyközéputat képviseli. 

img_20200127_092230.jpg

A csomagtér ajtaja elektromos működtetésű, ez teljes mértékben megkönnyíti a mindennapjainkat, természetesen láblendítéssel is tudjuk működtetni. A kivitelezés minősége egyébként teljesen elsőrangú, a fényezés minősége kitűnő, az illesztések is teljesen jók, nagyon gondos lemezmunkát sejtetnek.

nevtelen4_9.png

A tesztautó a sablon bicskakulcsos kivitelű, ellenben kéz nélküli ajtónyitású, valamint kulcs nélküli indítást kapott. A kilincsen lévő nyomógomb érintésére kinyílnak az ajtók és felgyulladnak az üdvözlő fények. Az ajtók hatalmasak, de könnyen és nagyon szép hanggal záródnak. Amikor kinyitjuk a vezetőoldali ajtót még egy üdvözlődallamot is kapunk az autótól üdvözlés gyanánt.

img_20200127_092131.jpg

Ehhez az autóhoz is 3 féle beltéri hangulat kapható, tesztalanyunk az egyen fekete kombinációt kapta, némi ezüsttel és zongoralakkal volt megfűszerezve. Egyébként kapható nagyon szép vajszínű bőrös kivitelben, valamint barna bőrkárpittal is.

img_20200127_092142.jpg

Az autóban minden forma, amerre tekintünk igen kellemes a szemnek. Ebben a szín összeállításban nagyon elegáns a kabin berendezése, minden tekintetben kényelmesen és otthonosan érezzük magunkat benne. Ebben az autóban vezette be a gyártó a különleges hangulatvilágítást, amelyből találunk az első ajtókban és az utas előtt található zongoralakk felületben. Különlegessége abban rejlik, hogy teljesen személyre szabható, a szivárvány teljes színskáláját be tudja mutatni, mindezt nagyon hatásvadász módon. Természetesen fényereje és intenzitása is állítható, nagyon komoly megjelenést ad az autónak. Magasra kell ülni az autóban, de az ülések kényelme minden tekintetben nagyon jó. Kellően mélyre engedhető, tág határok között állíthatóak, igen könnyen megtalálható bennük a számunkra kellemes vezetői pozíció.

img_20200127_092030.jpg

A Korando is megkapta a teljesen digitális új műszerfalat, amelynek 10,25 HD felbontású LCD kijelzője kiváló megjelenítési képpel és kiváló felhasználói grafikával örvendezteti meg a vezetőt. A kormány a nagy testvér Rextonból érkezik, amelynek karimája és fogása minden tekintetben kiemelkedő.

img_20200127_092039.jpg

Az autó középkonzoljának hangsúlyos eleme a 9,2 colos központi kijelző. Kiváló minőségű képpel szolgál, a beépített rendszer nagyon okos, és igényes képi világú.  Az okostelefont is könnyen hozzácsatlakoztathatjuk, a kedvenc zenéinket pedig a médiacsatlakozóba csatlakoztatott USB pendriveunkról is hallgatni tudjuk. A Navigációs rendszer egyébként nagyon szép felbontású, okosan tervez, hatékonyan kerülni el a legnagyobb dugót is a napi forgatagban. A műszerfal tetejére itt nem került külön hangszóró, amely a hangminőséget javítaná, sajnos lenne mit, mert még mindig teljesen átlagos szintet képvisel a hangrendszer. A légbeömlők egy műszerfalon végigfutó 2-es csíkozású motívumban kaptak helyt, amelyek az ajtón is folytatódnak, hasonlót a Volkswagennél láttunk.

img_20200129_084357.jpg

A légkondicionáló kezelőfelülete gyönyörűen sikerült, gyémántmotívumos állítógombot kapott a rendszer. Az automata váltó környéke is szépen és okosan felépített, körülötte különböző rendszerek állítógombjai kaptak helyt. Szerencsére az autó már elektromos kéziféket kapott, így nem rabol el hasznos helyet a kabinból a régi ódivatú kar. A 4 kerék hajtás kapcsolója is a váltó körül kapott helyt, ez az úttalan utakon történő átkelés kulcsa.

img_20200127_092210.jpg

A kabin szerencsére nem hazudtolja meg a hatalmas külsőt, helykínálata igen nagyvonalú, magas felépítésének köszönhetően elöl hátul igen nagy a hely, tároló rekeszekből is nagyon sokat elrejtettek a tervezők az utastérben.

img_20200130_072352.jpg

Napfénytetőt is kínál a gyártó az autóhoz, de sajnos csak a régi kivitelű, amely nem fut végig a teljes kabinon, hanem csak az elöl ülők kényelmét szolgálja. A csomagtér minden igényt kielégít. 551 literes, dupla padlójú. A raktér könnyen pakolható az alacsony csomagtérküszöb miatt is, nem kell magasra emelnünk a csomagokat.

img_20200130_072303.jpg

nevtelen5_1_6.png

A Korando új slágermotorja a Tivoliban bemutatkozó nyomógombbal életre keltett 4 hengeres, 1.5-ös 163 lóerős T-GDI turbós erőforrás. Kiváló modern indulási hanggal kel életre, alapjáraton teljesen finom és néma a járása.

img_20200129_084330.jpg

Dinamikája itt sem hazudtolja meg magát, nincs az a forgalmi helyzet amelyből ne kerülne ki győztesen. Ráadásul eközben a fogyasztása is teljesen baráti, simán el lehet járni az autóval 8 literes átlagfogyasztással, amely egy kiváló működésű start-stop rendszerrel került kiegészítésre. Az új motorhoz kapcsolt 6 fokozatú Aisin váltó ebben az autóban tetszett, nagyon harmonikusan működik együtt a motorral.

img_20200130_072529.jpg

Téli körülmények között volt szerencsénk az autóhoz, így feltűnt, hogy a légkondicionáló hangolásával valami nem kerek. 27-28 fokra kellett állítani a hőmérsékletet, hogy elviselhető hőmérséklet legyen a kabinban. Ez sajnos nem európai felhasználásra lett beállítva. Ráadásul ez a meleg nem is hamar érkezik meg, benzines motorhoz képest feltűnően soká kezd csak meleget fújni a légbeömlő. Menet közben ellenben az autó igazán harmonikusan, a Ssangyong legjobb hagyományai szerint működik, szépen vasalja ki az úthibákat, csendesen suhan még nagyobb sebességnél is. A kormány könnyen kezelhető, biztosan halad az íven az autó, úthibákon a 19 colos felnik dacára is puhán halad át.

A karosszéria könnyen átlátható, a kiválóan működő holttérfigyelő rendszer is megtalálható a fedélzeten, amellyel gyerekjáték a sávváltás. Parkoláskor a beépített első, hátsó parkoló radarok és a hátsó tolatókamera, keresztirányú forgalomfigyeléssel kiegészítve siet a segítségünkre. Ez olyannyira működik, hogy egy parkolóból kiállva mögöttem egy trolibusz jelezte kiengedési szándékát, de a rendszer úgy ítélte meg, hogy a busz túl közel van és ráadásul közeledik is felém, így sorozatosan leblokkolt, nem engedett kiállni. Nem baj, ha a rendszer túlbuzgó, de azért ez egy picit zavaró. Különlegességként ebben az autóban is több féle indexhangból tudunk választani. Esti vezetés alkalmával pedig a kiválóan teljesítő Led fényszórók állnak rendelkezésünkre, amelyek távolsági fényasszisztenssel teljesen vakításmentesen működnek, nappalt vágva az éjszakai sötétségből.

nevtelen6_6.png

img_20200127_082304-01.jpeg

Az új Korando megérdemelten hódíthat el vevőket más márkáktól, hiszen minden eddiginél erősebben támad a koreai gyár legújabb üdvöskéje. Divatos forma, kellő helykínálat, dinamikus motor, széles körű szolgáltatáskínálat jellemzi az új modellt, amely különlegességekből sem szenved hiányt. Ha valaki egyszer kipróbálja a kevés hibáját rögtön elfelejti és méltó társra lelhet benne hosszú távon is. A gyártó nagyon bízik a sikerben, hiszen 5 év garanciát vállal a Korandora. Úgy hírlik, hogy a vásárlók is találkoztak a gyár számításával, hiszen megrohamozták a szalonokat az új Korandoért, tekintve, hogy az ára is minden tekintetben versenyképes, 5.949.000,- Ft-tól kapható. Mi nagyon drukkolunk, hogy siker legyen.

Köszönjük a tesztlehetőséget a Ssangyong Magyarországnak!

További információ:
Ssangyong Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr1915499408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása