Ütemet váltott a száguldás, a körülmények átmeneti lassításra késztették a világot, az Alfa Romeo azonban tovább gyorsul. A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio MY2020 páros szuperautókat idéző teljesítményt nyújt az 510 lóerős, 2,9 literes, V6-os Bi-Turbo motorokkal, az exkluzív megjelenéssel, az új technológiai megoldásokkal, a felfrissített vezetéstámogató és biztonsági rendszerekkel.
Az Alfa Romeo 2020-ban ünnepli alapításának száztizedik évfordulóját. A márka története során a szívekben élő életerő és szenvedély megtestesítőjévé vált. Szerelmeseit, a gyönyörű autók rajongóit, mindig is ösztönözték a versenypályákon és a szépségversenyeken elért sikerek.
Mielőtt az évforduló alkalmából az „Alfisták” ismét a volán mögé ülnének és az ülés kényelmére, a vezetés örömére koncentrálnának, az Alfa Romeo úgy döntött, rendhagyó, virtuális sajtótájékoztatón mutatja be újdonságait. A személyes találkozás élményét a szavak természetesen nem adhatják vissza, a tapintás érzetét a képek nem pótolhatják, mégis úgy gondoljuk, izgalmas lehet elmerülni a Quadrifoglio modellek megismerésében, bejárni a szuperautók szintjét elérő projekt kialakításának, fejlesztésének főbb állomásait.
Újabb lépés az Alfa Romeo világában
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio 2020-as modellje egyaránt ikonikus példája az Alfa Romeo kiválóságának. A bemutatkozó új változatok az eddiginél is határozottabban fejezik ki származásukat, a félreérthetetlen olasz stílust. Mindkét sorozat fejlesztését a kifinomult műszaki megoldások és az egyedülálló teljesítmény koncentrációja, a funkcionális formatervezés, valamint az utánozhatatlan Alfa Romeo dizájn jellemzi.
A 2020-as év modelljeinek páratlan, kategóriájukban dobogós helyet biztosító teljesítményét a hatalmas, teljes egészében alumíniumból készülő, 2,9 literes, V6-os Bi-Turbo erőforrások biztosítják. A már a percenként 2500-as fordulatszámon 510 lóerőt, és 600 Nm maximális foragtónyomatékot leadó motorok erejét a legerősebb Stelvio, az Alfa ™ aktív nyomatékvektor-szabályozással kombinált innovatív Q4 összkerékhajtás rendszerén keresztül biztosítja, verhetetlen menetdinamikát, tapadást és erőátvitelt eredményezve.
A nyolcsebességes automata sebességváltót az optimális rugalmasság és a kényelem jegyében kalibrálták. A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio így minden terepen könnyen vezethető, a komfortos autózás garantált. A RACE üzemmódban azonban a békés Alfa Romeók szuperautóvá változnak, megmutatják igazi tudásukat. A sebességváltó mindössze 150 milliszekundum alatt kapcsol az egyes fokozatok között.
A gyors reakciót kísérő dinamika önmagában is páratlan élményt nyújt, ugyanakkkor a Quadrifoglio számos, a vezetés élvezetének fokozását szolgáló rendszert kapott. Ilyen az Alfa ™ aktív felfüggesztés, az Alfa ™ DNA Pro üzemmód-vezérlés RACE állással, és az Alfa ™ Active Aero első légterelő a Giuliában. Az AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) futóműszabályozó, az elektronikus menetdinamika rendszereken keresztül minden helyzetben biztosítja a ideális vezethetőséget, gondoskodik róla, hogy a Giulia és a Stelvio Quadrifoglio kivételes teljesítménye érvényre jusson.
A vezetési élményét meghatározzák az autózás közben hallható hangok. A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio esetében a versenyautós hangzásról egy négykimenetű, kettős üzemmódú kipufogórendszer gondoskodik. A 2020-as, valamint az ezt követő évek modelljeinél a vásárlók ugyanakkor választhatnak, egy még kifinomultabb akusztikai élményt biztosító új, szénszálból és titánból készülő, kettős üzemű Akrapovič kipufogórendszert is.
Minőség és stílus
Az Alfa Romeo olasz stílusának természetes egyszerűsége elrejti a kreatív tervezési folyamat összetettségét. Az eredmény egy harmonikus vonalvezetésű, ergonomikus, a vezetőt körülölelő, sportos hangot adó, összetett és egyben kifinomult termék.
A 2020-as Giulia és a Stelvio Quadrifoglio modellekben átalakult a belső tér. A megújult középső konzol kellemes tapintású, és az eddigieknél több tárolóhelyet kínál. A kormánykerék és a bőrrel díszített sebességváltó is megváltozott. Újdonság, hogy a biztonsági övek a klasszikus fekete mellett piros, valamint zöld színben szintén rendelhetők.
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio vásárlói a legjobbat kapják. Mindkét modell utasterének sztenderd felszerelései között megtaláljuk 2020-ban a bőr-, illetve Alcantara kárpitozású elektromos sportüléseket. Mellettük rendelhetők a Sparco szénszálas sportülései, és opcionális lehetőségként hamarosan megjelennek a perforált bőrkárpitok is.
Módosult az utasok kényelmét szolgáló fedélzeti technológia is. Megjelent egy teljesen új infotainment rendszer 8,8 colos érintőképernyővel, csatlakoztatható szolgáltatásokkal, megújult kezelőfelülettel. A Quadrifoglio modelleken elérhető exkluzív újdonság a Performance Pages alkalmazás, amelynek segítségével a vezető valós idejű információkat kaphat járműve állapotáról. Leolvashatja a fontosabb mechanikai alkatrészek hőmérsékletét, az éppen leadott nyomatékot, a felhasznált teljesítményt, a turbónyomás, a gyorsulás, valamint a maximális sebesség teljesítményszintjének értékét.
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio külsejének újdonságai közé tartoznak a sötét lencsével ellátott, LED-es lámpacsoportok és a fényes fekete fényezés a hűtőrácskereten és a hátsó emblémákon. Kizárólag az új Stelvio Quadrifoglio változaton bemutatkoznak az új 21 colos könnyűfém keréktárcsák.
A versenypálya izgalma és a könnyebb mindennapi élet: 2. szintű ADAS
A Giulia és a Stelvio Quadrifoglio MY2020 modelljein mutatkozik be az Alfa Romeo teljes körű fejlett vezetőtámogató rendszere. A Bosch és az Alfa Romeo együttműködésével kifejlesztett, a 2. szintű autonóm vezetésre képes járműirányító rendszerek nem veszik el az autózás örömét, csupán a teljes biztonságot, valamint kényelmet garantálja a forgalmas vagy hosszabb utakon. Használata a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Quadrifoglio vezetője bizonyos körülmények között az autóra bízhatja a gyorsítást, a lassítást, valamint a kormányzást. A helyette dolgozó elektronikus rendszert és a forgalmat azonban folyamatosan figyelnie kell, és a kezét is mindvégig a kormányon kell tartania.
A Quadrifoglio MY2020 fő technológiái
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer: észleli, ha a jármű irányjelzés nélkül kezdi elhagyni forgalmi sávját, erről fényjelzéssel és rezgéssel tájékoztatja a vezetőt. A rendszer aktívan közbeavatkozva visszatéríti a járművet a saját forgalmi sávjába.
Aktív holttérfigyelő rendszer: érzékeli a holttérben közeledő járműveket, és szükség esetén a kormányzásba beavatkozva kerüli el az ütközést.
Adaptív tempomat: a jármű sebességét úgy módosítja, hogy az mindenkor biztonságos követési távolságot tartson az előtte haladók mögött. A jelzőtábla-felismerő rendszerrel együttműködve képes az aktuális sebességkorlátozáshoz igazítani a jármű sebességét, ezzel tehermentesítve a vezetőt.
Táblafelismerő rendszer és intelligens sebesség-szabályozás: a rendszer fedélzeti kamera segítségével észleli a jelzőtáblákat, azokat megjeleníti a műszeregységben, valamint figyelmezteti a vezetőt az aktuális sebességkorlátozásra. Javaslatot tesz a vezetőnek arra, hogy az aktuális korlátozáshoz igazítsa a jármű menetsebességét, és amint ezt elfogadják, a rendszer automatikusan az új értékre módosítja a sebességtartó automata beállítását.
Közlekedési torlódás és autópálya asszisztens: az aktív sebességtartó automata munkáját kiegészítve ezek a rendszerek a jármű oldalirányú kitérését felügyelve és szabályozva mindig a forgalmi sáv középvonalában tartják a gépkocsit. A sűrű forgalomban (dugókövetés) vagy autópályán (autópálya segédlet), az aktuális korlátozásokhoz igazítják a jármű sebességét.
Éberségfigyelő asszisztens: a gépkocsivezetőt figyelve észleli az álmosság jeleit, és szükség esetén figyelmeztetőjelzést ad.
Színek, a hagyomány és a kommunikáció
Az új Giulia és a Stelvio MY2020 megjelenését körülvevő nemzetközi médiakampány számos új termékjellemző bemutatását tartalmazta, és többi között elmagyarázta, hogyan alakult az év modelljeinek színválasztása. Az Alfa Romeo tervezői ezért a színválaszték koncepcióját is tökéletesítették, olyan, minden eddiginél emocionálisabb stratégiát alkalmazva, amely nem csupán festéstechnológia, hanem stílus szerint kategorizálja a színeket.
Négyféle besorolás közül választhatunk. A Competizione a márka sporthagyományaira utal, a Metál az Alfa Romeo dinamizmusát hívja életre; a Pasztell színek a kiváló ár-érték arány kedvelőinek szólnak, míg az Old Timer az Alfa Romeo legendás múltjából merít ihletet.
Az új Old Timer színválaszték tagjai az izgalmas Junior GT Ocra sárga, a kifinomult Villa d'Este 6C piros és az új Montreal zöld, amely a Quadrifoglio MY20-on debütál. Ez utóbbi árnyalatot ad a márka egyik ikonjának, az Alfa Romeo Montrealnak, amelyet 50 évvel ezelőtt indítottak. A színválasztás mindig is az Alfa Romeo egyik legfontosabb jellemzője volt, ideértve az innovatív eredményekkel járó mélyreható kutatást is. Az Oldtimer termékcsalád visszatért a tekintélyes örökséghez, a technológiai innovációval kombinálva.
Az Alfa Romeo laboratóriumaiban folyamatosan kutatnak új effektusokat, új pigmentek és új alkalmazási technikák után, hogy hangsúlyozzák a Giulia és Stelvio vonalainak szoborszerű szépségét. A színek, amelyek a márka kulturális és történelmi örökségéhez kapcsolódnak, szorosan kapcsolódnak Olaszországhoz is.
A hagyományok jegyében a kialakított paletta tökéletesen illeszkedik az olasz építészeti környezet meghatározó elemeihez. Összefügg az autózás és az ország közti vizuális „párbeszéddel”, amely az AD Italia, a tekintélyes építészeti, művészeti és a formatervezési, a stílus világában diktáló a Condé Nast havi magazinnal együttműködve kidolgozott marketingkampány egyik meghatározó jellemzője.
A projekt összeolvasztja a formák és az autóipar világát, fényképes bemutatót kínál autóinkról, partnerünkkel, az AD Italia-val közösen válogatott rangos otthonok udvaraival és belső tereivel kombinálva. A rendkívüli kreativitáson, az egyedi városokon, az emberek ritkán látott zugain keresztül megmutatjuk, hogy Olaszország megkerülhetetlen erő. Ebben a projektben az AD Italia mutatja be az Alfa Romeót és a márka olasz szépség megtestesülésének számító autóit. Bebizonyítja, hogy a stílus és a színek hozzájárulnak egy nemzet önkifejezéséhez, csakúgy, mint az autók, a megkülönböztető esztétikai szempontok.
Sportszerűség a legmagasabb szinten, Mopar® Quadrifoglio kiegészítők
Az Alfa Romeo Giulia és a Stelvio sportos jellegének kiemelése érdekében a Mopar® új és exkluzív Quadrifoglio kiegészítők sorozatával jelentkezett. Ilyen az Akrapovič márkával együtt fejlesztett nagy teljesítményű kipufogórendszer, a csiszolt hátsó lámpatestek, és exkluzív fényezés magával ragadja a szemlélőt.
A Mopar® által széleskörben használt, könnyű és biztonságos szénszálas anyagok javítják az aerodinamikát, a teljesítményt és a tömeg-teljesítmény arányt, valamint hangsúlyozzák az Alfa Romeo két ikonjának elegáns, merész esztétikáját. Az egyedi Quadrifoglio kiegészítők sorozatának részeként a Mopar® szénszálas első hűtőrácsot, tükörborítást és a hátsó spoilert kínál.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_