Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

FORD Puma: A divatikon

2020. május 17. - Antalfy Krisztina

Ford Puma Titanium X 1.0 Ecoboost Mild Hybrid Mhev 125 Le // TESZT

2020-ban a Puma a legjobb dolog, ami a Forddal történhetett. Hiszen egy olyan ikonikus nevet porolt le vele a gyártó és illesztette rá egy minden tekintetben divatos és mai, modern autóra, amellyel már régen is nagy sikereket ért el. Az új autó pedig annyira ügyesen egyesíti magában a modern kor formai követelményeit, hogy lehengerlő fellépést produkál. Ezen túlmenően egy sor autóipari újdonsággal is szolgál. Vajon sikeres lesz? Nézzük.

94081318_2607241699596145_1489616045922456355_n.jpg

A puma első generációja 1997 és 2002 között volt gyártásban, és teljesen más jellegű autó volt még ekkor, mint a most bemutatkozó új nemzedék. 2 ajtós kivitele egy coupe formában öltött testet, így indult hódító útjára és kereste a vásárlók kegyeit. Egy eddig nem látott formai kalandozás volt a gyártó kínálatában, de kétség sem fér hozzá, nagyon szépen sikerült már az első generáció is.

Az új Puma egy csapásra szakított a coupe formával és a manapság nagyon divatos SUV formával támad. Az autó ugyanúgy a Ford romániai Craiova gyáregységében készül, mint az Ecosport, de hangsúlyozzuk, hogy sokkal, de sokkal komolyabb autó annál. Különlegességként ő az első autó amit az újdonságnak számító Suzuki rendszeréhez hasonló enyhe hybrid rendszerrel szerelnek, amellyel azon túl, hogy fogyasztást tudunk megtakarítani, tehetünk egy picit a tisztább környezetért is.

94482674_235250987887176_6641167700009381359_n.jpg

A jelenlegi járvány helyzet miatt az autó sajnos nem a legjobbkor érkezett a piacra, a hivatalos sajtóbemutató is digitális keretek között került megrendezésre. Így került hozzánk egy német rendszámos nemzetközi sajtóautó is, ami az egy hetes teszt alatt nagyon a szívünkhöz nőtt.

nevtelen3_14_9.png

Tesztautónk a Titanium X felszereltséggel érkezett Lucid Red TC elnevezésű színezéssel ellátva. Ez a felszereltség a kényelemre van kihegyezve, lágyabb menetkomfortot ad és letisztultabb megjelenést, aki sportosabb kivitelre vágyik az válassza magának az ST Line kivitelt. Természetesen tesztautóhoz hűen az alap felszereltséget sok más feláras, külön megrendelt kiegészítő is kiegészítette, így kapva meg minden olyan szolgáltatást, ami az autós újságíró kényelmét tudja szolgálni. Az autó formája magáért beszél, igazi telitalálat a szívnek. Lehengerlő lett a sziluett, én egy híresen száguldásra kihegyezett más márka csúcsmodelljét is beleláttam az elejébe. A Lucid Rec TC prémium metál fényezés abban is különleges (egyébként ez az egyetlen ilyen a kínálatban), hogy színezett áttetsző a fedőlakk az autón. Élőben tényleg nagyon szép, mélyek benne a tónusok, gyönyörűen csillog a napfényben. Sajnos kicsit húzós a felára, 285.000,- Ft-ba kerül. Hozzá passzolnak a Pearl Grey szürke fényezésű 18 colos felnik és az ugyancsak feláras fekete panoráma napfénytető, amely minden tekintetben a kedvencem.

94544101_141171497453393_635005701183433640_n.jpg

Az autó frontrésze sikerült a legszebbre, itt az Aston Martinos hűtőrács, az új formájú fényszórókkal és LED-es menetfényekkel nagyon ütős formát ad. Az utca embere forgatta is az autó után a fejét rendesen. Természetesen a felszereltség változásával a front rész is változik, leginkább a hűtőrács és a ködlámpák környéke. A fényszórók új megjelenésű LED-es menetfényt kaptak, reméljük ez lesz a gyártó új formai jellegzetessége, telitalálat. Bennük a fényszórók is LED technikásak lettek, természetesen automatikus távfényfunkcióval is ellátottak. Esti fényük pedig tényleg lehengerlő, ugyanakkor nem vakítják el a szembejövőt. Titanium X felszereltség esetén króm keret öleli körbe a gyönyörű, hangsúlyos hűtőrácsot, ez tényleg a luxus záloga. Ilyen krómkeretbe költözik a ködlámpa is.

95298799_163343341675830_6948911359132361350_n.jpg

A SUV kivitel hozadékai természetesen ezen az autón is jelen vannak, mint pl. a kerékívek körbeműanyagozása és az első hátsó ezüstözött lökhárító betétek. Oldalnézetből is nagyon sportos lett és igazán mai az autó. Gyönyörű domborulatok és szolidan emelkedő övvonal jellemzi. Titanium X esetén kapunk sötétített oldalablakokat és a már említett gyönyörű 10 küllős keréktárcsákat.

94715060_1106324196387370_1219599802496787084_n.jpg

A különleges fényezés egyébként a kilincs érintésére is már szembetűnik, semmi mással össze nem hasonlítható simaságú, nagyon kellemes eddig nem tapasztalt érzést ad. Az ajtók aljára alulra pedig egy krómszegély került.

94129537_222212972530480_783633692651879353_n.jpg

A hátsó rész pedig méltó lezárása a gyönyörűen sikerült formának, hiszen a márkajelzés alá középre került a típusfelirat, mintha a gyártó is érezné milyen jól sikerült autót alkotott. És tényleg, élőben nagyon jól működik minden. Nagyon sportos, dinamikus a lámpák formája, modern Led-es technikájúak, szerencsére a rendszámtábla világítása is. Titanium X esetén letisztultabb a hátsó lökhárító is, ennek megrendelése esetén a kipufogót elrejtik, nem olyan hangsúlyos, mint az ST Line modellen.

94710276_137213877871937_6096057091390293414_n.jpg

nevtelen4_11.png

Hagyományos, jól bevált Ford egyen indítókulcs jár az új Pumához is, amely természetesen nyomógombos indítást és érintésre működő ajtónyitást kapott. Lehet, hogy az előszériás autóknak tudható be, de sajnos nem mindig működött az ajtók érintésére a nyitás/zárás lehetőség, ekkor a kulcson kellett megnyomni az éppen használatos funkciót. A csodálatos hanggal záródó ajtók pedig feltárják a modernkori vezetőhelyet, ami remélhetőleg minden újkori Fordot jellemezni fog majd. Világújdonságként vezeti be a gyártó a mosható üléshuzatot, amelyet egy cipzár kinyitása után egyszerűen le tudunk húzni a székekről. Így egy mosás után újjá tudjuk varázsolni az esetlegesen bekoszolódott kárpitot, megspórolva több ezer forintnyi kiadást, amelyet egy kárpittisztítónak fizetnénk.

img_20200424_161214.jpg

Mi ez ha nem ötletes találmány. Már az első ajtó kivitelezése is újdonságnak hat, itt nagyon igényes szövetbetétet helyeztek el a tervezők, ráadásul pont a könyöklő részére, ezzel biztosítva komfortos utazást, miközben pihentetjük rajta a karunkat. A kabin felépítése kiválóan sikerült, tágas, igényes a szövet a kárpitokon, világos a tér a nyitható panorámatetőnek köszönhetően.

img_20200424_161011.jpg

Újdonság a gyártó kínálatában a 12,3 colos teljesen digitális vezetői kijelző, amely lehengerlő vizuális élménnyel, éles képpel, kirobbanó fénnyel örvendezteti meg a vezetőjét. Formák nagyon szépek, igényesek az anyagok. Helyet foglalva a vezetőülésben sajnos rögtön egy hibával szembesültünk, nem lehet eléggé mélyre engedni az ülést. Magas emberek nagy bajban lehetnek, hiszen a naptető miatt eleve kisebb fejtér miatt igen könnyen beleverhetik a fejüket az ajtókeretbe/plafonba.

img_20200424_160713.jpg

A kormány ellenben nagyon szépen kivitelezett, más modellekben is ez található. Teljesen multifunkciós, nagyon puha, igényes bőrrel burkolt. A műszerfalra díszbetétként a Titanium X esetében fabetét kerül, amely igazából csak akkor tűnik fának, amikor rásüt a nap, viszont ekkor kitűnik, hogy mennyire gyönyörű. A középkonzolon maradt a jól bevált Sync 3 rendszerű 8 colos médiakijelző, amely látványos javuláson ment keresztül a képi világát tekintve. A rendszer gyors működésű, de sajnos itt is történt párszor, hogy nem működött a kijelző és csak újraindítás után lehetett működésre bírni. A tolatókamera képe viszont nagyon jó lett. A B&O Play hangrendszer is régi nagy kedvencünk, igazi élettel tölti meg a kabint. Azon túl hogy kiváló éles tónusok jellemzik, a legjobb minőségben szólalnak meg a kedvenc dallamaink. A telefonunkat is könnyen jól kezelhetően tudjuk a rendszerhez kapcsolni, könnyen csatlakozik, a kapcsolatot nem felejti el. Bluetooth vezetéknélküli kapcsolat alatt pedig akár a YouTube zenék is hallgathatók rajta.

A médiarendszer alatt a légbeömlők, ez alatt pedig a légkondícionáló kezelőfelülete található. Érdekes módon nem kétoldali hőmérsékletállítós a rendszer, bár ennek működésbeli hiányát nem érezni, jól, gyorsan, hatékonyan lehűti a kabint. Ez alatt találjuk a vezetéknélküli telefontöltőt, amely más gyártók rendszerével ellentétben nagyon jól működik, belehelyezve rögtön, kínlódás nélkül elkezdi tölteni a telefonunkat. Ez előtt a jól bevált, kiváló kapcsolhatóságú váltókar kapott helyt, ez itt is örvendetesen teljesít. Kapunk természetesen itt USB aljzatot is. A váltó előtt találjuk az autó különböző kezelőgombjait, mint pl. a 4 lehetőséget biztosító üzemválasztó gombot (Eco, Sport, Normal, Terepjáró), a parkolást segítő, Start-Stop rendszer, stb. Érthetetlen módon a kézifék nem elektromos működésű, sajnos a régi hagyományos kar éktelenkedik a két ülés között. A vezetést teszi kényelmesebbé az állítható könyöklő, amely szerencsére igényesen ülés közötti külön került elhelyezésre, nem csak igénytelenül a vezetőülés oldalából hajtható le. A helykínálat egyébként elöl hátul tágas, a lábaknak elég hely jut. A panoráma tető sajnos egy kicsit húzós árú extra (335.000,- Ft) de minden pénzt megér. Személyes kedvencem, hogy kinyitás alkalmával az üvegtető felülről fekszik rá a lemezre, és nem a lemez alatt tűnik el, ez kívülről hihetetlen vagány. Vezetés alkalmával pedig lágyan borzolja hajam a finoman lebukó szellő, ugyanis nagyon hatékonyan veri vissza a viharos menetszelet a tető kinyitásakor felbukkanó szélterelő. A merevítés miatt ugyan egy belső burkolt betét megtöri a kabinon végig futó üvegtetőt, de a hátsó utasok részére is jut azért egy kis fény.

img_20200424_160659.jpg

A hátsó traktus 2 felnőtt részére elég helyet biztosít, fejtérből viszont a naptető miatt nem sok van. A csomagtér tekintetében is autóipari újdonsággal szolgál az autó. Azon túl hogy 402 literes és kiváló pakolhatással és igényes anyagú burkolással szolgál, egy megaboxot is rejt magában.

img_20200424_160752.jpg

Ez a megabox egy olyan különleges tároló, amely azon túl, hogy vízálló kivitelezésű, még egy vízleeresztő lefolyónyílással is rendelkezik, amely rögtön a szabadba ürül. Egyben ez a találmány jó és örvendetes új lehetőség, mert esetleg ha valamit szállítani kell, ami mondjuk ereszti a vizet, az egy olyan tárolóba folyik, ami nem károsítja az autót. Esetleg még egy gyors kutyafürdetésre is alkalmas lehet. Másfelől ugyanakkor nem jár az autóhoz pótkerék, csak defektjavító, ez egy nagyobb defekt alkalmával inkább hátrány mint előny.

megabox_7.jpg

nevtelen5_1_8.png

Tesztautónk lelke az új 1.0 literes Ecoboost benzines motor mild hybrid rendszerrel kiegészített 125 lóerős variánsa. Itt is világújdonsággal szolgál az autó tekintettel arra, hogy hengerlekapcsolásos rendszerrel rendelkezik, ami ugyancsak hozzájárul a kevesebb üzemanyag felhasználáshoz. Az indítógomb megnyomásakor megjelenik a digitális műszercsoportban egy ugrásra kész digitális puma motívum, amely után betölt a rendszer és elindul a 3 hengeres benzinmotor.

p1010034.JPG

A motorhoz egy 1.5 Kw teljesítményű generátor kapcsolódik, amellyel ugyan teljesen elektromosan közlekedni nem tud az autó, de a motornak tud gyorsításkor besegíteni. Emiatt is nem kell az autót elektromos hálózatra dugni (nem is lehet, mert nem plug-in-hybrid), hanem a fékezéssel, gázelvétellel tölti magát újra az autó. A katalógus adat ugyan fogyasztási értékként 5,6 litert ad meg, ami megmosolyogtató, sajnos hétköznapi közlekedés alkalmával inkább a 7-8 litert közelíti a valós fogyasztási érték. Ez ugye a kisebb teljesítményű variáns fogyasztási értéke, gyaníthatóan a nagyobb teljesítményű változat még nagyobb benzinigényű lehet. Ugró vadállattól azért távol áll az autó, de hozza az elvárt maximumot a dinamizmus tekintetében.

ford_puma.jpg

A Titanium X kivitel ugye a kényelemre van kihegyezve, ez menet közben valóban komfortos haladást garantál. Éppen kellő keménységű a futómű, amellyel nagyon jó érzés kanyarogni egy-egy hegyi szerpentinen, hiszen a Ford mindig is híres volt a kiváló futóművel szerelt modelljeiről. Nem pattog el az úthibákon sem, a 18 colos alufelnik is az arany középutat képviselik. Egy-egy nagyobb tempós kanyarvétel kellő mosolyt varázsol a vezető arcára, ellenben a sínében még mindig mozgó vezetőülés már kevésbé. Az autó vezetése minden tekintetben gyerekjáték, hiszen nagyon közvetlen a kormánya, kellő visszajelzést ad az útról és nagyon pontosan kezelhető. A motorhoz kapcsolt 6 fokozatú váltó még gyors váltások alkalmával is tökéletesen pontos, legjobbak között van az biztos. Vezetéstámogató rendszerek tekintetében a Puma is felzárkózott az élmezőnybe. Nagyobb részük feláras tétel, de a tesztautóban megtalálhatóak voltak.

img_20200424_160544.jpg

Az alapokon túl ilyen az adaptív sebességtartó automatika, amely szükség esetén meg is állítja az autót, amely ütközésmegelőző rendszerrel is ki lett egészítve. Ez a rendszer ráadásul gyalogosfelismerővel is rendelkezik, kiválóan segíti a vezetést különlegességként még este is. Természetesen rendelkezésre áll a kiválóan működő holttérfigyelő rendszer is, valamint pedig a látni és látszani elv szerint a kiváló fényerősségű Led-es fényszórók is. Az utazás alatt pedig, hogy ne fáradtan érkezzünk meg, rendelkezésre állnak a masszázsos funkcióval ellátott első ülések, amely 3 féle módon segít a fáradt izmaink ellazításában.

94762249_226312628596344_9118793774617793269_n.jpg

nevtelen6_8.png

Az új Puma jött, látott és minket megvett. Ezzel a modellel a Ford most bankot robbanthat. Nagyon jól sikerült az autó, hiszen kirobbanó formaterve lett, széleskörű szolgáltatás technikát nyújt, jó vezetni és ráadásul még mild hybrid rendszerrel is felszerelték. Aki egy valóban divatos, minden tekintetben komfortos és elegáns városi Suv-ra vágyik, keresse fel az egyik magyarországi Ford márkakereskedőt, hiszen a Pumák elszabadultak. 5.900.000,- Ft-tól adnak egy ilyen szép macskát a márkakereskedők.

Köszönjük a tesztlehetőséget a Ford Magyarországnak!

További információ:
FORD Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7915703348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása