Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

SUZUKI Swift: A mi autónk?

2020. július 05. - Antalfy Krisztina

Suzuki Swift GLX 1.2 Dualjet 5MT Hybrid 12V // TESZT

A Suzuki az idei évben minden eddiginél nagyobb hangsúlyt fektet a környezettudatosságra, tekintettel arra, hogy minden modelljét hybrid rendszerrel látta el. Korábban volt már szerencsénk az allgrip verziójú összkerékhajtású változatot próbálni, amely igazi kuriózum a kisautók között négykerékhajtása miatt. Jelenlegi tesztmodellünk pedig az összkerékhajtást nélkülöző, de felszereltségét tekintve megegyező modell, amely viszont extra takarékossággal örvendezteti meg használóját, mindeközben igazi kezes társ a mindennapokban. 

img_20200419_133244.jpg

A kínálatban jelenleg csak az 1.2 literes benzinmotor kapható, amely egy 12 Voltos akkumulátorral ellátott ISG generátoros lágy hybrid rendszerrel lett kiegészítve. Ugyan nem kaphatunk az autóra zöld rendszámot, és ezzel a rendszerrel nem tud teljesen elektromos módban haladni, de minden tekintetben egy kiváló kisautót kínál a gyártó. Nézzük részletesen.

A Suzuki 2020-ra minden modellváltozatánál bevezette a hybrid technikát. Sajnos egy pár motorváltozat, mint például a turbós 1.0 literes kikerült a kínálatból, ráadásul a Vitara és az SX4 S-cross és úgy tudni a Swift sem kapható hybrid rendszerrel egyelőre automata váltóval. Ez egyébként nagyon kár, mert igazán az automatikus szerkezettel mutat nagyon harmonikus működést az autó. A Swift lassan abban is különcnek számít a magyar piacon, hogy az ő kínálatában a gyártó nem kínál turbós motorcsaládot, hanem egy messze kiforrott és harmonikus működésű 1.2 literes 90 lóerős dualjet motort. Itt messzemenően a megbízhatóságra helyezték a hangsúlyt a mérnökök, hiszen nincs kényes turbó, kettős tömegű landkerék és sok más egyéb, drágábbnál drágább potenciális hibaforrást adó alkatrész. Ráadásul az újonnan bemutatkozó Hybrid technika nagyon összeszedett működést mutat a mindennapokban, és ez a kivitel fogyasztás tekintetében is teljesen elkápráztatja használóját.  

nevtelen3_14_7_1.png

A tesztautó igazán mai, harcos tekintetű kisautó, nagyautós fehér színű gyöngyházfényezést viselt magán. A hybrid modell az alapmodellhez képest eltérő hűtőmaszkot kap, nagyon szépen és igényesen megépített krómkeretezést építettek rá a tervezők. Ebbe rejtették el a rendszámot, valamint az érzékelőket is tartalmazó plakettet a márkajelzés mellett.  Az autó 16 colos ezüst és feketével szegélyezett kerekei nagyon szépen sikerültek. Elölről a hangsúly a szúrós tekintetű fényszórókra hárul, amely led technikát kapott és nagyon erős fénnyel ajándékozza meg a vezetőt az esti vezetés alkalmával.

 img_20200419_134609.jpg

Nappali menetfénye alsó fénycsíkkal szolgál és természetesen automatikus távolsági fényfunkcióval is rendelkezik. A ködlámpák viszont sajnos csak maradtak a már bizonyított halogének, reméljük ezt egy frissítés alkalmával kicserélik ledes egységekre. Oldalnézete is követi a modern vonalat, ráadásul egy formai játékot is belevittek a formába a tervezők, ugyanis az autó rejtett hátsó kilincset kapott, amelyet egy fekete keretbe foglaltak, így olyan mintha az autónak szárnyai lennének.

img_20200419_134506.jpg

Egy oldalívet is belevasaltak a formába, amely a hátsó lámpában végződik. Hátsó traktus természetesen nem olyan hangsúlyos mint a Swift sportnál, hiszen el kell különüljenek a modellpalettán. Itt teljesen elrejtették a kipufogót, ezen az autón nem is dinamika a lényeg, hanem a minél nagyobb fokú benzinspórolás. Természetesen színezett lökhárítót kap az autó, ugyanakkor minden tekintetben védtelen az autó fényezése a városi dzsungelben. A lámpák GLX kivitelben teljesen megegyeznek a Sport lámpáival, itt is eltérő mintázatot kaptak, mint az alapmodellen, led technikásak, menetfénye egy C formát jelenít meg, féklámpája pedig 2 soros pontként jelennek meg. A különleges típusfelirat szolidan a Swift alá került „hybrid” megjegyzéssel.  

img_20200419_133709.jpg

A rendszámtábla világítás végre a hybrid modellek érkezésével led-es verzióra váltott, így már az esti fényjáték minden tekintetben modernséget sugároz.  

 img_20200419_133728.jpg

nevtelen4_9_2.png

A Swift hybrid ugyan teljesen kéz nélküli nyitást és zárást, motorindítást kap, de a kulcs sajnos egy teljesen átlagos szintet üt csak meg. Egy ennyire komoly autóhoz szebb illene. A hybrid kulcs annyiban változott, ha már egy környezetvédelemre kihegyezett modellt nyit, hogy kapott egy sötét kékre színezett betétet. A működésére egyébként nem lehet semmilyen panasz. Nagyon okosan működik. Különlegesség hogy egy gombnyomásra csak a vezető ajtó nyílik ki, második gombnyomásra nyílik csak ki a többi ajtó. A nagyon könnyen működő és szép hanggal záródó ajtók pedig egy minden tekintetben modern és hívogató belteret tárnak fel. A formák teljes mértékben maiak, az anyagok nagyon igényesek, a kormány pedig egy Suzukitól nem megszokott minőségű darab. A fogása és működése, kivitelezése egyaránt fenomenális. Ezt az érzést egyébként még lehetett fokozni a sport modellen, azon még ennél is csavartak egyet.

img_20200419_134207.jpg

A beltérben a fekete és kerámia fehér árnyalatok dominálnak, a műszerfali órák ugyanakkor pirosas hátteret kaptak. Az órák között egy színes központi kijelző kapott helyt, amelyen megjelennek a fedélzeti számítógép adatai, valamint a turbónyomás és egyéb adatok és immár a hybrid rendszer adatai is.

83556005_655747931864163_5516323997752492032_n_1.jpg

Középkonzolon a kerek légbeömlők alatt helyett kapott a szokásos Suzuki médiarendszere, amely már több autóban kiváló szolgálatot és megjelenést biztosított, itt is kiválóan helyt áll. Nem láttam a hangrendszer gyártmányára vonatkozó adatot, de hangsúlyozottan állítható, hogy a kínálatban a Swiftnek van a legszebb hangélményt adó rendszere. Meg lehetne nevezni a gyártót, hiszen minden tekintetben kiváló hangélményt ad az autó a vezetőjének. Gazdag hangtónusok, mélyebb basszusok jellemezték a dalokat, amelyeket hallgattunk. A klímaberendezés egy külön tekerőgombos elrendezést kapott, amely természetesen automata, nagyon hatékonyan működik. Ezek alatt kaptak helyt médiacsatlakozók aljzatai. Az 5 fokozatú kéziváltó az eddig tesztelt Swiftekhez képest is kiváló kapcsolási érzettel és gyors váltási idővel siet a segítségünkre vezetés közben. Felépítése egyébként teljes körűen igényes.

img_20200419_134140.jpg

Sajnos a kézifék még mindig nem nyomógombos, ezen fejlődni kellene. Az ülések tág határok között állíthatóak, kellően mélyre is engedhetőek, sokkal-sokkal kényelmesebb és pihentetőbb utazást garantálnak mint a Sport foteljei. Sajnos naptető nem rendelhető ehhez az autóhoz, így hátul már nagyon sötét a tér. A helykínálat egyébként elöl hátul hozza a kategória átlagát és gyanítom még többet is. A csomagtér pedig a külméretéhez képest egész sok csomagot el tud nyelni.

nevtelen5_1_6_1.png

Ezen a ponton érkeztünk el az autó egyértelmű ékére a motorra. Tesztautónkban a Suzuki legújabb büszkesége az 1.2 literes 90 lóerős turbó nélküli erőforrás munkálkodott egy 5 fokozatú kézi váltóval és egy lágy hybrid rendszerrel kiegészítve. Nyomógombos indulással, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk motorja, minden körülmények között teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton sem válik tolakodóvá a működése. Az eddigiekhez mérten is nagyon magas szintre érkezett meg a gyártó ezzel az autóval, isteni finoman és könnyen működnek a pedálok, nagyon jól adagolható a kuplung, vajpuhaságú és pontos a váltó, kiváló nyomáspontú és hatékony a fék.

img_20200419_170120.jpg

A motor pedig turbó nélküli is minden tekintetben dinamikusan viselkedik, hála az egy tonnánál kevesebb saját tömegnek. A haladásban a futómű is abszolút partner, mert itt már hangsúlyosabban a kényelemre hangolták a tervezők és nem olyan kemény mint a sport modellen. Természetesen itt is hangsúlyozott szerephez jut az autó kiváló kormánya, amelyet nem tudok nem többet dicsérni. Kiválóan működik együtt az autóval, minden kormánymozdulatra okosan reagál az autó. Vezetés közben természetesen itt is jelen van minden ma kapható vezetéstámogató rendszer, a városi vészfékező, a sávtartó, a tempomat, tolatókamera, stb. Sajnos viszont a holttérfigyelő érthetetlen módon még mindig kimaradt az autóból.

A Hybrid rendszer előnyei leginkább városi közlekedés alkalmával érhetők tetten. Ilyenkor már üresbe téve a piros lámpa előtti guruláskor is leáll a motor, ezzel is megtakarítva értékes benzinadagot. Amikor a lámpa zöldre vált pedig az ISG érkezik a segítségünkre, amely a motor indításba segít be. A műszerfalon középső színes kijelzőben pedig nyomon tudjuk követni, hogy éppen hogy alakul a hybrid rendszer töltöttsége. Autópályán a hybrid rendszer a motor magasabb fordulatszáma miatt töltésre kerül, így mire beérünk a városba, akkor már teljesen feltöltve tud segítségünkre lenni a benzinspórolás tekintetében. Nagyobb dugóban történő araszoláskor viszont a start/stop rendszer miatt hosszabb ideig tud üzem nélkül állni a benzinmotor mint más gyártók autóiban, tekintettel arra, hogy ilyen esetben a fogyasztókat mint pl. a légkondícionáló, világítás, a hybrid rendszer tudja kiszolgálni. A fogyasztás tekintetében viszont az allgrip rendszer hiánya miatt is 4,5 és 5 literes átlagot sikerült összehoznunk. Ez minden tekintetben előremutató egy benzines motortól. A 37 literes benzintank viszont egész hatékony hatótávot enged így meg. Esti vezetés alkalmával pedig a kiváló led fényszórók sietnek a segítségünkre, amelyek azon túl, hogy nagyobb autókhoz hasonló megjelenést adnak, kiváló fényerővel is világítanak. Természetesen automatikus távfény funkcióval is ellátták, amely nagyon hatékonyan működik, nem villantottak ránk egyszer sem a szembejövők, tehát éppen időben kapcsolgatta a távfényt a rendszer.

img_20200419_170701.jpg

nevtelen6_6_1.png

A régen mi autónk szlogennel illetett Swift gyökeresen megújult, hiszen minden eddiginél komolyabb megjelenéssel és szolgáltatáskínálattal ruházta fel a modellt a gyártó. A bemutatkozó hybrid rendszerére pedig elmondhatjuk, hogy a gyártó jó úton jár a környezettudatosságra való törekvés érdekében. A Swift hybrid kivitele nekünk most nagyon elnyerte a tetszésünket, minden tekintetben kiforrottságot sugall az autó, amelyben a vezetője immár biztonságban és kényelemben utazhat, mindeközben értékes benzinadagot spórolva meg, ezzel is hozzá járulva bolygónk értékeinek megőrzőséhez. A Suzuki Swift Hybrid 4.140.000,- Ft kedvezményes áron kelleti magát a kiváló 1.2-es dualjet motorral.

img_20200419_133613.jpg

Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!

További információ:
Suzuki Magyarország

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr3315982788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása