Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

Citroën C3 : A stílus újragondolva

2021. január 02. - Antalfy Krisztina

Citroen C3 1.2. 130 LE Puretech S&S C-Series // TESZT

Frissült a 2021-es évre a kedvenc francia kisautónk, a Citroen kínálatának legkisebb, de leginkább divatos modellje, a C3-as. Az autó már eleve igen jól sikerült, tekintve, hogy az autónak csak a frontrésze változott egy hangyányit, részleteiben szinte teljesen megegyezik az elődmodellel. A C3-as továbbra is messzemenően hangsúlyos kényelmével hódít, de immár szolgáltatáskínálata is a legjobbak közé emelkedett. Lássuk mit nyújt az autó a hétköznapokban.  

134835065_2785896681650787_7004704839089404704_n.jpg

Ma is a legnagyobb rajongója vagyok a francia nyelvnek, ételeknek, sanzonoknak  és persze az autóknak mással nem összehasonlítható puhaságú kényelmük és szolgáltatáskínálatuk miatt. Párizs az álmok városa, mint Franciaország fővárosa számomra a legkedvesebb hely a Földön.

Honnan máshonnan származhatna egy ilyen autó, ami 64 különböző szín kombinációval és divatosabbnál, divatosabb különböző beltér kialakítással rendelhető? A C3-as minden porcikájából sugárzik a francia átgondoltság és hangulat. Sokak szerint az a téves sztereotípia, hogy a francia autógyártás nem mérhető a német és japán ipar fejlettségéhez. Ezt én nagy részben megcáfolnám, hiszen melyik ipar terméke híres még 40 év távlatában is. Gondoljunk csak itt a méltán híres DS modellre - amelyek immár gyűjtők garázsában állnak - amikor alkalomadtán újra forgalomba állnak, ugyanazt a hangulatot és működéséi minőséget nyújtják, mint amikor legyártották őket.

135718541_676404669667795_6910462796032577202_n.jpg

A C3-as jelenlegi nemzedéke már a harmadik a Citroennek, amely immár inkább a látványra helyezi a hangsúlyt, igazi mással össze nem téveszthető lett a formája. Természetesen ez a forma a többi Citroenen is visszaköszön, de érdekes módon a valahogy a legkisebben működik a legjobban.

nevtelen1_1.png

 A tesztautó igazi crossover megjelenést is kapott, de vigyázzunk, mert azért meredek terepre nem való az autó. A Citroen a C3-as formájának eddig máshol még nem látott újszerű köntöst álmodott meg. Épp ez a tulajdonsága szerethető annyira a gyártónak, hisz mindig inkább diktálják, mint követik a divatot. Ez az autó kívülről igazán gyönyörű lett, mindene egyedi és különleges.

130188655_865172224281525_1807571382860637133_n.jpg

A tesztautó a frissítéssel bevezetett új felszereltségi szinttel, a középutat tartalmazó C-Series felszereltséggel érkezett hozzánk, ennek ellenére nem igazán éreztük teljesnek a felszereltségét. Sajnos pár értékes tétel, mint pl. a kulcs nélküli nyitás és indítás és a hottérfigyelő, tolatókamera hiányzott belőle.

134852306_229458855421958_6713746440098545479_n.jpg

Természetesen ezek extraként ugyanúgy rendelhetőek az autóhoz, mint ahogy eddig is. A frissítéssel leginkább az autó orr része újult meg a legnagyobb mértékben. Az orrészen ugyanúgy, mint eddig 3 részre voltak osztva az autó világítótestei. A legfelsőbb szinten a Citroen márkalogó folytatásai voltak a nappali LED-es menetfények. Itt alakult át az alsó krómszegély, amely kapott egy lekonyuló bajszot, amely követi a főfényszóró ívét, kár egyébként hogy nem vitték ki annak végéig.

134891926_706082656937514_2405820819327129524_n.jpg

A legnagyobb technikai újítás, hogy végre a főfényszóró LED technikára váltott, amely nagyon hatékony fényerővel bír. Sajnos ebben a lámpa ki is merül, automatikus távfényt, sőt adaptív technikát nyomokban sem tartalmaz. Ezek alatt a továbbra is halogén technikával működő ködlámpák kerültek elhelyezésre, amelyek igazi divatmodellként a tető színével megegyező színű díszkeretet kaptak. Jelen esetben a piros színcsomag egyébként is nagyon feltűnő, a szürke fényezésű autón nagyon hangsúlyosan szerepel. Az autó oldalán kicsit oldottak az Airbump műanyag kiegészítő kivitelezésén, nem olyan hangsúlyos, mint korábban.

135740920_321700035686666_1833446185263520318_n.jpg

Sajnos éppen azt az erényét vesztette el vele az autó, mint amit korábban szolgált. Most sajnos ott ahol az ajtót rá tudják nyitni a parkolóban, pont a fényezett lemez árválkodik mára, sajnos védtelenül. Újabban ezt a kiegészítőt a Citroen már kezdi hanyagolni újabb modelljein, kár érte, mert hasznos és szép kiegészítő volt. Itt is kapunk egy színcsomagra rímelő fényezett betétet. Az autó teteje eltérő, fekete fényűre lett színezve, a C oszlopon még egy ugyancsak fekete matrica választja el a karosszéria alsó szürke színétől. Itt az újdonság, hogy a C oszlopon lévő matricába kerület egy világos betét.

135762317_309119257146503_1903726979468459660_n.jpg

A hátsó traktus is dinamikusan divatosra sikerült, a frissítéssel újdonságot nem leltünk fel az autón. A lámpák 3d formai játéka nagyon jó, főleg éjszaka, egy izzó kályha motívum jut az ember eszébe róla, de sajnos még a frissítéssel sem lett ledes technikája. Ellenben a rendszámtábla világítás végre modern lett, fehér fénnyel működő led technikás lett. Az autót körülburkolták a crossover feelinget erősítő műanyag burkolatokkal, amely igazán harmonikusan él együtt a tesztautó 16 colos alufelnijeivel, amely végre komfortos utazást is lehetővé tesz.

135464594_2847859362155677_3576088661837847696_n.jpg

nevtelen_78.png

Az autó kulcsát kézbevéve megállapítható, hogy a frissítéssel nem változott a kulcs kivitele, és sajnos azt is, hogy nem kapott az autó kulcs nélküli indítást. Így itt hagyományos kulcsunkon szereplő nyomógombbal tudjuk nyitni az ajtókat. A frissítéssel érdemben nem változott a beltér, de továbbra is süt a belső térből az extravagancia. Külön  kiemelném itt is, hogy mekkora kedvenc részletem az autó ajtajain elhelyezett bőrborítású behúzó, amely egy bőrönd fogantyújához hasonlít. Igazi avantgárd részlet. Az ajtó egyébként nagyon könnyen, tágra nyílik, könnyű a ki-beszállás, szép a csukódási hangja. Az ülések formája és kinézete a legújabb divat szerinti, piros színekkel operál. A piros szín visszaköszön továbbá a műszerfal szegélye körül is. Ebből a frissítéssel érkezett több féle, a közeljövőben várható, hogy bemutatunk még más beltéri színvilággal operáló modellt is.

135228764_1349315502069814_297713694939953159_n.jpg

Az ülésben helyet foglalva könnyen megtaláljuk az ideális vezetési pozíciót, tág határok között állítható az ülés, nagy a belső tér. Ellenben az utas ülés ezen a szinten magasságban egyáltalán nem állítható.  Előnyben vannak még a kisebb növésű vezetők is, ugyanis máshol nem látott módon előre lehet húzni az ülést. A jelen tesztautónál feltűnt, hogy a kormány nagyon messzire benyomul az utastérbe, nem lehet mélyebbre állítani. Viszont ki-beszálláskor a messzire benyúló kormány miatt a B oszlopba ütközik a testünk, egyszóval nagyobb növésűeknek egy kicsit szűk a beszállási tér és kényelem. Nagyon jó viszont a beltér LED technikájú világítása, erős, fehér fényű.

135527600_3434328493331378_6564275660626927875_n.jpg

A műszerfal még a régi iskolát követi, sajnos még a frissítéssel sem lett digitális, de nagyon könnyen leolvasható. Bal oldalon a km/h mutatója, jobb oldalon pedig a fordulatszám mutatója kapott helyet. Az órák közrefogják a kis központi kijelzőt, amelyen a fedélzeti számítógép adatai hívhatóak elő. Öröm, hogy kapott az autó vízhőfokmérőt is, sok autóban már ez elmarad. Mellette található egyébként a benzinszint mérője. A formai játék folytatódik a légbeömlők megjelenésében is, nagyon különleges és szép a kinézetük a krómszegéllyel. Sajnos egy igen nagy fekete pont, hogy a C-Series felszereltség esetén nem kapunk bőrkormányt az autóhoz, ezért nagyon nagy kár, tekintve, hogy ezzel érintkezünk a legtöbbet. Ilyenkor nem nagyon tudunk azzal megelégedni, hogy pl. puha a műszerfal, vagy az ajtóbehúzó.

img_20171001_152308_1.jpg

Az autó médiarendszere itt is egy 7 colos kijelzőn keresztül tudatja velünk az autó lehetőségeit. A frissítéssel a képi világ úgy láttuk igényesebbre váltott. A légkondicionáló működésétől, a rádión, a zene és navigációs rendszeren keresztül minden ezen a kijelzőn keresztül kezelhető. Kicsit körülményes, hogy a légkondicionáló beállításait a menüben keresgélve kell állítani, egy kis megszokást igényel. A rendszerhez tudjuk kapcsolni természetesen a mobiltelefonunkat is, és a pendriveon elhelyezett zenénket is. Az autó hangszórói egyébként sajnos továbbra is csak az átlagos szintet ütik meg, az autó szinte kiállít egy prémium kategóriás hangrendszerért. A hátsó traktus 2 felnőttnek is kényelmes, de a hosszú lábúaknak már kevés a hely. A csomagtartó kisautóhoz mérten eléggé tágas meglepő terjedelmű csomagot tudtunk elrejteni benne.

nevtelen3_16.png

Jelen tesztautónk lelke a PSA egyik, ha nem a legjobb motorja. Az évek alatt tökéletesre fejlesztett 1.2 130 lóerős 3 hengeres benzines, többszörösen díjnyertes motorja mozgatta. Ezt a motort mi nagyon szeretjük, már több ízben volt szerencsénk kipróbálni. Fogyasztása, dinamizmusa és működési kultúrája egyaránt az autógyártás élvonalába emeli. És ami még egyértelműen a legnagyobb éke az autónak az a motorhoz kapcsolódó 6 fokozatú kézi váltó, amely azon túl, hogy japános váltási pontossággal ajándékozza meg a vezetőt, a kivitelezése is fenomenális. Puha bőrrel burkolt, kellő vastagságú, pont a tenyérbe illik. A tesztfogyasztásunk még a legnagyobb városi dugóban sem kúszott 8 liter fölé, városon kívül pedig elketyeg 5 liter között is. Eközben a dinamikája lehengerlő. Bármilyen forgalmi helyzetben lehetünk, ez a motor mindent megold. Francia modellhez hűen nagyon puha a futómű beállítása, ezért fékezéskor erősen bólint a karosszéria. Ennek a puha felfüggesztésnek ugyanakkor az előnye a komfortos haladás és magas fokú úthiba elnyelő képesség. A nagyobb távok leküzdése nem jelent akadályt.  

citroen-c3-1_2-litre-puretech-engine.jpg

Jelen esetben a 16 colos alufelnikkel puhán, csendesen siklik az autó, egyáltalán nem botlábú a C3-as. Az autó még nagy sebességgel is pontosan követi az ívet, biztos a haladás. A kormány fogása nagyon jó, puha, könnyű, kis erővel forgatható. A kezelőszervek is puhán járnak, a kormányon elhelyezett nyomógombokkal szinte minden vezérelhető az autóban.

134832671_234209678323360_6571415178684770722_n.jpg

nevtelen_4_1.png

A Citroen városi Crossover génekkel beoltott kisautója igazi francia csábító. A frissítéssel a kinézet számottevően nem változott, üdvös, hogy megérkezett végre a Led fényszóró is. Az pedig különösen öröm, hogy más jellegű változásra nem volt szükséges az autónak. Megjelenése formabontó, szolgáltatásai és kényelme szinte felül múlja az elvárásokat. Citroen C3-ast C-Series  kivitelben most 400.000,- Ft kedvezménnyel 5.575.000,- Ft-tól adnak a márkakereskedők, 5 év garanciával a kiváló 1.2 literes benzinmotorral. Nálam a szerelem továbbra is tart iránta.

További információ:
www.citroen.hu

Köszönjük a tesztautó lehetőségét a Citroën Magyarországnak!

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!

christine_1_5_2.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_ 

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr7416369476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása