Az első 100% -ban elektromos CUPRA
A CUPRA csapat formatervezési vezetője, Jorge Diez elmagyarázza az autó főbb jellemzőit, és bemutat néhány olyan részletet, amelyet eddig még nem fedtek fel. Az autó megalkotása nagy kihívást, és - mint Jorge Diez kiemelte - egyúttal nagy megelégedettséget is jelentett. "A CUPRA első 100%-ban elektromos autójának tervezése a csapat számára maga volt a megvalósult álom"- mondja, és bemutatja a tervezés legfontosabb elemeit.
A gépkocsi arányainak egyensúlya
Diez szerint ez a kulcsa annak, hogy egy elektromos autóba érzelmeket „vigyenek”. A CUPRA Bornban ezt két formatervezési megoldás határozza meg. Először is a széles kerék-fesztáv kialakítása annak érdekében, hogy elférjenek az akkumulátorok. "Ez lehetővé tette számunkra, hogy egy teljesen az utast központba állító formát hozzunk létre, egy nagyon tágas belső térrel" – mondja Diez. Eközben az arányokon is dolgoztak, hogy az autónak rendkívül sportos megjelenést kölcsönözzenek. "Ezt tükrözi a rendkívül sportos A-oszlop - hosszú tengelytávval és a rövid első és hátsó túlnyúlással kombinálva- ami igazán élvezetessé teszi az első 100%-ban elektromos CUPRA vezetését" - teszi hozzá Diez.
A CUPRA karakter
A formatervezési vezető szerint a CUPRA Born orr-része tökéletesen tükrözi ezt az elképzelést. "A fényszórók szinte ember arcot adnak az autónak, ezért a szokásosnál kicsit jobban megdöntöttük őket, hogy kifejezővé tegyük az autó karaktert, a „gung ho”-t, azaz az elszántságot, hogy tudod, mit akarsz, és azt meg is teszed" - magyarázza. A karaktert és az eltökéltséget tovább hangsúlyozza a markáns légbeömlő az autó orrának alján, mely elősegíti a jobb tapadást is.
Új vonalvezetés
Jorge Diez most mutatja be először a CUPRA Born hátsó részét. "Az autó szélességét vízszintes fénysorral hangsúlyoztuk, és erőteljes légterelővel kombináltuk. Ez erőteljes karaktert ad az autónak, és javítja aerodinamikáját. Tudjuk, hogy az elektrifikációnak kéz a kézben kell járnia a hatékonysággal, és ebből a szempontból a csapat tökéletesen ötvözte ezeket." - mondja J. Diez. "A autó oldalán szögletes formákat hoztunk létre a vállvonal magasságában, és megnyújtottuk az ablak formáját, hogy erőteljesebb legyen a sebesség érzése" - teszi hozzá.Barcelona az autó DNS-ében
A barcelonai Born negyed nem csupán a nevét adta a CUPRA első 100%-ban elektromos autójának, hanem a formatervét is ez ihlette. "A jármű a fény és árnyék kombinációját adja, amely Barcelonát is jellemzi, és amely mindenekelőtt a belső térben jelenik meg a teljesen új anyagok és textúrák révén" - magyarázza Diez. A CUPRA csapata a lehető legnagyobb precizitás megteremtése érdekében parametrikus dinamikával rendelkező textúrákat és olyan korszerű technológiákat használt, mint a lézeres vágás. A belső térben a márka védjegyének számító réz színű elemek is jelen vannak. "Az eredmény pedig egy teljes mértékben a vezetés élvezetére összpontosító környezet lett." – mondja Diez.
Azonnali érzelmek
"Tervezőként az egyik legfontosabb küldetésünk az, hogy a járműveinken keresztül érzelmeket közvetítsünk" - mondja Diez. És ez alól a CUPRA Born sem kivétel. "A CUPRA Born a bizonyíték arra, hogy az elektromos járműveknek nem kell unalmasaknak lenniük. Amikor az emberek ezt az autót meglátják az utcán, akkor majd vezetni akarják, és ez a legnagyobb elismerés a csapat munkájáért" – mondja végezetül J. Diez.
A CUPRA első 100%-ban elektromos modelljének világpremierjére május 25-én került sor, mely során az érdeklődők egy előre rögzített videón ismerhették meg a CUPRA Born modellt.
A CUPRA egy különleges márka, amely a feltűnő dizájnra és az elektromos teljesítményre épül, és a SEAT-ot a sportosság új értelmezésével a következő szintre emeli. Második működési évében a CUPRA értékesítése 2019-ben 71,8% -kal növekedett, megközelítve a 24 700 darabot, a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően. Az új székhely megnyitásával együtt a CUPRA 2020-ban termékoffenzívát fog végrehajtani a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor megjelenésével. Amellett, hogy globális szövetséget kötött az FC Barcelona-val, és annak kizárólagos hivatalos autóipari és mobilitási partnerévé vált, a CUPRA elit bajnokcsapatot hozott létre, mint például a német kapus Marc ter Stegen vagy a svéd autóversenyző, Mattias Ekström, aki részt vesz a PURE ETCR sorozatban a CUPRA e-Racerrel. A CUPRA világ él és készen áll arra, hogy meghódítsa az autózás szerelmeseinek szívét, közel 250 CUPRA szakemberrel szerte a világon.
További információ:
Porsche Hungaria
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina