A Ford ma bemutatta az új Fiesta Van modellt, amelynek magabiztos, új stílusa, továbbfejlesztett technológiája és takarékos mild hibrid hajtása minden eddiginél mutatósabbá és termelékenyebbé teszik a kompakt áruszállítót. A Fiesta Van eddig is mutatós formavilágát új szintre emeli a merész, szembeötlő dizájn, így az autó látványosan kitűnik a tömegből, miközben a Trend és a Sport kivitelek is jól megkülönböztethetők lesznek egymástól, ráadásul egyedi stíluselemeikhez a keréktárcsák és a belső kárpitok megújult kínálata társul.
“Stílusos kompakt áruszállítónk jobban néz ki, mint valaha, így vásárlóink könnyen felhívhatják a figyelmet vállalkozásukra, és magabiztosan szállíthatják áruikat a városon belül és kívül egyaránt,” nyilatkozta Brendan Lyne, a Ford Európa haszongépjármű üzletágának igazgatója. “Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő rendszereinek köszönhetően a munkavégzés kevesebb fáradsággal jár, az elektromos hajtásláncok és a Ford Pro aftersales-tapasztalatai pedig még kifizetődőbbé és gördülékenyebbé teszik az üzletmenetet.”
A vásárlók számíthatnak a navigációval kiegészített SYNC 3 rendszerre is; ez a beépített FordPass Connect modem1 segítségével számos olyan eszközhöz biztosít hozzáférést, amelyekkel produktívabb és egyszerűbb lesz a munka. Ilyen például a távnyitás funkció, vagy a FORDLiive hálózatba kapcsolt, rendelkezésre állási időt optimalizáló rendszer által kínált – és a ForsPass Pro mobil alkalmazáson2 vagy a Ford Telematikán3 keresztül elérhető – adatalapú karbantartási értesítések.Még látványosabb megjelenés
A Fiesta Van egyik jellegzetes külső stíluseleme az autó orr-részét magasabbra emelő motorháztető-kialakítás, amihez nagyobb méretű felső hűtőrácsot terveztek a dizájnerek. A Ford ‘kék ovál’ emblémája most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol még látványosabban érvényesül.
Az alapfelszereltséghez tartozó új LED fényszórók keskeny, vízszintesen elnyújtott alakja tovább erősíti az új Fiesta Van magabiztos, modern formanyelvét. A hátsó lámpatesteket fekete keret övezi.
Az autó kétféle felszereltséggel kapható. A Sport modell látványos, méhsejtmintás, csillogó fekete hűtőrácsot és széles, a karosszéria színére fényezett oldalsó légbeömlőket kap, valamint alacsonyabb, sportos futóművet és új formavilágú 17 colos metálfényezésű könnyűfém keréktárcsákat, amelyek helyett a vásárlók Pearl Grey árnyalatú, csiszolt felületű 18 colos keréktárcsákat is rendelhetnek. A kéttónusú (piros/ébenfekete) belső kárpitozást kontrasztos vörös varrás díszíti.A Trend változat széles felső hűtőmaszkját markáns vízszintes lécek tagolják, és magasfényű króm díszléc keretezi; az autó 15 colos acél keréktárcsákon gurul, amelyekhez új tervezésű dísztárcsák járnak. Az áttervezett kabin nemcsak szebb lett az új ébenfekete kárpitozás miatt, hanem – a komfortos üléstöltő habnak köszönhetően – kényelmesebbé is vált. Az autó két új (Boundless Blue és Beautiful Berry) fényezéssel is megrendelhető.
Az új Fiesta Van karosszériája megegyezik a háromajtós személyautó-változatéval, amit strapabíró, csúszásmentes, sík hátsó padlóburkolat és négy lekötési pont egészít ki, valamint a kabin teljes magasságát kitöltő rekeszfal, amelynek felső fele a jó hátsó kilátás érdekében acélhálóból készül. A jobbkormányos piacokon a hátsó üvegezés helyett lemezpanelek kerülnek az autóba. A Fiesta Van teljes hasznos teherbírása eléri az 531 kilogrammot4, a rakodótér maximális hossza 1283 mm, hasznos térfogata pedig 0,96 m3.Új technológiák a városi közlekedéshez
Az új Fiesta Van fejlett vezetéssegítő és világítási technológiái megkönnyítik a sofőrök munkáját. Az autóhoz megrendelhető Parkolási Csomag része az Aktív Parkolóasszisztens5, ami segít felmérni a megfelelő méretű parkolóhelyet, majd elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást. A vezetőnek nem kell kormányoznia, az ő feladata ilyenkor mindössze a gázadás, a fékezés és a megfelelő sebességfokozat kapcsolása. Ugyancsak a parkolást és a tolatást segíti a tolatókamera5 is, a ki- és beszállást pedig a külső tükrökbe épített kilépőfények és az ajtók élvédői teszik kényelmesebbé és biztonságosabbá.
Mindegyik modellváltozathoz alapáron jár a LED fényszóró, de opcióként megrendelhető a Matrix LED fényszóró is, ami képes a mindenkori közlekedési szituációkhoz igazítani a fénycsóvát5. A Manőverező Fény5és a Rossz Időjárás Fény funkciók5 akkor aktiválódnak, ha a jármű szenzorai azt érzékelik, hogy a Fiesta Van kis sebességgel manőverez, vagy működik az ablaktörlő; a rendszer ilyenkor automatikusan megváltoztatja a fénypászma terítését, hogy a vezető tisztábban lássa a környezetét. A Vakításmentes Távfény egy előre néző kamera segítségével érzékeli a szemből érkezőket, és ‘vakításmentes foltot’ hoz létre a fénycsóván belül, blokkolva azokat a sugarakat, amelyek a másik autós szemébe világíthatnának.Az autóhoz számos modern technológia rendelhető, köztük a Sebességkorlátozás Felismerés funkcióval kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika5, a Keresztirányú Forgalomfigyelővel és Aktív Fékezés funkcióval kiegészített Holttérfigyelő5, a Sávtartó rendszer5 és az Aktív Fékezéssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszer5. A vásárlók kiválaszthatják az opciós listáról a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszert6 8 colos érintőképernyővel, a Live Traffic frissítésekkel működő navigációs rendszer, valamint a Vészhelyzet Előrejelzést1, ami tájékoztatja a vezetőt az úton kialakult veszélyes szituációkról.
Takarékos elektromos hajtáslánc
EcoBoost Hybrid 48 voltos mild hibrid hajtásával és EcoBoost benzinmotorjaival az új Fiesta Van lendületes, mégis takarékos autózást kínál. A 125 lóerős EcoBoost Hybrid modellekben egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) helyettesíti a hagyományos generátort. A BISG képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát, és az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítiumion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a benzinmotor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket.A benzinmotort egy szempillantásnyi idő, azaz mintegy 0,35 másodperc alatt újraindító BISG azt is lehetővé teszi, hogy a Start-Stop technológia a további üzemanyag-takarékosság érdekében akkor is működhessen, amikor az autót 25 km/órás sebességnél kisebb tempóról fékezik állóra – még akkor is, ha váltó fokozatba van kapcsolva, de a kuplungpedált már lenyomták. A WLTP szabvány szerint a Fiesta Van EcoBoost Hybrid legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztása 5,0 l/100 km, a CO₂-kibocsátás pedig 113 g/km7, ami 5 százalékkal kedvezőbb a hagyományos, nem hibrid benzinmotor értékeinél7, és akár 13 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető vele a kis sebességű forgalomban.
Egyes piacokon az új Fiesta Van olyan változatban is kapható lesz amelynek hajtáslánca E85-ös üzemanyaggal is működik. Ebben az üzemanyagban 85 százalék etanolt (általában növényi alapanyagból származó, megújuló üzemanyagot) kevernek össze 15 százalék benzinnel; az így kapott alternatív üzemanyag tisztábban ég el, mint a töltőállomásokon kapható szokványos benzin, ami tovább csökkenti az autó környezeti terhelését.
Az új Fiesta Van idén ősztől lesz megrendelhető, és a vásárlók 2022 elejétől vehetik át az autót.
További információ:
Ford Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
# # #
1 A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre (bizonyos modellváltozatokban opcionális), a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a megfelelő mobilhálózat elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.
2 A bizonyos okostelefon-platformokkal kompatibilis FordPass alkalmazás letölthető. Az üzenet- és adatforgalomért a szolgáltató díjat számíthat fel. A távolból vezérelhető funkciókhoz szükség van a FordPass Connectre, a FordPass alkalmazásra és a kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatásra (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). A hálózatba kapcsolt szolgáltatások feltétele a Vodafone vagy partnere mobilhálózati elérhetősége. A technológia/mobilhálózatok/járműképességek fejlődése korlátozhatja a rendszerek funkcióit, és megakadályozhatja a hálózatba kapcsolt szolgáltatások működését. A hálózatba kapcsolt szolgáltatásokhoz WiFi hotspot szükséges.
3 A Ford Telematika Essentials szolgáltatás kizárólag az aktivált FordPass Connect modemmel felszerelt Ford járművekben működik. A rendszer csak flotta/vállalati vásárlók számára áll rendelkezésre. A kijelző elrendezése változhat.
4 A maximális teherbírás a tartozékoktól és a járműkonfigurációtól függ. A konkrét járműre vonatkozó adatok az ajtóoszlopon található címkén szerepelnek.
5 A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást.
6 Ne vezessen zavaró körülmények hatása alatt. Ha lehetséges, használja a rendszerek hangvezérlését; vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.
7 A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost Hybrid motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 113 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km (WLTP).
A Ford Fiesta Van 125 lóerős, 1,0 literes EcoBoost motoros kivitelének homologizált CO₂-kibocsátása 122 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,4 l/100 km (WLTP).
A CO₂-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási adatok az egyes országokban forgalmazott modellváltozatoktól függően változhatnak.
Az üzemanyag/energiafogyasztási, CO₂-kibocsátási és az elektromos üzemmódban megtehető hatótávolság adatait az Európai Unió 715/2007/EC számú szabványa által előírt technikai kívánalmak és műszaki adatok alapján, illetve a legfrissebb 2017/1151 direktíva alapján regisztrálták. Az alkalmazott, szabványos tesztelési eljárások lehetővé teszik a különböző járműfajták és gyártmányok összehasonlítását.