A „shoppingolás” nem újkeletű, a szépség iránti vágy egyidős az emberiséggel. Az idei utolsó JOY-napokhoz közeledve a magazin Budai Lotti írónő, a divat történetének kutatója segítségével mutatja be, hogy a régi korok híres magyar asszonyai, hogyan viszonyultak a vásárláshoz és mi volt a gyengéjük a divatban és a szépségápolásban.
Karády, a New Yorki kalapkirálynő
Karády Katalin stílusát tízezrek utánozták, a filmcsillag a hollywoodi sztárokéhoz hasonló imázst épített ki magának. Emigrációba kényszerülve Karády Sao Paoloban divat-, New Yorkban kalapüzletet nyitott, utóbbiban még a first Lady, Nancy Reagen is vásárolt. A sztárnak nem esett nehezére, hogy beálljon a pultba. „Az egyik New York-i kalapüzlet társtulajdonosa lettem. Talán meglepően hangzik, de ezt is jóleső alkotómunkának érzem…” – mondta Karády Katalin.Sissi, az extrém testápolók úttörője
Erzsébet osztrák császárné és magyar királyné, vagyis Sissi sok energiát fektetett szépsége ápolásába. 1 méter 70 centi hosszú hajkoronáját konyakos samponnal mosta, bőrét pedig friss borjúhús pakolással frissítette fel. A frizura elkészítés napi 2-3 órát vett igénybe. Azt, hogy mennyi idejét vette el a tevékenység, jól jellemzi alábbi mondata: „A saját hajam rabszolgája vagyok.”Szendrey Júlia, a bátor divatlázadó
Petőfi Sándor özvegye, Szendrey Júlia költő volt az egyik első magyar nő, aki társaságban nadrágot viselt, rövidre vágatta a haját, sőt szivarozott is. Kortársai eltérően nyilatkoztak róla, ma már elismerés illeti bátorságáért. Kortársa, a Szendrey Júliával gyakran kritikus Vachott Sándorné így nyilatkozott róla: „Petőfiné szerette öltözeteiben is a feltűnőt, s eszményképe a nők között Sand György lévén, a nagy francia írónő mintája szerint, első teendője volt férjhez menetele után, szép gazdag barna haját köröskörül levágatni” – írta az özvegyről emlékirataiban.Gábor Zsa Zsa, az első celebmarketinges
Magyar volt az első celeb a világon, aki a saját nevével ellátott kozmetikai termékeket dobott piacra. Gábor Zsazsa a 60-as évek végén mutatta be a Zsa Zsa Ltd. termékcsaládot, amelyek között volt rúzs, púder, valamint az újdonságnak számító szemöldökspirál, vagy épp a biciklis ülésre szerelhető sminkkészlet. Az egykori magyar szépségkirálynő azzal reklámozta a termékeit, hogy azok régi magyar családi recept szerint készültek. Zsazsa nemcsak árulta, vásárolta is a divattermékeket. „Szeretek szép estélyiket, gyémántokat viselni és ezzel elszomorítani a barátnőimet” – mondta arról, hogy miért fontos számára a kiváló megjelenés.
Aragóniai Beatrix, a gasztro újító
Mátyás király felesége divatcikkek helyett ételeket rendelt, akarva akaratlanul is megújítva ezzel a magyar gasztronómiát. A nápolyi származású Aragóniai Beatrix honosította meg nálunk a villa használatát, emellett pedig a hagymát, a fokhagymát és a szelídgesztenyét is ő hozta be. Gyakran nővérét kérte meg, hogy küldjön finomságokat, amelyeket Mátyás is díjazott. „Köszönöm a hagymát és a fokhagymát, amit Ferrarából küldtél. A király akkor sem örült volna jobban, ha igazgyöngyök lettek volna” – írta egyszer nővérének, utalva arra, hogy a csomagok a király tetszését is elnyerték.
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!