Az oldal, ahol Te vagy a divat közepe

VoilaMode

VoilaMode

A H&M gyönyörű, bőrhibás modellel hirdeti legújabb kollekcióját

2021. május 18. - Antalfy Krisztina

Viszlát tökéletesség, helló elfogadás?

A svéd székhelyű multinacionális divatcég ismét példát mutatatott a világnak. A H&M ezúttal egy szép, ám pattanásos modell retusálatlan képével reklámozta legújabb nyári darabjait, melynek célja, hogy végre egy olyan világban éljünk, ahol minden nő jól érzi magát a bőrében. Persze erre még csak nem is utaltak a Facebook-posztban, viszont azt üzenik, hogy Neked sem kell tökéletesnek lenned. Pont attól vagy szép, hogy más vagy!a9d68380e0ca2f9ada89e9f3e2786231.jpg

Elfogadjuk vagy sem, de természetes emberi tulajdonság, hogy nagy hangsúlyt fektetünk a kinézetünkre, hisz az emberek mindig is a külső alapján ítélnek és ítélkeznek. S bár fontos az önelfogadás, miután szinte ömlenek ránk a hibátlanra retusált fotók és az ideálisnak tűnő modellek, influencerek képei a médiából, a közösségi oldalakról, akaratlanul is részt veszünk az elfogadásért folyó versenyben. Ám a túlzott ökritika már akadályozhatja az egészséges testkép kialakulását. Ezért számomra nagyon pozitív, hogy egyre több márka törekszik arra, hogy minél elfogadóbbak legyünk egymással, és persze másokkal szemben is.

A H&M is épp erre törekedett az új kollekciójának bemutatásánál: a tinédzser modell jól láthatóan aknékkal küzd, s bár egy "átlagos" fotózás után a divatfotókon az összes bőrhibát kiretusálják a szakemberek, ezúttal a márka nem nyúlt a szépítő funkciókhóz, és mindent úgy hagyott ahogy van. 

Bár a kampány célja remek, és szívderítő, a poszt alatti temérdek negatív, rosszindulatú hozzászólást elnézve, mi emberek még nagyon távol állunk a maximális elfogadástól. S bár a H&M hivatalos közleményt még nem adott ki erről a megjelenésről, azért kommentben reagált a negatív megjegyzésekre:

„A H&M-nek, mint a világ egyik legnagyobb ruházati vállalatának hatalmas felelőssége van a sokszínűség és az elfogadás megteremtésében, és hiszünk abban, hogy minden ember csodálatos, úgy ahogy van. Modelljeink is azt tükrözik, hogy törekszünk a változatosságra, és azt hirdetik, hogy nem csak a tökéletes külsejű emberek lehetnek szépek.”

Hozzátették...

„Büszkén vállaljuk sokszínűségünket és nézeteinket, melyekkel igyekszünk értéket teremteni és melyről úgy gondoljuk, elengedhetetlen ahhoz, hogy egy jobb, élhetőbb világban éljünk. Hisszük, hogy együtt többre vagyunk képesek!”

Én őszinténn nem értem ezt a sok sértegető kommentet, hisz senki sem tökléletes, és nem kellene úgy tenni, mintha mindenkinek tökéletes lenne a kinézete. Az akne eleve nem az igénytelenség jele, gyakori, természetes okokból kialakuló bőrbetegség, amely a 12–24 éves korosztály négyötödét érinti, de később is kialakulhat akár terhesség vagy a menstruációs ciklus hatására is.

További információ:
H&M

Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!file_c0992f9536_original_1.jpg

Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @antalfykrisztina  

A bejegyzés trackback címe:

https://voilamode.blog.hu/api/trackback/id/tr916564808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása