KIPRÓBÁLTUK / Suzuki Sx4 S-Cross 1.4 Boosterjet AT GL+
Ez az idő is eljött. Nagyon régóta szerettünk volna már tesztelni a Suzuki aktuális kínálatából, de sajnos mindeddig erre nem volt lehetőségünk. Pedig az elfogultságunk nem titok, ugyanis családunknak van egy igen régóta nagyon nagy becsben tartott tagja, egy első generációs SX4 személyében, amely minden tekintetben hozta a márka által elvárható megbízhatósági szintet. Emiatt is égető kíváncsisággal vártuk a tesztautó érkezését, természetesen mi mást hozhattunk volna el az importőrtől első körben, mint az SX4 S-Cross legújabb generációját. Nézzük!
Suzuki. Ez ma azt jelenti, hogy garancia a japános megbízhatóságra. A gyártó a 90-es években az elnyűhetetlenségéről és megbízhatóságáról híres Swift modellel alapozta meg hírnevét Magyarországon. A „Mi Autónk” reklámszlogennel is maradandót alkottak, az "átlagmber" is megengedhette magának, és mivel a gyártás is helyi volt, teljes mértékben nemzeti terméknek tekintették.
Ahogy telt-múlt az idő, a világ változott, nőttek az igények, így a gyár is változtatott. Jöttek a korábbinál szebb, kényelmesebb, biztonságosabb, divatosabb modellek, így mutatkozott be 2006-ban az SX4 első generációja, amely minden eddigi sikert felülmúlt. Olyan új formájú és kategóriateremtő városi crossover modell született, amelyet más gyártók is sorra másoltak le a Suzukiról. 2013-ban bemutatták az SX4 második generációját, amely azon túl, hogy nevében kiegészült egy S-Cross szótaggal, minden tekintetben megnőtt: bővült szolgáltatáskínálatú és kényelmű lett, de valahogy nem volt olyan karakteres mint az első generáció.
2016-ban pedig ez egy csapásra megváltozott, ugyanis a frissítéssel bemutatkozott az aktuális tesztmodellünk is. Ekkora megszépült, s bár minden eddiginél megosztóbb lett az autó frontrésze,véleményünk szerint sokkal karizmatikusabb, elegánsabb lett a megjelenése, kibővült a szolgáltatáskínálat és a beltér anyagai is javultak, mind emellé pedig modernebb motorok érkeztek.
Tesztautónk nem hivalkodó, ugyanakkor szerintünk a legszebb színben pompázott, indigókék színű volt, amelyet ezüst színű tetősínnel egészítettek ki. Igazán szépen sikerült az autó formája, de a frissítéssel minden eddiginél megosztóbb lett az autó orr része. Szerintünk igazán modern és mai, mással össze nem téveszthető már-már elegáns megjelenést kapott. A felszereltségi szinteket igazán ötletesen állította össze a Suzuki, tekintve, hogy a tesztautó közepes GL+ felszereltségi szintű volt, amely már tartalmaz szinte mindent, amire ma az embernek szüksége lehet az utakon.
A frontrész a GL+ felszereltséghez alapáron adott haragos tekintetű led lámpákkal, és az eddigiekben nem tapasztalt méretű hatalmas márkajelzéssel, mással össze nem téveszthető megjelenést kölcsönöz az autónak. Nem sajnálták a króm alkalmazását sem a tervezők az autón, de szerencsére éppen annyi került rá, ami még nem giccses. Az illesztések mindenhol tökéletesek, gondos lemezmunkát sejtetnek. Szerencsére a Suzuki nem állt be a nagy kerék, vékony oldalfalú autógumi játékba!
Itt teljesen vállalható 17 colos alufelniket kapunk, magas oldalfalú gumikkal, amelyek szerencsére magasságukból adódóan kellő mértékben óvják a felnik épségét a padkáktól. Ugyanakkor kívülről sajnos nem sok védelmet kapott az autó, elöl és hátul műanyagbetétek hiányában csak a beépített radarokra hagyatkozhatunk parkoláskor, illetve a hipermarketek parkolóiban igen vigyázni kell az ajtórányitásokkal az autó bájainak megőrzése érdekében. Az oldalnézete teljesen letisztult az autónak.
Az ablak alsó szegélyére kapott az autó egy krómcsíkot, ami egy pici eleganciát csempész a formába. A tesztautó hátsó része az autó egészéhez hasonlóan dinamikus és modern lezárást kapott. A lámpák (egy részük) hátul is immár ledes technikával működnek. A csomagtérajtó hagyományos, nem elektromos működésű, könnyű erővel nyitható.
Öröm, hogy már a GL+ felszereltség a kéz nélküli ajtónyitás szabadságát adja. Így ebben a felszereltségben megkapjuk a kulcs nélküli ajtónyitást, és indítást. Az autó kulcsa kivitelezésben ugyanakkor csak egy átlagos szintet képvisel, az alapmodellhez ráadásul meglepő módon még mindig ugyanolyan kulcs jár, mint 2006-ban. Tesztautónk kulcsa egyébként működésileg teljes mértékben kifinomult, az ajtón elhelyezett gombot megnyomva nyílnak az ajtók, az index kettős villanása után.
Sajnos ugyanakkor nincs semmilyen külső üdvözlőfény az autóban, és a lámpák sem gyulladnak fel mikor az autóhoz közeledünk. Az ajtók egyébként könnyű erővel mozgathatóak, és igen hangulatos belteret tárnak fel. Az autó belül kimondottan szép.
Jók a formák, szép és igényes a kivitelezés, nagyon szép a hagyományos kék szegélyű órás műszerfal, igen kényelmes az ülés.
Az ajtók csukódási hangja is igazán szépen sikerült. A kormány és az automata váltó is nagyon puha bőrrel van burkolva, igazi minőséget sugároz mindkettő.A kormányról minden funkció kezelhető, multifunkciós, könnyen és pontosan terelhető vele az autó. Az egész kabin minősége egyébként parádés, mindenhol minőségi, prémium kivitelezésű anyagok vesznek körbe minket.
Az autó média rendszere egy 7 colos kézzel irányítható képernyőn keresztül kezelhető. Erről tudjuk kezelni az audiorendszert, a telefonkihangosítást, a navigációt (GLX szinten) és a csatlakoztatott okostelefon szolgáltatásait. Nagyon logikus és könnyen kezelhető, igényes a felbontása, okos a felépítése a menürendszernek.
A beépített hangrendszer típusát nem tudtuk meg, de a hangszínek teljesen rendben vannak, még kapunk egy hangszórót a műszerfal tetejére is. Szerencsére a Suzuki nem esett bele abba a hibába, hogy az autó minden funkcióját csak a média rendszeren keresztül lehessen kezelni. Így maradt a hagyományos klíma kivitelezés, amely kétoldali levegőhőmérséklet állítást kapott. Sokkal jobb megoldás ez, hiszen könnyen és gyorsan megtalálható és beállítható a kívánt hőmérséklet. Ez alatt helyezték el a tervezők a kétfokozatú ülésfűtés kapcsolóját, amely ezekben a mínuszokban kiváló szolgálatot tesz. E mögött kapott helyt az automata váltó karja, amelynek működéséről egy picit később.
A kabin egyébként minden irányban tágas elöl továbbra is több, mint elegendő a helykínálat. Beépített napfénytető sajnos csak a GLX felszereltség sajátja, ennek hiányában a hátsó traktus sötét.
A csomagtér 430 literes könnyen pakolható, a perem szerencsére alacsony, nem kell magasra emelni a csomagokat.
Ebben a tekintetben éreztük a legnagyobb fejlődést. Az SX4 S-Cross a frissítéssel megkapta az újdonságként bevezetett turbós Boosterjet benzinmotorokat, amellyel a benzinmotorjaik dinamizmusát egy teljesen új szintre emelték. 2019-ben már nem lehet a Suzukinál dízel motort kapni, bár ennek nem igen érezni hiányát, hiszen ezek az új benzinmotorok annyira jól sikerültek, hogy az párját ritkítja. A Suzuki az új generációs motorok tervezésénél is a saját útját járta.
Nem az átlagmegoldást választották, hogy az elvárásoknak megfelelve egy régi tervezésű, kisebb lökettérfogatú motorra helyeztek turbófeltöltőt, hanem már az alapoktól kezdve turbófeltöltéssel kiegészítve kezdetek hozzá az új motorgeneráció tervezéséhez. Így született meg a háromhengeres 1.0 literes, valamint a négy hengeres 1.4 literes motorvariáns. Tesztautónkban az utóbbi 1.4 literes 140 lóerős turbós erőforrás munkálkodott egy 6 fokozatú automata váltóval kiegészítve.
Nyomógombbal, kiváló japános indítási orgánummal kel életre autónk lelke, még a legnagyobb hidegben is teljesen néma a járása. Átlag használati módban a hangját nem hallani, nagyobb fordulaton jön meg a nagyobb hang, bár ekkor már nagyon sportos a haladás.
Még sajnos nem volt szerencsénk a kézi váltós verzióhoz, de biztosan állíthatjuk, hogy ez a variáns eszméletlen harmóniában dolgozik együtt.
Olyan az érzésünk, mintha eleve így lett volna tervezve az autó. Kiváló dinamizmus és rántásmentes váltások jellemzik. A dinamizmusa ugyanakkor meglepő fogyasztási értékkel párosult, 6,8- 7,1 literes átlag adódott. Ez egy ilyen lökettérfogatú automata váltós benzines autótól igen kiváló érték.
A LED fényszóró éjszaka itt is nagyon szépen világít, minden autóba ilyet kellene már építeni 2019-ben. Egy hibát viszont felfedeztünk. A fényszóró nem kapott mosóberendezést, így amikor koszolódni kezd a lámpa, a fényerő is csökken. Az egyenesfutás igazi nagy autós, a felnik sem ütnek nagyot az úthibákon, japán modelltől nem megszokottan puhán siklik az autó az úton még teljes terheléssel is. Sávelhagyásra figyelmeztet, automatikusan vészfékez, még térdlégzsákot is tartalmaz, tehát a biztonságot tényleg nem érheti szó.
A Suzuki nagyon jó úton jár! Kiválóan sikerült modellekből áll a 2019-es paletta. Az SX4 S-Cross pedig a Suzuki kínálatának legjavát adja. Nekünk a teszthét alatt igazán nagy kedvencünk lett az autó. Kíváncsian várjuk, hogy megérkezzen hozzánk egy kéziváltós modell is, mert az autó tesztelése óta mindenkinek csak az automata váltó megvételét ajánljuk. Ráadásul most 5.350.000,- ,- Ft-os áron lehet a "MI Autónk" 3+7 év garanciával automata váltóval.
Nagyon nagy köszönet a tesztlehetőségért a Magyar Suzukinak!
További információ:
Suzuki Magyarország
Köszönöm, hogy elolvastál! Szeretettel várlak vissza!
Ha tetszett a poszt, gyere a VoilaMode Facebook oldalára, és az Instagram-on is megtalálsz: @voilamode_